Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Enligt många så är hela han ett stort fel :D. Inte alla som uppskattar när han bröttlar runt på lektionerna men han har skärpt till sig och folk har faktiskt ändrat uppfattning om honom.

Tack!

*kl*

Ingen som vill ta hand om en ardenner?? :D

L har bestämt att lämna bort Juantia på foder i höst. Hon har börjat rymma redan nu :( Så nu får man börja leta foder så tant förhoppningsvis får komma till nån som har tid och lust att motionera henne :)

Hoppas Juantia hamnar hos någon bra, som ser till att hon får det hon behöver, för om jag inte minns helt fel så var hon väl alldeles för stor så att säga?

Har fortfarande inte kunnat hoppa upp på hästryggen ännu, pga ryggen, men tack och lov har jag ju mina medryttare :) Men jösses vilken abstinens man får när det är fint väder ute.. :p

Mmm Juanita har en hel del överskottskilon om man säger så ;) Men har annons ute på två facebook grupper och hastnet så hoppas nån nappar :)

Känns det som du kan rida snart eller får du ha abstinens ett tag till?

Håller tummarna att någon vettig nappar :)

Dessvärre känns det inte som att jag kommer kunna rida på ett tag ännu, så blir att ha abstinens ett tag till.. Jag tyckte först att det gick fort och att jag inte hade ont, men jag känner att när jag svänger med överkroppen eller böjer mig så att säga så "låser" sig ryggen, vilket är fruktansvärt segt och gör ont.. så blir att vänta ett tag till... :crazy:

Svajigt bredband och när det funkar så är det OS som gäller.

Besöket hos vet gick väl hyfsat. Fick visa honom i skritt och trav, longera i skritt, trav och galopp, gjordes böjprov högt båda bak som inte visade något direkt men han är otaktigt och går inte helt hundra.
Vet kände igenom ryggen och han är låst i två kotor åt sidan och en på höjden. Hon rättade till dom och han ska arbetas för hand i skritt 30-60 min om dagen i 2 veckor, sen ridas i skritt varannan dag i en vecka och därefter blir det återbesök den 20 augusti.

Vi har promenerat, promenerat, tömkört och promenerat. Idag var jag lat och Lucas fick agera handhäst när jag red Jolly. Lite ovan situation för honom :D. Det gick faktiskt bättre än förväntat trots att Jolly som ytterst sällan brukar "se" saker, blev livrädd för något och kastade sig handlöst bakåt några gånger innan jag rytande fick förbi henne från det inbillade farliga.

Har fått tag i en begagnad tömkörningsgjord som jag ska testa på honom. Roligt att kunna variera så det inte blir samma sak varje dag. Han får Metacam också och det bara älskar han. Måste vara väldigt god smak på den medicinen för han verkligen suger i sig den när jag sprutar in den i munnen på honom.

Aj då lät inge roligt. Tur att du har medryttare iaf då och hoppas du får komma upp på hästryggen snart igen.

Va bra att han gillar medicinen då...annars brukar sånt vara ganska svårt att få i dom ju.

Hoppas det är bättre sen på återbesöket :)

Vilken mysig tråd, får man vara med?
Någon mer som har Islandshäst kanske?

Hur mycket motionerar ni era hästar här i tråden?

Själv klart får du vara med :)

Min Pojk får motion 5-6 dagar i veckan :) Inte nå hård träning men vi håller i gång iaf :)

Vad definerar en skogsmulle egentligen?

Om man rider så mycket som 6dagar i veckan(mestadels uteritter), tränar för tränare och tävlar ibland är man skogsmulle då?

Då måste jag verkligen vara en skogsmulle med ett barn och två islandshästar hinner inte rida så ofta men 3-5dagar/vecka och tränar väldigt sällan för tränare 1 gång om året om jag har tur(men det håller på att bli ändring på det) och tävlar väldigt sällan numera.

här är vi iaf.
33210576.jpg

Jag och min 12åriga valack och så min snart 2åringa son.

Jag har ägt honom i 6år och vi har ett väldigt speciellt förhållande
31081147.jpg

26674711.jpg

Han är min absoluta stjärna men tyvärr hatar han att tävla, han tappar viljan totalt på bana även på träningar så vi får fortsätta glida i skogen istället och njuta.

33210573.jpg

och så jag och min andra islands valack snart 5år har ägt han sen han var 4månader gammal.

och såhär ser han ut när han inte slappar.

på träning
33151925.jpg

33151923.jpg

33136172.jpg

33136180.jpg

Vilka mysiga bilder :)

Ja du vad definierar en skogsmulle?

Jag tycker att skogsmulle är någon som inte har så stora tävlingsambitioner. Visst man kan tävla i bland men man är inte ute var och varannan helg och tävlar.
Skogsmulle är väl kanske nån som hellre "mullar" runt i skogen än tävlar/rider på banan.

Vad tycker ni andra??

Urch känns som jag svamlar lite nu men skyller på förkylningen ;)

Välkommen och fina bilder! :)

Mina hästar rids vanligtvis varannan dag i skogen och någon gång i månaden rids det i paddock. Nu har jag ju även skaffat en transport så tanken är att jag och damen ska komma ut på lättare träning för tränare någon gång :)

Jag tycker att Kicki förklarat bra avseende definition på skogsmulle :)

Tycker också Kickis exempel stämmer.

Jag promenerar och promenerar med pållarna. Blev lite trött i benen och det var väldigt långt gräs på skogsvägen och jättejobbigt att gå i. Ledde Jolly intill en sten och kravlade upp. Aja baja, om det varit mina barn eller någon kompis som gjort så hade jag nog skällt ut personen i fråga :p.

Båda hästarna i grimma och grimskaft, barbacka på den ena och utan hjälm :o. Hade aldrig gjort det om jag inte litat på Jollan till 100%.

Min otur, eller rättare sagt, pållarnas osis håller i sig. Blir att ringa kliniken i morgon igen. Jolly har en liten spricka fram i hoven och när jag kollade så att det inte fastnat någon sten i sprickan så kunde jag köra in sömmen en bra bit upp i hoven!!! En förb hålvägg!!!
Kan nog skaffa klippkort till hästkliniken.....

Tack för välkomnandet:)

Min äldre valack körde jag in som 5åring så han är riktigt rolig att köra, bra omväxling med.

Körde en långtur på 2 timmar idag skrittade halva rundan först sen skulle vi trava lite bara men då fick han fjutt som skjuten ur en kanon och den traven han gick i skulle vi nog kunnat ställa upp på travet med trodde inte han kunde trava så snabbt!!
och fullt ös medvetlös i galopp skulle han ta med såfort jag lättade i tygeln så sög han på och ökade.
jag gillar inte riktigt att han galopp race:ar med vagnen känns inte lika säkert som när man rider ifall han hoppar till och ner i diket eller liknande.
men han var lycklig iallafall och han töltade lika snabbt som han galopperade ett tag matte riktigt imponerad wow.

Nä nu räcker det väl med otur för er :( Hoppas ni får tid snart då och att det går att fixa till snabbt :)

*kl*

Pojken har inte gjort något sen i fredags han :( Matte har gått och blivit förkyld :(

Men hoppas på att bli frisk till helgen iaf för då ska hästarna eventuellt flytta hem så vi slipper björnjakten inpå knutarna.
Framför allt inte roligt om tant tänker rymma fler gånger och springa lös där ute bland björnarna.

Men två har nappat på Juanitas annonser. Så dom ska komma och kolla när han kommer hem igen. Antingen flyttar hon till Gävle eller i närheten av Sala/Enköping :) Om nu nån av dom är intresserad efter som träffat henne.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 770
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?