Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Mini-me miljötränning är ju bra, min tant blir sur om en bil skulle ligga bakom och krypa ;)
Kicki Pojken ligger före med sommarskor än här, vi har skor och sulor kvar :angel: men dom åker av om typ 2 v.
imrahil Vad skoj att hon börjar tyvka om tömkörning, mina tanater tycker de är en onödig grej. Dom skulle hälst vilja ha vagn efter sig och bara dra gärnet ;)
Honey tackar och bugar :love:
På Lördag är det nästa tant som blir 21, Lillis hon blir iaf bättre. stått inne en vecka och ska börja gå lite promis innan hon kommer ut i hagen igen denna vecka. Men man ser hur sur hon är på mig varje morgon då jag tar ut dom andra men inte henne. Men hon har bytt med 12 timmars mellan rum BoT bandaget på frambena. Så nu tycker jag hon ser bättre ut och så klart lindat restan avbenen på kvällen. För hon blev ju väldigt halt på VF för några dagar sen. men peppar peppar hoppas jag på de bästa. Honey hontömkördes i lördags och de gick väldigt fint och lungt tills jag tappa bort mig några ggr (aldrig skylla på hästen ;) ) då blev de stel häst med huvud uppe i de blå. Men efter att man korrigerrar sig själv kom hon ner på på jorden igen.

*kl*

Äntligen har vi fått lite sol :) Skönt att slippa regn och snö lite nu.

Körde Pojken en sväng i dag med Juanitas vagn men det känns för stor och klumpig. Ska pumpa min rockard så han kan dra den istället :)

En liten bild från efter körturen i dag
2012-04-24-203.jpg

Han är så fin din pojk :love:

Nu känner jag att jag har kommit i gång med mina, vilket känns skönt. Underbart att det är ljust på kvällarna så att man faktiskt har möjligheten att rida ut efter att man har kommit hem från jobbet :)

Idag kom Lillis ut efter 1 och 1/2 vecka inne. Hon visste inte omhon skulle äta frukost lr busa. Men SF och Honey åt så hon rulla sig i mellan dom som protest att dom inte ville hänga med. men man såg lyckan i tants ögon när man öppnade boxdörren och lät henne gå ut. Lycka:love: Honey såg nöjd ut hon med som kompis är ute nu.
Kanske blir ridning på Hooney ikväll får se. De är ju ljust till åtta och (peppar peppar) inga vildsvin tillbaks än. Lillis ska if få komma ut på Promis :)

*kl*

I dag har jag varit otrogen mot Pojken.
Åkte till Gävle och red hans halvbror Jum-Jum istället :)
Lite skillnad på hästar men dom var ganska lika ändå.
Pojken fick vila lite i dag men i morgon ska vi väl röra på fläsket igen....

Vad slank Pojken har blivit! Är nog min häst som tagit över rollen som köttbulle i den här tråden.

Förra veckan var det vaccination och tandkoll och inga problem med någon av pållarna. Lucas biter ju i bettet och har haft förslitningar på de första kindtänderna men eftersom jag mest rider på syntetbett (som han biter märken i) så slits inte tänderna längre och det syntes ingenting den här gången. Synd bara att man inte får tävla på sådana bett utan man måste rida på metallbetten.

Vet lyssnade även på Jolly och hon lät mycket bättre. Upplever att hon hostar mycket mindre och bukandas inte heller alls i den utsträckningen som hon gjorde innan.

I kväll är det ridskolan och ridskolehäst som gäller. Lite spännande att se vem man blir tilldelad, pest eller kolera ;), speciellt eftersom det är hoppning i kväll och det är inte riktigt min favvogren.

Min häst är inte så liten heller längre, så din häst är inte ensam Andorra.. :o Har kommit igång lite nu, ska väl kunna få min dam lite slankare och bygga muskler hade jag tänkt.

Är dålig på att skriva här, fast jag följer troget tråden fast jag inte skriver särskilt mycket.
Imorgon kommer en äldre tjej i 18 årsåldern och hjälper mig med Acke, jag har ju lite problem med att rida själv utan andra hästar, antingen blir han en rodeohäst och skenar hem och bockar som en galning, eller om jag går så bara vänder han och går/galopperar hem, och jag släpar efter som en liten vante..hehe.
Så hon ska hjälpa mig, skönt om jag kan bli väck det där dumma problemet!
De senaste 2 veckorna har jag varit i stallet direkt efter skolan, och kommit hem på kvällen och ätit, gjort läxor och sedan stupat helt slut i säng, men jag gillar det!
Jag red med min bästis barabackagjord igår, och han var trög och seg i början, men i slutet var det sprutt i han kan jag lova, då var det full galopp när jag bara snuddat vid han 2 gånger med skänklarna ;-)
Han var riktigt snabb och rejsade iväg jätteglad och snabb!
Galopperade mycket så han får upp lite "galoppmuskler" så han orkar galoppera, nu orkar han inte riktigt bära sig!
Min bästis tog lite kort med min kamera som nu hänger med till stallet var och varannan dag!
rider-acke-barbacka-24-april-328_199842899.jpg

Min bästis och Acke.
rider-acke-barbacka-24-april-061_199825595.jpg

Min fina kille ♥
rider-acke-barbacka-24-april-362_199827957.jpg

Jag och acke.

Fina bilder :)

Har du testat att gå promenader med Acke, tänkte om han gladeligen följer med då?

I så fall skulle du ju kunna gå med honom, samma runda så att han känner sig trygg med den, för att sedan rida samma runda? Fast det kanske ni redan har testat.

Hoppas att det går bra idag :)

Jag har testat att gå promenader, men han bara vänder och går hemåt, och jag släpar efter, det spelar ingen roll vad jag gör han bara vänder och går.. :/
Jaja, ska alldeles strax cykla upp till stallet och fixa min filur tills min hjälp kommer.
Börjar bli lite sur nu, vill ha hem min nya foderponny!
Men snart så borde han komma, de gamla ägarna kan inte köra hit honom än för dom behöver få hem sin nya..suck!
Skriver sen hur det gick med tjejen som skulle hjälpa mig :)

Pojken har varit en sån där buse han med men jag tycker han blivit mer att lyssna på mej sen vi började med ledarskpsövningar...

Oj nu ska jag försöka mej på att förklara lite olika övningar vi gör då.

Jag började att leda hästen som vanligt och den skulle stanna när jag stannade...svänga när jag svängde och inte bara gå åt sitt eget håll.

Brukar be honom att flytta rumpan eller framdelen. Rumpan flyttar han nu utan att jag behöver peta men framdelen är det lite svårare med.

Sen försöker jag få honom att backa utan att inte behöva peta eller ta i honom så hårt.

Skickar med några länkar också från google :
http://www.ridharmoni.se/handbok.htm
http://www.natural-horsemanship.se/74639700
Om du söker på ledarskapsträning häst på google så står det lite grann.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 739
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar