Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

haha, ja men precis :) Kylan och snön är för min del i och för sig helt okej, utan det är mörkret som jag är så trött på... nu lyser visserligen snön upp en del, men likväl...

Synd att jag jobbar som jag gör, hade gärna varit ute på dagen. Så härligt och vackert när det är snö :love: På sommaren så kan det ju vara himlans varmt plus alla bromsar osv.. då är vintern inte så fel trots allt

Häxan Surtant gjorde skäl för sitt namn och fick in en fullträff på mitt lår när jag borstade henne. Tack, tack. Kvällens joggingrunda kan jag nog glömma, däremot känns det som att en promenad vore på sin plats så jag inte blir stel. Det gör inte värst ont men det verkar dumt att springa om det är nåt som kan gå sönder mera. Eftersom det ändå var M som skulle tömköra så linkade jag efter bäst jag kunde och tittade på. Såg riktigt fint ut! Mer tryck i traven än innan, och några snygga galoppfattningar.
Vet inte hur jag ska göra i helgen, jag misstänker att det blir jobb i massor samtidigt som jag har tjocka släkten här så risken är att hon helt enkelt får ta ledigt ett par dagar. Hinner jag blir det nog nån ridtur.

Trevlig tant du har....träffade också en sån där riktigt sur och sparkande tant i dag men denna gång missade hon mitt ben. Förra gången jag träffade henne fick hon in en fullträff. Men hon är helt omöjlig att rida också bara bockar och sparkar och helt o kontaktbar :devil:

Jo Doris är nog extremfall. Håller på leta hjälp nu som kan rida till henne lite sen säljs hon nog. OM hon inte blir mycket bättre så Katja kan rida henne.

Idag har vi världens mest underbara väder. Strålande sol, snö på backen och skogsvägarna är helt perfekta att rida på. Blev en 2 timmars tur med bästa ponnyekipaget. Kul med sällskap och lagom taggade hästar. Fick verkligen anstränga mig för att dra mig hemåt.

Sitter i uterummet nu och dricker kaffe. Första gången för i år här i uterummet. Gaaaaalet skönt!!!!

Ja i dag var det härligt väder...tog en slädtur jag :) Filmade lite också i fall nån vill se. Lite svårt att styra och bromsa häst samtidigt som jag filmade så det är inte bästa kvalitén men går att kolla iaf ;) http://youtu.be/oYIznlZUkF8

Ja det är roligt att köra häst. Och en speciell känsla att åka släde :)

*kl*

Gud vad Pojken är dyrbar nu. Red i går och söndag och det känns som att sväva på moln :love:
Lugn och harmoniskt :D
Bjuder på nån bild:

201202201084.jpg

201202201086.jpg

Och det ser väl inte perfekt ut men det känns som vi kommit ett steg närmare perfekt nu iaf.

Trevligt med bilder :)

Måste vara skönt att känna att ni gör framsteg, ökar ju även motivationen :)

Har bestämt att komma igång nu efter vår "vintervila", har ju varit lite slappt på sista tiden.

Snygg han är Pojken. Avis på nacken för min lurv har så galet rak och tråkig hals.

Rena vårvädret här. Solen skiner och ett antal plusgrader. Ridit båda pållarna korta rundor i skogen. Jolly får nöja sig med skritt än så länge vilket hon tycker är skittråkigt. Benet har inte varit svullet sen i fredags och inte haltar hon heller. Tar det lite lugnt så får vi se vad som händer.

Hittade ett fällhorn på vägen hem så jag hoppade av Lucas för att plocka upp det. Fick stora problem när jag skulle upp igen, fårskinnssadel utan stigbyglar gjorde det omöjligt. Ledde honom till en stor stock som låg i skogskanten, balanserade på den för att kunna kravla mig upp. DÅ slänger han till med huvudet och puttar ner mig från stocken, jag trillar på rygg, tappar tyglarna och Lucas springer iväg!!!!!!

Fast ibland kan min häst vara väldigt klok. Tyglarna snor sig om benet på honom och han stannar. Försöker ta några steg men känner att det är något som motar. Han står blickstilla så att jag kan gå fram och ta honom. Han kunde lika gärna fått panik och bara dragit iväg med en massa otrevligheter till följd. Gissa om pulsen var hög på mig!!

Snällt att puffa omkull dej ;) Men klokt av honom att stanna när det trasslade till sej.

Hur har ni det? Skiner solen? Eller blåser ni bort? Lerig eller snöigt?? :D

Här skiner solen och lerigt och isigt och 5 grader varmt :) Ska ta en tur på hett gul på eftermiddagen :)

Trevlig helg på er :)

Hällt cola i datorn så den är paj! Mer paj än innan för nu startar den inte ens. Lite jobbigt att skriva på mobilen så jag är bara inne och kollar upp vad som händer.

Ska ägna mig åt hästeriet nu idag. Ljuvligt väder och förhoppningsvis i stort sett isfritt ute, även i skogen. Var på träning i torsdags på en helspänd och fjantig lurv. Tog väl 20 minuter innan man fick ordning på nerverna och kunde börja rida övningarna mer seriöst. Han gillar dom små hinderna iaf =).

Nu ska jag ut i solen :)

Morgonens ridpass med övergångar avklarad. Bara lite, lite fruset i paddocken.
Tänk om man skulle ha som mål att starta en LD under året!?!?
Kan också berätta att jag kan "dra" 2 hål i gjorden!!!!....men nu börjar gräset komma och då är vi väl snart tillbaka som tjockis!!!

Morgonens ridpass med övergångar avklarad. Bara lite, lite fruset i paddocken.
Tänk om man skulle ha som mål att starta en LD under året!?!?
Kan också berätta att jag kan "dra" 2 hål i gjorden!!!!....men nu börjar gräset komma och då är vi väl snart tillbaka som tjockis!!!

Jaså roligt med gjorden :) Får väl inte låta den gå på mycket gräs då ;)

Har lite gjord problem med Pojken också. Vår gjord börjar bli för lång. Ett hål kvar på varje sida på sadelgjordsstopparna när sadelgjorden är spänd. Så vette sjutton om han får bli nå mindre runt magen nu ;)

Att gjorden blir för lång är nog ingen risk.....men jag är glad för det lilla!!!!! Hur har du kommit så långt??
Själv har jag väl ökat aktiviteten lite och kanske dragit in lite på maten men nu börjar jag få "matångest" då tjockleken även påverkar hans hovar som inte är av bästa kvalitet. Just nu är dom jättefina!!

Att gjorden blir för lång är nog ingen risk.....men jag är glad för det lilla!!!!! Hur har du kommit så långt??
Själv har jag väl ökat aktiviteten lite och kanske dragit in lite på maten men nu börjar jag få "matångest" då tjockleken även påverkar hans hovar som inte är av bästa kvalitet. Just nu är dom jättefina!!

Ja du förra sommaren fick jag knappt runt vår 110 cm långa gjord och i dagsläget så är den snart för lång...
Vi har uträknad foderstat och motion ca 5 dagar i veckan.
Men vi har kämpat i ca 5 år för att komma dit vi är nu också men både med och mot gångar.
Och just nu känns det som en jäkla med gång ;) jag har hittat rätt knapp för att få honom att jobba i form och han är så himla härligt att ha och göra med både från marken och från uppe på ryggen :love:

Bara för att jag har tråkigt kan du ju få se lite bild från ca 4-5 år sedan och hur han ser ut nu se om du ser nån skillnad :p

Denna bild är från samma år som jag köpte honom tror jag
DSCF0013.jpg

Nu är det inte samma sorts bild alls men det syns att han ändrat lite på sej tycker jag iaf :p
201203011123.jpg

Wow! Det var verkligen skillnad. Bra jobbat. Att få form på ett kallblod är inte det lättaste.

kl

I helgen har det blivit ridning iaf. Säkert minst 4 timmar på hästryggen sammanlagt. I går var det ett superhärligt väder med en varm sol, idag ska man väl egentligen inte klaga över vädret men betydligt kallare och vägarna stenhårda så idag blev det mest skritt.

Har dövat mitt dåliga samvete så Jolly har fått komma ut på skogsrundor båda dagarna nu. Hon är så otroligt positiv och glad. En riktig guldhäst det där.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 695
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve