Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

I torsdags flyttade Juanita och vad jag har fattat det som så går det bra för fodervärden. Ska åka och hälsa på henne i slutet på veckan.

Pojken och jag lasttränar för fullt. Vi är bra nära att kunna åka snart. Bara han står kvar när han kommit in så man får stånga bakom så går det. Nu har han jätte bråttom ut bara man rör vid bommen bakom honom :(
Men men vi får träna och träna så kanske det går...

Det är nog bara dom som är vän med dej som kan se bilderna....jag har facebook men kan inte se dom. Det står:"Materialet är inte tillgängligt för tillfället".

Hon var superduktig. Vi värmde upp på torsdagen genom att vara med i markarbetsgruppen. Hon har inte hoppat på 2 år tror jag och innan dess är hon inte mycket hoppad öht. Något enstaka skutt någon gång.

Snyggt träns fick jag tag i också. Kunde ju inte rida omkring i grimma :p.

Såret i mungipan är nästan läkt men jag rider nog på detta ett bra tag till så att såret får läka riktigt ordentligt och mungipan bli mjuk igen.

Hej och hå, har inte varit inne på buke på ett tag men ser att ni har laddat upp en massa bilder, kul! :) Andorra: Håller tummarna att det blir bättre snarast möjligt.

Med oss är det fint, Vigges svullnad har lagt sig och han är lika busig och pigg som vanligt och damen har fått löshoppat, vilket hon älskade! :D

551945_10151211374739434_2019164071_n.jpg

387076_10151211394859434_1751883168_n.jpg

Jag har nyligen kommit upp på hästryggen igen efter olyckan

253511_10151223978694434_835466304_n.jpg

Bjuder på en bild på gammelgubben också :love:

531475_10151083505994434_307359355_n.jpg

Mina tanter har mini semester fortfarande. Honey är fortfarande öm i framfötter, men på bättringsväg. Lillis hade Mycke mask i magen :( de har bara blivit värre. men hon är ju rund ändå. Så hon blev avmaskad och jag hoppas på att de inte kommer tillbaks. Men man ska aldrig säga aldrig. I helgen red jag iaf barbacka, i grimma på Lillis och de var så underbart, att man var i sjunde himmlen :love: Hon gjorde inge hyss bara knata på över grenar och sten. Jag satt och försökte hålla balansen. Tur att Lillis var mer inställd på att mysa än bråka <3

Tack, jo de är lite runda men det ska väl ge med sig nu när jag är på gång igen :D

Lät mysigt med barbackaridningen :)

För min del får dom gärna vara lite goa och runda. Honey har ju blivit väldigt rund av att stå och bara äta. Hon som var i fin form i somras. Men hon var duktig i förgår då jag red ut på henne. Hon fick gå rakställd och de är jobbigt, för halsen är som en banan på henne. Men efter ett tag så gick hon saktare och saktare men halsen blev rakare och rakare och hon gick i form, rakställd då var jag nöjd :love: Min Bumpa hon kan. Lillis fick inget göra bara stå i boxen oxh tönta sig.
Jag har börjat stalla in mina tanter, för nu tycker jag de börjar bli mörkt och ruggigt. Dom tycker de är bra, för man får mat och pyjamas på.
Har ni börjat stalla in era ?

Japp, var tvungen till det. Hade gärna haft dom ute några veckor till men det här förbaskade Noaks-ark-vädret gjorde att dom fick komma in nu i helgen. Tror också dom gillar det eftersom det serveras godsaker i krubban varje kväll :).

Jag gillar inte att rida i regn så det har blivit väldigt lite av den varan. Förra veckan blev det promenader några gånger med båda två men nu i helgen har jag tömkört Lurvas och ridit Jolly.

Beställt tid för återbesök för Lurvasen också. Onsdag nästa vecka ska vi till kliniken och kolla om det blivit någon förbättring.

Jo Pojken och Tove har börjat gå in dom med. Sov inne första natten i lördags. Och dom verkar inte klaga på det.

Får se om Pojken får sova inne själv i natt eller hur det blir. Tove rymde i går och då tyckte L att hon skulle gå med de andra små. Och dom har ju gigantisk hage att hitta liten brun häst i. Så vi får se hur det går när hon ska in i kväll.
Pojken verkar då ha hjärtesorg han iaf gnäggade och hummade efter sin Tove.
Bästa vore ju om vi kunde sätta en tråd till där Tove hoppade igenom så kanske hon håller sej inne och Pojken har sällskap och Tove äter inte ihjäl sej på allt slaget gräs i fårhagen. Men när jag föreslog extra tråden i går så sa han ingenting utan bara att hon skulle gå med dom andra för det inte var så kraftigt gräs nu....

Häxan är kvar hos mig (och lerig):) Hade ut veterinären igår för vaccination så idag har hon haft ledigt. Annars ägnar vi en del tid åt att vara rehab-sällskap åt Q som är på bättringsvägen med besked och numera får skrittas uppsuttet.

Hur länge har du haft henne nu? Och hur länge är planen att hon stannar? :)

Roligt att Q är på bättringsvägen iaf :)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 776
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30