Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Jag har inte direkt behövt hårdtesta täcket. Häxan har visserligen haft det på sig när hon gått på bete med hela gänget, men hon släpper ju inte de där lekglada typerna i närheten av sig. Jag skulle tippa att det klarar normalt kliande och sånt men inte om dom 2 glada kallbloden fick fatt idet. Det är lite grovt i tyget och har inte en alldeles Häxvänlig passform, skulle tippa det är gjort för hästar med lite mindre kvinnliga former. Har inte sett något skav av det själv, men ägaren säger att det har blivit det när hon har gått med det väldigt mycket.
Hon är fortfarande arg på den stackars ponnyn och ger den onda ögat så fort hon ser den...
Drömmen hade varit att hitta en liten "ponnytant" åt honom, en vuxen som småtävlar lite för skojs skull, det hade passat honom perfekt.
Igår var Häxan jobbig... "OMFG en sten!! I skogen!! Vi kommer att dö!!""Gaaaah en bil!!" osv osv osv. Blir skönt att få igång henne ordentligt så hon blir sitt vanliga bombsäkra jag
Red en rejäl skrittrunda med en liten travsträcka på mitten. Idag blir det någon slags dressyrkörning på banan, tänkte lägga in lite mer trav idag.
Åfytusan, vildsvin är jag rädd för! Finns några stycken härikring men än så länge inte speciellt många. Björn och varg har jag inte sett mer än spåren av, men de verkar ju ha vett att gå undan för jag är rätt säker på att de har sett mig. Det enda vilt vi haft problem med hittills är en älg som har hälsat på i hagen ett par gånger. Ena gången hoppade den in och tog med sig tråden på väg ut och skrämde slag på hälften av hästarna, andra gången var den mer diskret.