Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
*kl*
Puh Katja och Leif har varit i Egypten en vecka nu och är på väg hem från arlanda nu.
Leif skickade sms om att fåren rymt och att han var på arlanda...Oj tänkte jag jag drack öl till maten.
Pratade med mamma och hon sa ja vi lär väl chansa då.
Så jag skrev till Leif att jag chansar och åker ändå och hoppas jag inte möter nån polis.
Men som tur var slapp jag för Kallis hade varit dit och tittat och dom var inte på rymmen
Leif hade säkert sett ett meddelande som ena grannen lämnade i fredags. För det var då dom började rymma. Dagen efter Leif och Katja åkt
Som tur var har Leif snälla grannar som jagar hem fåren igen bara för att dom förstör hos dom som dom vill inte ha dom där.
Men i går fick granntanten nog då hade hon jagat hem dom 4 gånger innan hon ringde mej och dom rörde sej bara längre och längre bort för varje gång.
Så det var bara att åka dit och försöka få hem dom. Och in i hagen var inge problem. MEN dom ville absolut inte in i stallet igen. Jag lockade med hö. Fast det dög ju inte i hagen heller. Dom fick en liten bal hö varje dag i hagen för att hålla sej inne men det dög inte.
Hink med roligt rassel i dög inte heller inte hela vägen fram till stallet iaf.
Så jag fick ställa mej och sätta 3 trådar till där dom rymde ute innan.
Men vad tror ni inte som gjort när jag är färdig
Jo dom har rymt till Juanitas hage. Som tur var var inte Juantia där för jag hade släppt henne i en annan just då.
Men lite sur jag blev när jag fick börja fixa med en till hage efter att ha bökat med en annan redan.
Och jag blev lite fundersam när han skrev smset för dom såg ut att trivas så bra där när jag var dit vid 4 tiden.
Så det ska bli jäkligt skönt att Leif kommer hem och tar hand om rymmarna. Har jagat dom med bil, häst och till fots så jag har fått nog nu.
Lilla Leo rymde ju en dag också. Men inte långt men utanför hagen ändå. Men han fick vi in lätt och fick stänga sista delen av hagen där det bara var två tråd som han bar kunde krypa under.
Men nu när dom går i hagen med 3 trådar och funderande ström går det bra.
För bilbatteriet fick slut på ström i veckan också och inte hittade jag nån laddare så jag tog ett batteri som stod i förrådet vid stallet. Det fungerade och han får skylla sej själv när han inte berättar något innan han åker i väg.
Så i morgon ska det nästan bli skönt att vara lite djur fri
Vovven Yroll kommer jag sakna lite för han har bott hos oss en vecka nu men jag får ju träffa honom ändå
Nä nu ska jag sova och drömma possitiva lastdrömmar om Pojken