Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Svajigt bredband och när det funkar så är det OS som gäller.
Besöket hos vet gick väl hyfsat. Fick visa honom i skritt och trav, longera i skritt, trav och galopp, gjordes böjprov högt båda bak som inte visade något direkt men han är otaktigt och går inte helt hundra.
Vet kände igenom ryggen och han är låst i två kotor åt sidan och en på höjden. Hon rättade till dom och han ska arbetas för hand i skritt 30-60 min om dagen i 2 veckor, sen ridas i skritt varannan dag i en vecka och därefter blir det återbesök den 20 augusti.
Vi har promenerat, promenerat, tömkört och promenerat. Idag var jag lat och Lucas fick agera handhäst när jag red Jolly. Lite ovan situation för honom
. Det gick faktiskt bättre än förväntat trots att Jolly som ytterst sällan brukar "se" saker, blev livrädd för något och kastade sig handlöst bakåt några gånger innan jag rytande fick förbi henne från det inbillade farliga.
Har fått tag i en begagnad tömkörningsgjord som jag ska testa på honom. Roligt att kunna variera så det inte blir samma sak varje dag. Han får Metacam också och det bara älskar han. Måste vara väldigt god smak på den medicinen för han verkligen suger i sig den när jag sprutar in den i munnen på honom.