Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Ah, det lät bättre:)

Blir en promenad med Häxan och Wille. Lite drygt när de bara är två, vill inte lämna W själv, men han är snäll att ta på släp så det gör inget.

*kl*
Mer bilder.
Brukar ladda upp bilderna på min blogg, och sen kopiera bildens url därifrån, men blogg.se håller på att "utvecklas" nu så det går inte alls att ladda upp bilder! väldigt irriterande..Så skaffade pixbox, bara för att kunna ladda upp bilder till er :banana:
33121354.jpg

33121355.jpg

Men jisses, hon är ju mer än lovligt fet stackarn! :(

*kl*

Minns ni mig? Hundra år sedan jag var in här sist. Har börjat rida en ponny i gamla stallet, så just nu är vi ute på tur i skogen 4 dagar i veckan i snitt. Trevligt! Är dock duktigt sugen på egen igen, är fortfarande så tomt utan min Fjant :(

Ja det är hon stackaren.

Ja jag minns då dej :)
Letar du ny redan eller är det bara funderingar än?

*kl*

Nu är hästarna uppe på sommarbete i fäboden :)

Gick bra att få upp allihopa. De små åkte transport och Juanita drog vagnen och Pojken gick bredvid :)

2012-06-18-389.jpg

Va härligt!

Här flöt ridturen all världens väg!!! Spöregn i stort sett hela kvällen. Vem 17 har tagit min sol!!!!

Vad kul att någon minns mig :D

Hrm, jag har antagligen redan hittat ett offer ;) men ska kika igenom ekonomin först bara så det går ihop sig. Är ju mammaledig för tillfället, har ju hunnit få en tös som nu närmar sig 7 månader, så vi har inte lika stor inkomster som vanligt. Men jag hoppas det går ihop sig!

*kl*
Åh herregud vad nervös jag är..på torsdag ska jag och Bamse på hoppträning!!!
I ett ridhus, i ett stort fint stall :o hur ska detta gå..Bamse som aldrig har varit i ett ridhus, hoppas vi ens kommer in i ridhuset.. :o
Tur att det är privatlektion, och ridhuset är hyrt, så jag får vara ifred, så slipper massa andra se när vi gör bort oss..

jag hoppas det! Ska försöka tvinga med min kompis att fota och filma, så kanske ni får bilder och filmer, om det inte ser allt för hemskt ut :angel:

Vilka fina bilder! :)

För min del blir det ingen ridning på ca 10-12 veckor.. var med om en olycka i fredags, väjde för hjort, voltade 3 ggr med bilen och fick skador i ansiktet och fick en liten spricka/intryckt kota i ländryggen. Maken fick stukad tumme och skar upp sig i armen. Tack och lov klarade vi oss och vi kan stå, gå och prata så vi är glada och tacksamma, vi hade verkligen änglavakt :)

Har två stycken som kommer att rida mina hästar varannan dag så tack och lov så tappar dom inte det som jag har kommit igång med :)

känns konstigt att inte kunna sköta hästarna, kan ju inte ens leda in/ut dom till/från hagen... :crazy: Men men, jag blir ju bättre och snart är allt som vanligt, bara dom inte glömmer bort mig. Fast jag petar på dom och pratar med dom varje dag :)

Usch det lät läskigt...ni får krya på er! :)

Du får ta en stol och sitta utanför hagen och bara titta på dom soliga dagar ;)

Tack :) Ska nog banne mig göra det, sätta mig och titta på dom. Dock är dom så nyfikna av sig så slutar väl med att vi står/sitter och stirrar på varandra :p

oj, tur att det ändå gick såpass bra! krya på dig!

emor, klart jag minns dig, tittade nyss på bilder på din gamla häst i före- och eftertråden:love:

Igår gick jag från hagen alldeles solkrämskladdig efter en lång kli-session med en ovanligt pratsam Häxa. Inte ofta man får klia henne på magen utan att få storstryk! I gengäld kliade hon mig på axlarna med sin solkrämskletiga mule så jag blev jättefin:love:

Senast ändrad:

Usch, va otäckt men skönt att det ändå gick så bra trots allt. Kunde ju blivit mycket värre.

I går så fick båda pållarna sig en runda i skogen. Lucas var bara på sitt allra roligaste skogshumör och tackade inte nej till något (som gällde framåt). Tittig som vanligt eftersom det är många fåglar som flyger upp precis intill en när man passerar. Både jag och hästen blir rädda kan jag lova.

Jolly fick sig en härlig runda i skogen. Bara lite fuktig under sadelgjorden medans kompisens häst var dyngsur hela han :D. Bra med en dam som har lätta fötter :).

I kväll ska vi ha dressyrträning och jag hoppas att Lucas är samarbetsvillig och att jag orkar. Det brukar bli lite varannangång. Ena gången går det bra, andra gången går det åt helsi--.

Nu till jobbet och rasta gräsklipparen. Actionpromenad i 2,5 timmar :laugh:

*kl*

I går tog vi första ridturen uppe i fäboden...nog sjutton passar Pojken på att tappa en sko då :( Har smsat hovis men han har inte hört av sej än. Ska höra om han tror att Pojken kan gå barfota i sommar så man slipper tappskor.
Typiskt att han ska tappa nu när vi nyss kommit upp dit då.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 098
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 758
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar