Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Ja du, ibland undrar man :crazy:. Bara för att man ger dom lillfingret en gång så tror dom att hela handen är deras. Ev kommer någon av dom hit och följer med mig ut i skogen på lördag. Förvarnat att det kommer bli en vääääldigt lugn runda i så fall. Hoppas mer på att dottern kommer (som är 12) än den andra. Barn är så oehört positiva och vetgiriga mot vad vuxna är.

Lycka till med lastträningen. Kanske ska be mina hästar skicka positiva telepatiska tankar till Pojken :D

Hoppas det går bra vem det nu än blir som kommer och rider med dej.

Ja be dom skicka "gå in och stå still" tankar åt Pojken ;)

Det ska jag göra ;)

Varit ute och tagit in pållarna nu. De har gått ute lite från och till nu när det varit bättre väder men 5+ och kallt regn får mitt hjärta att vekna, så de får stå inne i natt med.

Våra har gått ute dygnet runt i snart 3 veckor nu.
En natt av dom har dom sovit inne för det regnade och låg runt 0 grader hela dagen. Men nu senaste två veckorna har det regnat och så fast varit ganska varmt ändå så då får dom stå ut att vara ute ändå....

*kl*

Puh Katja och Leif har varit i Egypten en vecka nu och är på väg hem från arlanda nu.

Leif skickade sms om att fåren rymt och att han var på arlanda...Oj tänkte jag jag drack öl till maten.
Pratade med mamma och hon sa ja vi lär väl chansa då.
Så jag skrev till Leif att jag chansar och åker ändå och hoppas jag inte möter nån polis.
Men som tur var slapp jag för Kallis hade varit dit och tittat och dom var inte på rymmen :laugh:

Leif hade säkert sett ett meddelande som ena grannen lämnade i fredags. För det var då dom började rymma. Dagen efter Leif och Katja åkt :devil:
Som tur var har Leif snälla grannar som jagar hem fåren igen bara för att dom förstör hos dom som dom vill inte ha dom där.
Men i går fick granntanten nog då hade hon jagat hem dom 4 gånger innan hon ringde mej och dom rörde sej bara längre och längre bort för varje gång.
Så det var bara att åka dit och försöka få hem dom. Och in i hagen var inge problem. MEN dom ville absolut inte in i stallet igen. Jag lockade med hö. Fast det dög ju inte i hagen heller. Dom fick en liten bal hö varje dag i hagen för att hålla sej inne men det dög inte.
Hink med roligt rassel i dög inte heller inte hela vägen fram till stallet iaf.
Så jag fick ställa mej och sätta 3 trådar till där dom rymde ute innan.
Men vad tror ni inte som gjort när jag är färdig :eek:
Jo dom har rymt till Juanitas hage. Som tur var var inte Juantia där för jag hade släppt henne i en annan just då.
Men lite sur jag blev när jag fick börja fixa med en till hage efter att ha bökat med en annan redan.
Och jag blev lite fundersam när han skrev smset för dom såg ut att trivas så bra där när jag var dit vid 4 tiden.
Så det ska bli jäkligt skönt att Leif kommer hem och tar hand om rymmarna. Har jagat dom med bil, häst och till fots så jag har fått nog nu.

Lilla Leo rymde ju en dag också. Men inte långt men utanför hagen ändå. Men han fick vi in lätt och fick stänga sista delen av hagen där det bara var två tråd som han bar kunde krypa under.
Men nu när dom går i hagen med 3 trådar och funderande ström går det bra.
För bilbatteriet fick slut på ström i veckan också och inte hittade jag nån laddare så jag tog ett batteri som stod i förrådet vid stallet. Det fungerade och han får skylla sej själv när han inte berättar något innan han åker i väg.

Så i morgon ska det nästan bli skönt att vara lite djur fri :) Vovven Yroll kommer jag sakna lite för han har bott hos oss en vecka nu men jag får ju träffa honom ändå :)

Nä nu ska jag sova och drömma possitiva lastdrömmar om Pojken :D

hahaha det har varit full fart alltså:)
Imorgon ska jag åka in en sväng till hööks och köpa nya flughuvor till båda hästarna, dom kryllar i ögonen på stackarna!
Min nya ponny, Bamse har tagit sönder en lädergrimma och ett grimskaft, på två dagar :(
Igår kastade han sig iväg så grimskaftet gick sönder och började beta.
Idag gjorde han samma sak, men nu gick grimman sönder, han blir ju inte rädd, han gör så för att komma loss, dessutom knyter han upp ALLA knutar, hela tiden!!!!
Så han behöver en ny grimma..tur att jag hittade en gammal grimma i nån gömma i stallet!
Nu somnar jag snart så jag skriver mer imorgon:)

Ojsan va den där Bamse låter som Pojken min i början jag hade honom. bara sticker i väg dit dom vill där det finna mat typ.
Pojken kan göra så i bland nu med men inte lika ofta som då.
Ledarskaps övningarna hjälpte oss mycket iaf :)

Fast han kastar sig åt sidan, kanske två meter iväg och tvärstannar där och börjar beta sen står han bara och betar tills man hämtar honom.
En riktig buse..

Ja visst e dom roliga när dom håller på så ;) Och det finns ju inte en chans att man ska orka hålla emot heller.

Jag kommer nog kanske han en pålle som springer i från mej lite i dag när det ska lasttränas. För kräver man lite för mycket då vänder han och drar i väg :devil:

Vi har en "stock" som man kan binda upp hästarna i, och när han står uppbunden så gör han så, var lite otydlig :)

*kl*

Pojken gick inte in i transporten i går heller :(

Men vi har kommit på att den metod Pojken gillar mest är att bli mutad med godis. Då går han in längst och är lugnast. Så nu har vi fått läxa att träna på det. I dag var bara bakbenen kvar ute men det var en lugn och fin häst som gick in och ut.

Men hon tror att nån gång har han blvit skrämd av bakbommen eller något eftersom han har så bråttomt ut om någon står bakom eller helst inte går in alls om nån står bakom.
Det är bara när jag står bakom han inte bryr sej lika mycket.

Men som innan är vi på god väg att komm in iaf.
Och hon tycket Pojken och jag hade kommit framåt i våran relation iaf. Han litade mer på mej nu.

I dag fick tant komma ut en lite sväng med Julia också. Hon var så pigg och glad verkade det som :)

Ikväll..då ska jag lära mig köra!! ska få hjälp av en tjej i stallet med Bamse, han är jätte duktig på att köra..så blir kul!!
Kommer bilder, såklart!
Är såå spänd och längtar såå mycket..har alltid velat lära mig köra.

Skit med! Lucas som skickade såååååå många positiva tankar om att man får ALLTID godis när man kommit in hela vägen.

Tur att min pålle har varit lättlastad denna veckan. Vi har varit iväg 3 ggr bara den här veckan. Nu var det iofs ett tag sedan vi åkte iväg sist. Någon gång i februari eller mars tror jag. Kan lova att han inte glömt att det vankas mat när man kommer in i kärran.

Träningen gick hyfsat. En ryttare som slappat hela vintern och en häst som utnyttjat det :D så man kan väl inte begära mer. Får skärpa till mig i skogen nu :p.

*kl*
Idag busade jag lite med Acke, longerade, sen sprang jag lite med honom i grimskaft och hoppade lite med honom i grimskaft:)
Sen hoppade jag upp och busade lite barabacka, hoppade några skutt barbacka och han verkar gilla att hoppa!:)
Vi hoppade 60 cm barbacka, så han var super duktig!
Ingen riktig hoppträning direkt, då vi tog några språng bara:)
Vi har ju byggt ett eget hinder, imorgon tar vi med lite däck att ha som hinderstöd, och bommarna måste målas så hästarna ser dom ;)
Red ut en mysig tur i skogen på Bamse, han var så duktig så..travade fram på grusvägar och snirklade omkring mellan träd och stenar i skogen, han är jätte härlig att rida ut på <3

Gick det bra att köra???

Shit 60cm barbacka hur vågar du?? Tycker det nästan är läskigt att hoppa 60cm med sadel jue :o

Ja jag försöker lära Pojken det med att det finns godis när man kommit in. Så i dag var hela han in 4 gånger och vände. Nu ska ju han bara komma på att det går att stå kvar när man ska stänga bakom också.
Lasthjälpen skulle komma och hjälpa mej igen denna vecka eller nästa så får vi träna på att det går bra att någon står bakom och "stör" honom när han ska gå på också :)

Ja, det gick super !
Han var så snäll och trygg bara tuffade på på grusvägarna! det var svårt men väldigt roligt och mysigt!
Vill absolut lära mig köra "på riktigt".
Har hoppat en massa på andra hästar och tävlat en del, så i hoppningen är jag ganska "trygg" :)
Jag är kanske dum, men jag kan inte låta bli att kika runt på P&J:er..har inte hoppat nåt förutom små skutt i skogen och lite på ridbanan..men han är ju duktig på att hoppa Acke:) Bara det att vi har så lite erfarenhet, så jag är rädd att jag kommer göra bort oss totalt.. men vi får öva på banor, och att åka bort, så kanske man kan starta nån P&j i sommar..vi får öva, öva, öva. det är vårt mål, att startat en p&J innan sommaren är slut, så nu ska vi jobba på med hoppningen!
Men idag har vi byggt hinder och imorgon står hoppning på schemat.
Pappa följder med som fotograf, så kanske kommer bilder imorgon.. ;)

Vad roligt, bra att ha ett mål :)

Försökte ta bilder på hästarna i går när de sprang i hagen, men icke... lägger upp den här ändå, man ser ju att det är två hästar i alla fall :p

545694_10150970849434434_768939433_11765553_801381656_n.jpg

Har även en känguru i hagen..

526071_10150960102299434_768939433_11726875_1533423059_n.jpg

Mystanten
537619_10150960135934434_768939433_11726902_1166867631_n.jpg

Fortfarande lite päls kvar på gubben
576851_10150970854019434_768939433_11765560_966239702_n.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar