Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

Nu är Pojken ute igen :)

I söndags när jag kom till stallet så hade den jäklen smitit till den större hagen som han inte får gå i. Men ändå stod han där så lycklig.
När jag skulle ta in honom då haltade han. NEJ fång tänkte jag direkt.
Så han fick stå inne. Men han hade inte svårt att vända, inge varm i hovarna och inge tjockare mankam.
I måndags haltade han lite mindre under vår promenad. Så han fick fortsätta stå inne.
I går visade han inge hälta alls. Var pigg och framåt ute. Men fick stå kvar inne ändå.
Men i dag fick han komma ut. Haltade inge alla i dag heller.
Så tant och Pipra och Leo har betat av lite gräs i en hage som Pojken och Juanita går i nu. Vågade inte släppa honom i den andra nu eftersom han verkar tycka det är väldigt roligt att krya under eller hur han nu tar sej under.
Men i den hage dom går nu är det så många trådar så där borde han inte komma varken över eller under.
Hoppas han håller sej haltfri nu så vi kommer upp till sommarbetet på måndag.

Tror ni tant kommer i selen så hon kan dra sin vagn upp på måndag?? ;)
2012-06-11-351.jpg

Oj, där ligger till och med damens mage i lä :D

Hoppas självklart att pojken håller sig haltfri. Kommer du att ha dom ute dygnet runt under betet?

Jag har ju inte mina ute dygnet runt, vi har en massa mygg och knott här på kvällarna, så det går knappt att vara ute på kvällarna utan att bli halvt uppäten.. :crazy:

Dom har gått ute dygnet runt sen i början på maj våra. Är inte så mycket mygg och så där vi står nu värre men flugor på dagarna.
Och dom kommer göra det när vi kommer upp till skogen också :) Men där är det mer mygg och jäkelskap men hästarna verkar inte bry sej så hemskt mycket om det.

Juanita har blivit hemskt stor på kort tid. Vet inte om jag sett henne så här stor nån gång :crazy:

En GG på den där damen skulle nog sitta fint :).

Varit ute på en härlig tur i skogen men Lucas var så in i attans seg ända tills vi kom mer än halvvägs, då piggnade han till när han insåg (måste ha en inbyggd kompass eller karta i huvudet) att vi var på väg hemåt igen.

Träningen i lördags gick hyfsat bra men det är såååå svårt att ändra gamla ovanor som man lagt sig till med genom åren.

Har en tjej som följer med ut och rider Jolly nu. Får så dåligt samvete för att jag inte tar mig tid med henne men nu hjälper A mig att döva det när hon rider henne.
Lucas är trevligare att rida själv i skogen tycker jag. Han blir segare med sällskap och jag rider slarvigare också.

Ja eller så skulle vi ha rejälare hagar så hon inte kan rymma när hon får för lite att äta.
Som det är nu måste hon gå på mycket gräs annars är L rädd att hon rymmer :crazy: Och tack vare det ser hon ut som hon gör i dag.

Juanita har blivit hemskt stor på kort tid. Vet inte om jag sett henne så här stor nån gång :crazy:

Ja eller så skulle vi ha rejälare hagar så hon inte kan rymma när hon får för lite att äta.
Som det är nu måste hon gå på mycket gräs annars är L rädd att hon rymmer :crazy: Och tack vare det ser hon ut som hon gör i dag.

Åh, hoppar hon över staketet? Men som Andorra skriver, en greenguard skulle inte funka för henne då?

Nä inte hoppar över utan kryper under eller trycker sej igenom tråd och stolp :mad:

Ja nån sorts munkorg borde hon ha men L verkar inte se att hon är så stor som hon är....
Jag tvivlar nästan på att hon orkar dra vagnen milen upp till sommarbetet...men vi får väl se på måndag när det är dags om allt går som det ska....

Oj, vilken luring hon är :p

Storlek full kanske är för litet för damen, vet ej om de finns i större storlek?

Jag har en greenguard och jag har fått för mig att den är ganska flexibel, man kan ju justera dom där spännena, i värsta fall skulle du kanske kunna byta ut dom?

Visa L bilden så kanske uppfattningen ändras.

Lite runda av sommarbete är ok men när det blir för mycket så är det både plågsamt och faktiskt elakt mot hästen. Lucas är ju bra på att trycka i sig mat så på honom är det GG som gäller tills det gottigaste på betet är borta sen får han gå utan ett tag tills dom flyttas till nytt bete.

Tycker GG är helt suverän och när man fått till remmarna på grimman så är den både enkel att ta av och på och genom att trä nackstycket genom en fläta i nacken på hästen så sitter den på också :D.

Pojken har en GG just nu utlånad för sånt där fungerar ju inte på honom för han tar ju av sej skiten :devil:
Kanske får testa den på henne om jag får tillbaka den.

För något nytt tänker jag inte köpa åt henne. Utan sånt får L stå för. Jag frågade honom senast i måndags om han trodde att hon skulle komma i selen och det trodde han :grin: Men den lär nog skarvas om den ska gå runt henne.

I dag hade jag tagit ut Pojken för att kolla läget på honom. Sambon var med och han är ok i skritten inte riktigt i traven. Inte riktigt halt men markerar lite iaf. Så när vi kom tillbaka efter promenaden så var tant utanför hagen :eek: då hade hon krupit under vid ledden och var på väg och leta mera mat. men sambon kunde stänga in henne på ridbanan så skulle L släppa henne på mera gräs sen.....han verkar inte förstå att hon behöver motion också :cool:

Jaha, jag missade detaljen att hon inte var din. Men hoppas att L förstår och tar till sig det du säger.

När det gäller juanita så kanske L inte vill inse att om de inte får motion, fysisk som psykisk så hittar de dessutom på egna saker att göra...

Hoppas att pojken blir bättre snarast möjligt.

Hade tanten varit min hade hon inte sett ut sådär och hon hade fått motion!
Har försökt hunnit med henne också med motion och så men insåg ganska snart att jag håller mej till Pojken. Dels för att han är trevligare att hålla på med och att tiden och orken räcker inte till båda.
Får se om det går upp ett ljus för honom snart :idea: så han kommer på att dom behöver röra på sej även de tre små också.

Ja hoppas Pojken blir bättre. Vi får väl skritta iaf då eftersom han var ren i skritten och vänta tills traven är lika ren den med. Eller om han bara är stel efter att ha stått lite mer nu då än vad han är van med. Jag får vänta och se vad det blir.

Det tvivlar jag inte på Kicki, vet hur fin pojken din är :love: så vet att Juanita inte hade sett ut så om hon varit i dina ägor

Men jisses, hon är ju mer än lovligt fet stackarn! :(

*kl*

Minns ni mig? Hundra år sedan jag var in här sist. Har börjat rida en ponny i gamla stallet, så just nu är vi ute på tur i skogen 4 dagar i veckan i snitt. Trevligt! Är dock duktigt sugen på egen igen, är fortfarande så tomt utan min Fjant :(

Fin bild! Men att du törs rida sådär på gangstern...

Igår var jag ute på en lång skrittrunda, vi fick Q till sällskap så Häxan fick jobba på rätt bra för att hänga med. Hon går på bete med lilla gula W och ska så göra ett bra tag framöver. Skönt att kunna ha dem här i närheten så det är lätt att ta in dem vid behov, med tanke på det fantastiska sommarvädret:eek:

Det där är Bamse, han hittar aldrig på några dumheter :) har inte gjort det så länge han har varit hos mig iaf..och är mycket mer väluppfostrad än Akkurat ;)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 098
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 758
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar