Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Får jag hoppa in här igen? Var med för ett bra tag sedan, då med min egna häst som jag tyvär fick ta bort för 2 år sedan. Nu är jag tillbaka, som medryttare på en ponny, hör och häpna. Hon är eg lite i minsta laget, men ägaren tycker det är ok, och ponnyn klagar inte. Det är dock inte en evighetslösning. Premiärturen gick av idag, barbacka då hon inte har någon vettig sadel. Hon backade in i väggen, vägrade gå ut ifrån gården och blev rädd för en skylt, men var annars riktigt trevlig. Är en liten dam med humör, testar vad man kan göra, eller snarare hur mycket man behöver göra...
Tanken är at hon ska hållas igång, och sen får vi se vart vi tar oss. Hon behöver magmuskler, få röra på sig lite och jag behöver någonting att pyssla med. I dagsläget finns tyvär inte ekonomin för en egen häst i dags läget, så detta är en helt ok lösning. Finns även en snudd på ohanterad unghäst, som dock är ännu mindre, och ffa betydligt tanigare men att hantera och ev tömköra och göra den trygg i markhanteringen går ju att hjälpa till med, den ska dock säljas snarast så det är inget långvarigt projekt.