Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Jag har dålig koll på vad man kan göra åt sådana hovar. Hoppas du hittar något som funkar!

Häxan&gänget har "övningskört" den närmaste beteshagen några timmar idag. Det var ett gäng mätta och glada hästar som promenerade hem till stallet sedan.

Här försvann sommaren i ett nafs, +5, regn och blåst! Kan det bli värre i början av juni?

Vi körde på med dressyrträningen ändå i går och min pålle skötte sig exemplariskt. Tränaren tyckte att om han går så bra för att det regnar så bör jag alltid rida i regn.......hmmmmm....tror inte jag gillar den tanken!

I dag blev det en runda i skogen och en kompis var här och red Jollan. Hon har inte ridit på måååånga år och hjälmen var visst en aning dammig. Blev inte avskräckt att rida liten travardam fast hon ridit många bra hästar förr i världen (jobbat hos Susanne Gielen bl a). Tyckte Jolly var en rolig häst och inte alls så travaraktig men vem älskar inte Jollan ;). Alla faller för den här otroligt snälla och goa tjej.

Nu har jag varit ute och klippt gräset med åkgräsklipparen och jag frös hela tiden.
GE MIG SOL OCH VÄRME IGEN!!!!!!!!!!!!!!

Min har ju dåliga hovar och jag har lite ångest inför sommaren då dom brukar bli ännu sämre. Senaste tipset jag fått är att spruta dom med äppelcidervinäger. Vet inte hur nu detta verkar men jag började igår och ska ge det sin tid! Ger oxå HOOF AID varje kväll.

*kl*

I fredag löshoppade Pojken lite grann....hur högt tror ni det är?

2012-06-01-314.jpg

Och urch vilket väder det blev sen. +5 grader och regn hela helgen. I går fick Pojken vila och i dag tog vi oss en liten promenad. Hoppas på uppehåll i morgon så man kan göra något roligare med honom :)

MEN VILKEN HOPPHÄST DU HAR!!!!!

Snyggt och jag gissar på att han klipper ungefär 1,10-1,15 på bilden.

I går blev det en riktigt härlig runda i skogen. Plötsligt har Jolly fått gå 3 dagar på rad (Lucas också) så idag får dom fritt från mig. Gubben och en kompis till honom var ute och fiskade och jag och kompisens fru tog en låååång runda i skogen på pållarna.
Hon gillade verkligen Jolly och tyckte hon var riktigt bekväm att rida. Dom har själva en nordis och en b-ponny som är korsning mellan ardenner och shettis. Nååågot breda att sitta på :p. Hon sa till sin man efteråt att de borde köpa något mer slimmad modell av häst eftersom hon själv är av modell mindre.

Ååååh, fina pojken, vad duktig han är!!!! :D
Jag lever, promise! ;)
Hästarna har faktiskt vilat i helgen, har varit borta hos en kompis.
Idag var det träning på ridskolan,det gick helt okej!
Skrev upp mig på en LC med en sjövild det är en b-ponny som är precis mellan b och c-ponny som heter dixi, enligt henne är hoppa= rejsa fram i 280 och fullkomligt kasta sig över hindrena!¨
Det ser ut exakt såhär att hoppa med henne http://www.youtube.com/watch?v=3Kvq80o10oo
Så på lördag är det tävlingsdax igen..spännande, var länge sen jag tävlade!!

Ojoj, håll i dig:)

I morse hälsade jag på en lycklig ponnypatrull ute på betet! Jag jobbade hela kvällen igår men min granne är en vänlig själ och tog Häxan på släp när hon gick dit med sin ponny. Mätta och glada hästar i morse.

Satt i telefonkö till bilprovningen i går i sammanlagt 40 minuter för att få veta att dom inte hade tid för omreggning förrän 27 augusti. Drygt en timme senare ringer dom och säger att jag kan komma "i morgon kl 9" för dom har "hittat en gubbe".
Undra om det var den här gubben de hittade =))).

http://www.youtube.com/watch?v=bKEIGoYusR0&sns=fb

Gnolade på visan hela tiden i dag inne på bilprovningen.

Nu är släpet upptypat till 1990 kg så nu kan vi ut och åka. Hoppas pållarna gillar det bara.....

Senast ändrad:

Va bra att dom råkade hitta en gubbe så du fick det gjort snabbare ;)

Hoppas dom gillar att åka i den :)

Ja, det var verkligen tur att dom hittade "gubben". Alternativet hade varit att åka till Halmstad och göra omreggningen. En enkel resa på ca 12-13 mil..... Var enda stationen som hade tider i juni!
Kan ju inte påstå att de stressade ihjäl sig i Jönköping medans jag var där.....men glada och trevliga var dom :)

Vilken tur att de hittade gubben :)

Sist vi var och besiktigade en bil fick vi en tid kl. 21.05, misstänker att de har haft extra öppet för alla sommarbilar/husvagnar/motorcyklar osv.

Testat en ny flughuva till damen, hon har tidigare fått av sig en annan flughuva , och grimmor med flugskyddpannband har inte heller fungerat... Hon har haft denna i en vecka nu och hon har inte (vad jag sett) gjort några tendenser till att försöka ta av sig denna. Så förhoppningsvis slipper hon flugorna i ansiktet :)

http://www.facebook.com/photo.php?f...0318660239434.387808.768939433&type=1&theater

Länken fungerade inte :(

Åh visst är det roligt när som tar av sej grejer dom egentligen ska ha på sej :devil:
Pojken kan inte ha grimma i hagen. Den har åkt av på 10 minuter. Någonstans på sommarbetet ligger hans flughuva från förra året men jag hittar inte på den. Han måste ha hivat i väg den långt när han tog av sej den.
Ville ju att han skulle ha munkorg förr året med så han inte skulle äta för mycket gräs men den åkte ju av den med :crazy:
Så nu har Pojken fått sin sista flughuva....tar han av sej den och jag inte hittar på den igen då får han vara utan ;)

Vart köpte du den? Till Acke vet jag inte hur mycket pengar jag lagt ut på att köpa nya flughuvor hela tiden, alltid försvinner dom spårlöst!

Senast ändrad:

Nääää :O rackarns, vi bor ca 7 timmar därifrån, och vi var där för ca 3 veckor sen, åååh.. haha
Ja ellerhur, de borde ju ligga någonstans i hagen! man börjar undra ibland om det är någon som går in och snor dom ;)

Drygt att leta flughuvor stup i kvarten! Q är hopplös på att klä av sig sina.

Equiterapeuten var här igår, jag var tyvärr på jobbet men hämtade hem Häxan tidigare på dagen. Mina bussiga stallkompisar såg till att hon fick bli med och tog ut henne igen. Bästa gången hittills, han hittade knappt något att bråka med! Hon var väldigt rak och fin nu tyckte han. Så hon får vara med nästa gång men sen kan vi ta uppehåll. Vi skulle fortsätta som vi gjort, med mycket skogsridning och tömkörning, det passar mig utmärkt.

Vår ridbana har fått en ansiktslyftning! Nytt underlag, så att det inte alls är lika tungt varken åt hästar eller folk, ett staket, så att alla som är lagda mer åt rodeohållet kan dratta av hästarna utan att få hämta dem i Sveg, och belysning som visserligen inte behövs just nu men som blir guld värd i vinter.

Häxan och ponnygänget ska få komma in ett par dagar eftersom det ska bli skitväder.

Vad härligt med uppgradering av ridbanan :)

Jag har bokat in ridning i paddock till helgen, jag har ju ingen egen utan får hyra av några som bor några kilometer bort men det kan det vara värt tycker jag :) Synd bara att den ligger så långt bort, tar ca 30-40 minuter enkel väg att ta sig dit.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 094
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar