Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Ridit 2 underbara hästar i skogen och sen har jag varit och köpt en nyare hästtransport :) :) :)

Senast ändrad:

En Atec -08, handlat i grannbyn, smidigt och bra. Inte mycket använd, ser nästan ny ut.
Nu blir det att beställa ett nytt drag och papper så vi kan väga upp den. Min häst väger lite mer än deras ponny har gjort.

*kl*

I dag har Pojken löshoppat lite :)

2012-05-14-265.jpg

2012-05-14-267.jpg

Jösses vad han hoppar!!!!

Här är bild från annonsen. Har inte hämtat hem den än men den står bara 4 km härifrån. Ville betala den innan och har fört över pengar idag, så i morgon är den verkligen min :).

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_43/33050000-33059999/640x480/33054432.jpg

Tanken var att jag skulle åka upp och rida på banan idag men det blåser som f.... och regnskurarna duggar tätt. För en gångs skull inte ett dugg ridsugen. Tänt i brasan och tänker tillbringa kvällen i soffan eller framför datorn.

Ja fy det blåser här med och små regnar...han tog i ganska bra i dag när han härjade runt där på banan.

Vilken fin transport...
Min bil som får dra bara 1300 med B-kort får väl inte dra en sån där snygging...Vad var det för transport du hade innan då?
Jag vill också ha nyare transport...avis....men jag måste kanske ha en häst som vill åka innan jag avancerar :D

Den här är nervägd till 1280 men jag ska väga upp den till maxat 1990 tror jag. Nu får den lasta 500 kg och det är väl på gränsen att min häst inte får åka i den. Gäller att ta tag i det här nu men jag sitter ju inte i sjön. Dalavagnen finns fortfarande kvar och den kan jag använda tills allt är klart med den här.

Hihihi, Pojken kanske inväntar en ny transport sen vill han åka som bara den :p

Okej!

Haha ja skulle inte förvåna mej alls. Kanske ska försöka låna en nyare transport så kanske han mer än gärna åker :D
På fredag kommer lite lasthjälp så får se vad hon säger då.
Vi har ju kommit en bit närmare i alla fall. Nu går han ju in...inte jämt men ofta...men kommer nån bakom och ska stänga så är han snabb som attan att backa ut :crazy:
Men men vi har åkt en gång så då ska vi åka fler gånger hur lång tid det än tar innan vi kommer dit.

Har du en enkelaxlad eller dubbelaxlad transport? En del hästar tycker att det gungar för mycket när de ska gå in i en enkelaxlad. Jag föredrar iaf dubbelaxlad då de går mycket stadigare på vägen och ifall man har otur att få punktering så är det förhoppningsvis ett hjul på varje sida som är helt.

En gammal enaxlad från sena åttiotalet :o

Men den gången Pojken gick in på direkten. Då när vi skulle till sommarbete.
Då stod han så stilla att jag inte kände att jag hade häst i transporten när jag åkte.
Och tog det hur lugnt som helst när han skulle ute sen också.
Så han verkar ju inte tycka det är läskigt utan mest bara visa sin envisa fjording sida när det gäller transporten :devil:

Aha, då måste ni verkligen ha riktigt mycket mygg om det tas in sådana åtgärder.

jepp, det är den besprutningen vi får ta del av oxå!! Har varit ett väldans bestämmande hit och deit eftersom det är naturreservat man lär bespruta... Förra året fick dom plötsligt inte, men iår blir det sprutat!! :bump::bump:
Midsommmar är en klassisk mygghelg, vi har flera gggr fått ställa in firandet eftersom det inte gått o vara ute... och att häsarna på sommarbete kan man bara drömma om....:mad:

och ja, det är lite samma flygfän ni har däruppe med, även om jag har hästarna några mil söderut.. Ska bli kul att höra vad du tycker om medlen!

Vad roligt med hoppbilder, han ser verkligen ut att gilla det :love:

Här har det inte blivit någon hoppning ännu, har satt upp lite tråd på ena ängen som ska användas som "ridbana", dessvärre har det bara regnat och regnat och det är därför för blött för att använda den, men ser fram emot att kunna testa den. Den är inte stor, men bättre än inget. :)

Har inte skrivit här på några dagar nu.
I tisdags kom iaf vår nya ponny! Han tyckte han var kungen när han dansade ut ur transporten och flög omkring som en hingst med mig släpandes efter.. ;)
Idag har vi ridit dressyr, han är sååååå duktig!
Igår red vi ut, då han var så lugn och verkade känna sig så hemma här, dessutom har han varit här på sommarbete förr!
Vi hoppade i skogen igår, stockar och bäckar och en buske som ramlat ner, han flög över hinder på över 70 cm!
Min kompis var med och fotade idag, han är såååå snäll och fin!
Och imorgon kommer våra hinder, så då blir det hoppning på banan på lördag!
Här är några bilder från idag:
img_2559_202975417.jpg

Han var lite busig i galoppen ;)
img_2533_202974759.jpg

img_2489_202974937.jpg

Ännu en urtjusig fjordis. Börjar bli många i den här tråden ;).

Varit på markarbete med lite hoppning i Öreryd i eftermiddag. Lurvas skötte sig bra.....efter en stund. Måste ju alltid studsa och spänna sig när han inte varit där på ett tag. I morgon är det dressyrträning om det inte händer något speciellt som sätter stopp för det. "Hårdträning" i dagarna 2 :p.

Ringde en Stockholmare som har sommarstuga några km härifrån och ville rida. Är det ett typiskt 08-syndrom att nästan "ta för givet" att man kan låna hästar eller följa med ut på en runda i skogen? Kompisens shettis har fått fångkänningar så honom kan de inte låna men då säger h*n att det finns ju en annan ponny inhyst hos A! Men hallå!!! Alla ponnier är inte allmänt gods!

Hur kan man bara få för sig att fråga sånt?

Beställt grejer till transporten som förhoppningsvis kommer nästa vecka. Då blir det byte av draganordning och tidsbeställning för att nyregga den :), sen ska vi se vad min pålle tycker om en ljus transport. Han kanske inte gillar den.....

I vår gamla går han ju in även om det är becksvart ute och ingen lampa tänd inne i transporten heller. Snacka om att han är glupsk som gör vad som helst för att få i sig lite mat :p

Roligt med träning :)

Ja men alla ska ju låna ut sina hästar till folk som ringer och vill rida....det är ju nästan lag på det...visste du inte det :p
Nä men vissa folk verkar ju tro att det är så i bland iaf.

Hoppas nya transporten blir godkänd av pålle också nu då :)

*kl*

I morgon ska det last och ledarskaps tränas med Therese :)
Hoppas hoppas hoppas hoppas han förstår att det inte gör något att man stänger bakom honom när vi är färdiga i morgon. :)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar