Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Idag hoppade jag med Acke, det tyckte han var super kul! Han hoppade högt över hindrena och drog en massa mot alla hinder, nåt som han verkligen tände till på!
hoppar-acke-22-maj-2012-036-red_203672570.jpg

hoppar-acke-22-maj-2012-003_203699803.jpg

Håller med Kicki, ser inte ut att bli några problem där :)

Är det reflexer du har vid stigbyglarna?

Hoppas inte, han tyckte det var jätte kul :)
hehe..ja det är reflexer, red ut kvällen innan och hade reflexstigbyglar men glömde att byta.. :o

Det är nog jag som är feg ang p&j, tänk om vi skämmer ut oss totalt.. om vi skulle vägra ut oss eller riva alla hinder, eller han skulle bocka av mig i ett hinder eller nåt, så skulle man nog höra "synd..men det är ju en fjording så.. ;) "

Äsch, det kommer säkerligen gå bra. :) Nu tävlar jag ju inte, så det är ju lätt för mig att sitta här och skriva saker, men tror du inte att alla är så upptagna med att tänka på sina egna resultat osv att de inte gör mer än en reflektion? Sedan så måste man ju börja någon stans, och hästar som vägrar, folk som river eller annat som händer hör ju till :) Annars får du se det som miljöträning, skulle han bete sig underligt ena gången så går det förhoppningsvis bättre nästa gång :)

Får säga att jag gillade dom där reflexerna, var har du köpt dom?

Vilka härliga skutt!

Här börjar bonna-brännan ta sig. Från albylvita armar till en mer nougatfärgad nyans på bara några dagar. 26,5+ i eftermiddag. Inte undra på att man är slö.

I går hade jag med Lucas till ridskolan och red honom på min lektion och vi hade hoppning. Gaaaaalet vad vi hoppade :eek:. Hoppade serier och hela 75 cm!!! Till och med en smal mur på 70 cm hoppade vi.

Tror att gossen är trött idag för han vänder sig bort när jag kommer till hagen :p. Gräset lockar mer än matte och eftersom matte inte har godis med sig så dissar han matte totalt.

Har hört den där repliken förr, minsta lilla fel och "det är ju en fjording.." äh men vi för öva så hoppas jag att det går bra:)
Idag gick det inge vidare med någon av hästarna, båda var motvilliga och tjuriga, men kan bero på värmen, har vart sååååå varmt!!

Ja här börjar det komma en finfin bonnabränna med..blir så när man är i stallet i linne/t-shirt hela dagarna :p

Oj..inte en aning vart dom är köpta :o
Dom är nog gamla..dom har legat i stallet i många år tror jag..testa googla! :idea:

Hej!
Ville bara berätta att vi lever och mår bra:), Häxans knä har inte spökat mer och jag har på tok för mycket att göra. Återkommer när det lugnar ner sig.

*kl*

I dag fyller Pojken 14 år :)

Det ska firas med lite morot och kanske lite äpple. Och sen ska vi prova en rockard som vi lånat hem. Tror den är för kort men kan hoppas mitt ögonmått är fel så vi kan ha den :)

Vilket härligt väder det är då :) Var 15 grader varmt när jag åkte till jobbet vid åtta i morse :)

Gratttis i efterskott fina pojken!

Idag ska jag rida ut en sväng med Bamse, komma på vägen till en sjö som ligger ca 1-2 km härifrån, måste bara hitta en väg som går att rida på alltså inte asfaltsväg med bilar.. ;)
Acke ska jag rida i paddocken, vi kommer bara busa runt och öva på galoppfattningar ;)

Grattis i efterskott! :)

Min herre fyllde 25 nu i lördags, i och med att jag inte var hemma så fick hästarna kompensation bestående av extra morötter på söndagen :p

Tackar :)

Tog en bild i morse, tycker att det är så mysigt att kunna ha dom alldeles utanför :)

319824_10150985911719434_33017594_n.jpg

Igår red jag ut på Bamse och han var sååå duktig! <3
Red Acke lite barbacka sen, travade lugnt på ridbanan, plötsligt vart han rädd för något och kastade sig åt sidan och galopperade iväg i full rulle, jag hängde på sidan nåra sekunder sen flög jag av! bara det att när jag landade så fick jag en spark/lätt trmapad på smalbenet, så har ett djupt och fint jack i benet och haltar som en gammal tant, kan tyvärr inte alls stödja på benet, och det är vridet utåt så idag blir det akuten, hoppas det inte är nåt och att jag blir bra fort, just när Bamse och Acke fått upp kondisen och bygga mer muskler så händer de här!!!! har jag fått en spricka eller nåt blir jag galen, då kommer dom stå och tappa allt!! blir galen! :'(
Får skaffa en medryttare eller nåt, men undviker helst det, då jag försöker ha dom för "mig själv" :P
Jaja nu ska jag sitta här och sörja, kanske gräva ner mig i nån mörk och dyster håla..

Ajaj, det där lät inget vidare :crazy: Hoppas att det läker fort.

Red ut i förrgår och jösses vad knott det var ute.. Så tröttsamt med alla insekter som är nu under sommaren, och jag bor alldeles vid sjö/sumpmark så det blir ju en del insekter som stör.. Både jag och damen blev okoncentrerade av detta. Har börjat fundera på om jag ska se över möjligheten att börja jobba senare, så att jag har möjlighet att rida en sväng på morgonen i stället.

Så tråkigt att det stör så mycket då det är ljust så länge på kvällarna och vädret är behagligt..

wiiiiihoooooo!!! inga ben brutna, inga sprickor! vila lite så ska värken gå över av sig själv! nu är jag glad:D

Härligt :) Då får vi hoppas att värken försvinner snarast möjligt.

Nu regnar det ute, vilket jag faktsikt hoppas att det gör ikväll också, inte så att det spöregnar men lite lagom så att man slipper de jobbiga insekterna när vi ska ut :)

*kl*

I dag kom hovis till Pojken...men han tycker att Pojken har lite halv kassa framhovar. Mjuka och sprickor både utanpå och inuti hoven säger han.
Har ni nå bra förslag på något man kan ge honom eller smörja på hovarna som verkligen gör verkan??

Nu är det bra lite mer än två veckor innan vi flyttar till sommarbetet :) ska bli så mysigt. Saknar ridvägarna där uppe.

Och jag har hittat däck till min rockard nu. Fick gå upp två tum i storlek men hoppas det går att fixa till så det går att åka :) Ska bli kul att kunna köra igen sen :)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 094
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar