Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Det där var ju en baggis för Bamse. Ser ut som om han tycker det är roligt.

Jag gick upp tidigare idag för att hinna rida innan regnet........men regnet var snabbare än mig så när jag hade dragit på mig ridbrallorna så öste det ner.
Tog det lite lugnt, fikade och sen kopplade jag på släpet och drog iväg till ridhuset med Lucas. Det var längesedan vi var där men pållen var kolugn och tog det mesta med ro. Han kanske äntligen har landat lite i sig själv.

När jag kom hem igen så var det hyfsat uppehåll så Jolly fick sig en runda i skogen. Plockade årets första, helt underbara smultron :d :love:

Ja jag tror faktiskt han tyckte det var kul! :) är stolt, det var också första gången har var i ett ridhus i hela sitt liv! :D
Idag red jag och Bamse ut, och efter en kvart öste regnet ner och vi vart dyngsura!!
Så Bamse fick ett gosigt täcke på sig och stod och åt lite hö i boxen tills det slutade regna, för båda hästarna vägrade gå ut när de regnade!
Tur att jag hade extrakläder i stallet också, jag friserade Bamse lite också, kortade till hovskägget, klippte ur hans lurviga öron och kortade av svansen några cm.
Imorgon så får vi se vad vi gör, kanske ett dressyrpass på ridbanan (för det var det lääääänge se sist.. :O ) eller tar vi en mysig liten promenad:)
Försöker leta nya stövlar också, ååh vad svårt att hitta stövlar som sitter bra på mina smala små spindelben!! :mad: :cool:

Japp ska försöka få med fotograf när vi hittar någonstans att hoppa sen. Får bygga naturhinder nu. Orkar inte rida en mil enkel väg hem till ridbanan för att hoppa ;)

*kl*

Åh jag tror jag blir tokig......
Hovis har inte kommit än....snart två veckor med tappsko :(

Så nu funderar jag på att dra av alla skor och köra barfota...vet inte om det är min ridabstinens som pratar då eller hur det är. Men va sjutton jag vill ju rida och han verkar inte ömma på tappskohoven förutom väldigt stora stenar...

Hur skulle ni ha gjort? väntat på hovis eller testat att dra av skorna??

Jobbigt!
Testa dra av skorna! det kanske funkar :)
Annars är det ju bara att sko sen är hovis kan komma om det inte går :)

Ja det känns som att det skulle vara värt att testa...ömmar han för mycket ja då får vi väl vänta på hovis ändå då men det kanske går också...

Hopplöst att behöva vänta på hovis så länge. Testa att dra av skorna. Problemet kan ju bli att han fläker kanterna så att det inte går att få på en sko sen men runda av kanterna med en rasp så minskar risken. Skulle han ändå fläka sig så får du väl testa barfotaboots.

Inte ridit sen i tisdags men ieftermiddag ska det bli en tur i skogen. I går när vi kom hem vid halv 12 på kvällen så öste regnet ner. Hästarna fick komma in och torka upp över natten och jag tror att de tyckte det var alldeles perfekt.

20 mm regn i natt! När kommer hötorken så man kan slå gräs!!!!!

Jag ska terrorisera hovis lite i början av veckan nu se om han kan komma nå eller om han tror att jag bara kan dra av dom själv och raspa till kanterna typ.

Här öste regnet ner i natt men på förmiddagen kom solen igen :) Och nu måste sommaren komma för nu är det bara 2 veckor kvar på min semester :D har inte badat en enda gång än i år :(

Jag jobbar en vecka till sen har jag 5 veckors semester men vill verkligen ha fint väder nu. Hade varit så himla gott att få in höet.

Kompisen och jag har varit ute på en härlig runda i skogen. Vi var båda på lite slöhumör så hästarna fick gå lite som dom ville utan några större krav. Konstaterade att lupiner är farliga och för att inte tala om alla små vattenpölar som finns här och där :p.

I morgon ska vi vara funktionärer när klubben ordnar distansritt. Jag brukar vara i vetgrinden och skriva protokoll åt vetrinärerna. Det är faktiskt ganska roligt och brukar vara en härlig stämning också.

*kl*

Nu har Pojken äntligen fått på sin sko :)

Och jag mätte hoven inna skon kom på för nu ska jag skicka efter en Easyboot Epic tror jag. Pojkens mått stämde bra med storlek 1 på dom. Nu ska jag bara våga klicka hem den också. Är ju lite osäker att den inte passar fast måtten stämmer :p

Får hoppas att de passar :) Dessutom så ska man ta mått på nyverkade hovar om jag inte minns helt fel

Jo den var ju så nyverkad det gick att få den. Lite trasig men inte så konstig form på den ändå...

Det blir nog kanon, får hoppas på det som sagt :)

Har kommit fram till att mina har nog väldigt små hovar, jag har storlek 0 på mina :p

Jaså :) Pojkens bredd var precis så den passade i 1:an och längden var lite mittemellan måtten på 1:an.

Passar den inte får jag väl sälja den och köpa en annan storlek.

'kl*

Oj oj vad det regnat de senaste dagarna. Och kan tänka mej att för er neråt har det varit ännu värre än för oss här uppe.

Pojken har vilat några dagar nu eftersom det bara regnat. I dag var det uppehåll så då passade jag på att rida men hann inte så långt innan det började regna igen :crazy:

Nu ska sambon och jag åka och titta på takida så Pojken får vila igen torsdag och fredag men sen på lördag ska det bannemej vara uppehåll och ridväder och sen fortsätta vara det några veckor till ;)

Här har det regnat redigt, Häxan och hennes kompis får gå in och torka på nätterna. Vi hade ett nattligt rymningsäventyr för två veckor sedan så nu går dom på rymningssäkert och extra övervakat bete. Jag misstänker att en älg var inblandad.
Var ute och tömkörde en sväng i morse. Min plan var att gå till ridbanan men jag tog mig inte över "sjön" som vägen dit just nu består av så det blev en runda på vägen istället.

Kom hem från ridlägret i går. Vi har haft det så underbart kul!! Ett härligt gäng från åldern 32 år till 69! En av dessa underbara damer inger en hopp om att fortfarande vara en duglig ryttare vid den åldern, om man lever då.

5 ridpass på 2,5 dagar och min pålle blev nog lite trött men skötte sig så himla bra. Första 2 lektionerna var han lite seg och slirvig men dom lektionerna var inriktade på avsaktningar och igångsättningar och det tycker han är såååå jobbigt och därför sååååå tråkigt. Andra dagen var det hopptema med först bommar och sen på eftermiddagen blev det hinder. Det gillades klart mer och pållen som bjöd riktigt trevligt mot hinderna.

Sista passet igår kändes bara så kanon. Han gick väldigt trevligt och det var flera som sett honom tidigare som tyckte att han ändrat sig mycket det senaste året.

Har inte behövt laga frukost, middag eller kvällsmat på 3 dagar och ingen disk heller :o. Rena lyxlivet :)

*kl*

Så där nu börjar sommaren komma lite smått här uppe tror jag. Ridit i solsken i dag det var det ett tag sedan jag gjorde nu.
Pojken har lagt på sej lite där uppe men han ser inte så farligt ut tycker jag. Får skylla på tappsko och hältan innan så han inte kunnat röra på sej riktigt :)
2012-07-16-478.jpg

Och snart är det dax för premiär turen med renoverade rockarden. Hjulen är på plats nu så nu ska jag bra fixa lite med svängeln och sen köra upp den till fäboden :)
2012-07-11-467.jpg

Fina pojken och fin rockard :)

Får fortfarande inte rida men var med när mina medryttare red i paddocken i lördags, man får ju inte alls sug att rida, inte alls.. Dock är det skönt att veta att hästarna kommer ut och jag är så tacksam att de hjälper mig :)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 098
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 763
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar