Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Fina hoppbilder. Pojken ser ut som om han gillar det.

Här stod ridning på schemat idag. Schemat ändrades snabbt när jag stack näsan utanför dörren. Regnblaskig snö på tvären!!!!! Typiskt när långfredagen är en såååå lång och tråkig dag som är perfekt att lätta upp med lite ridturer.

Janssonen står i ugnen, mamma Scan, Lithells, Abba och Rydbergs bidrar med köttbullar, prinskorv, sill och rödbetssallad. Minsann så finns det en färdigkokt skinka också i kylen. Tror vi överlever fredagen iaf.

I kväll blir det grillad tzatziki, vildsvin och klyftpotatis :love:

Håller tumme för bättre väder i morgon.

Nä men urch vilket väder ni haft då :( Hoppas det inte kommer hit sen.

Ja Pojken älskar att hoppa och matte har börjat inse att det är ganska roligt bara det inte är för högt ;)

*kl*
Hej, sökte runt lite, och hamnade här, och jag tyckte att jag passar in här, har skrivit i andra trådar men aldrig fått så trevlig mottagande, och inte trivts.
Hoppas att jag trivs här då, kanske passar in bättre här! :)
Jag är halvfodervärd på en Fjording, som heter Akkurat men kallas för Acke, och ja, rider mest i skogen och på ängar! :)
Han är min allra bästa vän och jag är i stallet varenda dag.
rider-acke-den-16-oktober-2011-005_197347898.jpg

acke-9-oktober-2011-010-2_197303231.jpg

rider-acke-den-16-oktober-2011-034_197257028.jpg

rider-acke-den-16-oktober-2011-049_197350892.jpg

Senast ändrad:

Välkommen till tråden :) Hoppas du kommer känna dej välkommen :)

Vilken fin pålle du har :) Roligt med lite mer fjordingar i tråden.

Välkommen! Här brukar det vara en positiv stämning, det är alltid trevligt att titta in här:)
Det var en fin fjording! Hur hög är han? Han såg rejäl ut!

Tack så mycket, kul!
Han är ca 147 cm, så precis på gränsen till liten storhäst, ja han är grov, ganska jobbig att hålla ihop när man rider dressyr.. :cool:
Min bästa "människovän" följde med mig igår ( våra stall är grannar, så vi rider ofta tillsammans! ) när jag red, och hon fotade lite bilder med min kamera, han var såååå fin, känslig och väldigt mjuk och fin! :love:
Dessutom är det nu bestämt, om 2 veckor kommer en till fjordingkille till mig :banana:
En jättesöt d-ponny som är väldigt smäcker och fin, helt fantastisk i dressyren, och okomplicerad i all hantering, går toppen att rida ut själv utan andra hästar på, (vilket inte går särsilt bra på Akkurat.. ) och jättehärlig att köra! ;)
Jag är verkligen glad över att få hem Bamse som han heter!:bump::bump:
Här är bilderna från igår!
rider-acke-den-8-april-2012-050_197464607.jpg

rider-acke-den-8-april-2012-101_197464854.jpg

Fina bilder :)

Jaså roligt med ny ponny :) Hoppas det går bra! Glöm inte bort att visa bilder på honom sen ;)

*kl*

I dag var equiterapeuten ut och kollade på Pojken.

Hittade inge stora fel. En låsning lång bak i ryggen och en i halsen annars var han en väldig mjuk och fin häst sa han :)
Så nu är låsningarna väck och det var bara att rida som vanligt sa han.
Pojken sov när E hade laser på ryggen hans. Det var visst skönt.
Ska bli roligt att rida i morgon se om det märks någon skillnad.

Välkommen och vilka fina bilder :)

Kicki: Hur fungerar det där, masserar hon eller han först för att hitta låsningar och använder sig sedan av laser? Spännnade med uppdatering sen :)

Kicki: Hur fungerar det där, masserar hon eller han först för att hitta låsningar och använder sig sedan av laser? Spännnade med uppdatering sen :)

Han kände igenom Pojken. Kände på ryggen. Böjde och sträckte och kände på benen. Tryckte och kände på halsen.
Sen tog han fram lasern och antar jag mjukade upp låsningen bak i ryggen. Sen typ knuffade han till Pojken med handen uppe på ryggen och det knäppte till. Så var det låsningen borta sa han.
Sen tog han in honom i boxen och böjde och hade sej med halsen och huvudet. Och så knäppte det till så var låsningen borta där sa han.
Sen var han färdig och kunde inte göra nå mer åt Pojken sa han för han var så fin redan :p
Så så gjorde han på Pojken iaf Imrahil och Andorra hur gjorde dom för er??

Han som kom till oss körde löpandeband-tekniken: Tog ut hästarna på gången en i taget, kände igenom hästen efter låsningar, satte akupunkturnålar, tog fram nästa häst. På så vis var den första hästen redo för att ta bort låsningar när den sista fått nålarna på plats. När hästen kom ut på gången igen började han med bakdelen och rättade till låsningar där, sedan halsen och eventuellt annat. Det var häftigt att se hur han kunde vara så lätt på handen och ändå fixa till rediga låsningar på stora hästar! (Han menade att det var bättre att vara lång än att vara stark:))
Jag tror att han håller på med en del laser och ultraljud och sådant också, men han tyckte att eftersom vi ska ha upp honom ett par gånger till så ville han ta det nästa gång när han visste mer vad hästarna behövde.

Jag stod i ett stall hos en equiterapeut en gång i tiden, hon gjorde tvärtom och gjorde klart en häst åt gången, och mer massage än vad han använde. Men hon använde också akupunktur och ultraljud och elektroterapi eller vad det heter (tror det är motsvarande TENS).

Idag har det kräksnöat här. Ska strax cykla bort och se vad Häxan och gänget har roat sig med i leran...

Hon klämde och böjde, lyfte framben, böjde hals, "hängde" i nacken på hästen, vickade på svansen och leade i varenda kota (såg det ut som). Inget knäckande utan mjuka rörelser. Fick ett papper med bilder på hästens skelett där hon markerat de ställen som han var låst på.

Här är det rena skitvädret med regn, regn, regn, regn.

Var och kollade på Ridskole Cupen i går på min klubb. Var bara 3 lag som tävlade men våra ryttare var duktiga trots att de absolut inte fick de lättaste hästarna. En av hästarna har knappt varit i ridhuset själv och absolut inte med vita dressyrstaket. Senare på eftermiddagen var det CR-hoppning med över 40 starter men jag var så frösen så jag åkte hem innan dess.

Hästarna börjar bli mer som lerfigurer än hästar nu när hagen löses upp igen av regnet.

*kl*

I dag kom lamm nummer 7 och 8 :) Kom dit innan dom ens rest sej :love: Bjussar på lite bilder på alla lammen. Bara två tackor kvar att lamma nu. Och vad jag förstår är det här de sista lammen som föds i stallet :cry:

Lamm nummer 1
2012-03-26-070.jpg

Lamm nummer 2
2012-03-28-077.jpg

Lamm nummer 3 och 4
2012-04-05-136.jpg

Lamm nummer 5 och 6
2012-04-07-153.jpg

Lamm nummer 7 och 8
2012-04-12-170.jpg

En kompis var här och hoppade Pojken i tisdags och dom lyckades ta sej över en oxer på 70 cm. Pojken tyckte det var skojigt.
I dag så lasttränade vi och Pojken var in och vände 2 gånger hela han. Ska försöka få med hjälp se om det går att stänga bakom nästa gång.

Åh vad söta :love:

Fick sms av min mamma igår där det stod "hästarna är inhägnade nu". Jaha, det ska de ju vara tänkte jag och ringde upp. Då visade det sig att hästarna hade begett sig ut på egna äventyr, de har på något sätt tagit sig ur hagen och galopperat ner till sommarhagen som är nere hos grannarna/föräldrarna. Allt gick bra och de stod där i hagen när jag kom hem i går, men så segt.. Var och hämtade hö efter jobbet så jag fick ju gå med dom i går kväll när det var mörkt..

Haha, ja det var nog så :D

I går så fick damen lite "miljöträning". Hon har av någon anledning blivit lite stressad när det kommer bilar, så jag mötte maken med sin brötande cheva i går när vi var ute. Han åkte även efter oss en bit och detta gick fint :)

*kl*

Här har vi äntligen fått lite sol i helgen så jag och Pojken har ridit ut med Katja och Viking både lördag och söndag :) Jätte kul att ha sällskap :)

Pojken som har varit lite nervös för bilar förut bryr sej inte lika mycket om bilar nu längre. Verkar mer avslappnad hela han när man är ute....Ganska skönt att rida ut på en lugn och avslappnad häst och inte en som blir nervös och trippig bara något är läskigt....

Får se om det blir körning idag kanske....

På onsdag kommer en kompis och ska hoppa Pojken. Och hon har fått för sej att vi ska lastträna också så förhoppningsvis kommer han åka transport till ridbanan och hem igen också ;)

Klent med ridning i helgen, jag har jobbat natt och då blir jag en förvirrad zombie med kort stubin så då får det hellre vara tills jag blir som folk igen. Tog med Häxan på en promenad i lördags,red en liten kort barbackatur igår.
Idag har hon fått på sommarskor (fast det snöar rejält idag...).
Till veckan ska vi nog följa med som moraliskt stöd åt stallets haflinger när hans ägare plockar fram vagnen för i år. Vi har plockat sten på ridbanan halva kvällen igår, nu ska vi skotta lite så det blir platt också.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 722
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar