Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Vilka mysiga bilder...nästan så man längtar efter snön och slädåkningen när man ser bilderna!

Tack! Känner lite detsamma, har hela hösten gått och beklagat mig att det snart är vinter, men när snön kom ändrade jag mig på en gång, att vara hästägare vintertid är ju förjäkla mysigt faktiskt! :)

100 ggr hellre snö än det här förb regnandet!!! Är så trött på klabbet, leran, vattenpölar, blöta täcken, blöta hästar.......

Kanske dags för en att emigrera norrut :).

Kicki: Jepp, det är remiss för Lucas. Vet ju inte om han är ok eller inte men magkänslan säger att jag vill kolla upp det ordentligt så har jag iaf gjort vad jag kunnat. Han har ju ett märkligt rörelsemönster och det vore bra att få veta vad det beror på.

Vilka mysiga kort :)

Här är det bara grått och blött... Just idag hade jag nog föredragit snö, det ljusnar upp så fint :)

Joo det är ju betydligt trevligare med lite snö än regn och rusk. Blir mycket ljusare om kvällarna när det ligger snö på backen :)

I lördags var jag i väg med damen på lättare hoppträning, något som vi båda tyckte var riktigt roligt och definitivt kommer göra om :)

Dessvärre åkte jag i backen (läs smällde in i ridhusväggen), vilket gick bra och damen stannade snällt. Hoppade upp igen och det gick bra resten av lektionen. Utöver detta så var jag nöjd med vår prestation, hade riktigt roligt :)

*kl*

Här bara vräker snön ner.....blötsnö är det så det kommer väl inte ligga kvar antar jag.

Pojken har sommarskor så jag tror vi skippar motioneringen ett litet tag nu. Hovis kommer på torsdag så då får jag nog sätta på vinterdojjor på honom. Ska det fortsätta att komma snö i bland så kanske men lär slänga på sulorna också...men brodd blir det iaf.

Men jag vill att snön ska ligga kvar sen när Pojken fått vinter skor för jag vill åka släde!!!:banana:

KL
Hoppas alla har de bra ute i höstmörkret :)
Jag har iaf haft ut en Euqi för tre veckor sen och de var inga stora fel på tanterna. Lillis är stel i halsmuskeln på vänster och Honey lite spänd över korset på vänster sida. Men annars fick jag beröm att dom var så fina och inte såg ut så gamla som dom är:love: (stolt mamma :angel: )
Lillis tyckte det var lite obehagligt och försökte skrämma bort henne. Men det gick inte och när det var klart ville hon ha mer knashäst. Hovis var här i torsdags och ALL röta är borta nu på Lillis fötter efter 2 och 1/2 år äntligen och dom är vinter klara för snö nu, bara broddar som inte sitter i. Och jag kolla maskarna igen på Lillis och nu har hon INGA. Jippie, Äntligen kan jag frisk förklara henne. Så mycke med mask och röta, men en frisk Lillis är vad jag har nu. Till skillnad från den inre skadade LIllis jag tog över. Min tant :love:

Ha en trevlig kväll med era mys pållar i höstmörkret

Va skönt med frisk pålle :)

Här rullar det på som vanligt.
Ena dagen är det hårt i backen så man inte kan göra så mycket och andra dagen så är det mjukare så han kan röra på sej mera.
Har äntligen fått riktigt reda på hjulen på rockarden nu så nu kan vi köra också :D
Men jag längtar lite efter snön så man kan åka släde :love:

Gått i ide och dragit täcket över huvudet efter besöket i Husaby.....

Nya sprutar och nya promenader och inte riktigt klara besked. Diffus knöl på leden framför SI-leden men det var svårt för vet att se ordentligt. Pållen skötte sig bra trots resa på 2,5 timmar dit och mycket nya intryck och på kliniken. Rektalt ultraljud kan ju inte va en höjdare men pålle stod så still så jag undrade när de hade hunnit droga honom. Visade sig att han var helt odrogad....

Ja ja, nu blir det återbesök om 3 veckor så får vi se om vetrinärerna kliat färdigt sig i huvudet.

Jollboll är pigg och vi hade jättekul i torsdags på markarbetet. Duktig tjej och snyggare än många av ridskolehästarna =). Hon försöker hela tiden även om det är lite jobbigt och svårt för henne.
Inga sura miner och öronen framåt hela tiden.

Nu har det blivit promenader tillsammans med Lurvas. Ibland hoppar jag upp ovanpå täcket och rider Jollan med Lurvas på släp.

Va roligt att hon är pigg och kry då :)

Roligt att rida lektion är så avundsjuk på er som har hästar som vill åka transport....

Andorra Hoppas din pojke blir bra snart. Vi håller tummar, tår, tassar och hovar. Det är inte kul, tur att din tant är frisk och kry och mycket snyggare än alla andra ;) :)

Kicki längtar oxå efter snö här. Vill tolka för första gången i mitt liv,vet inte varför jag väntat så länge för :)

Ja tolka skulle vara roligt det med :)
Sambon har åkt trickskidor och tefat bakom Pojken bara i skritt då men kanske man ska försöka få vara den som sitter där bak i vinter om det kommer nå snö :)

Där har jag det bra. Båda pållarna kliver på själva och går lugnt ut sen. Tar inte mer än 30 sekunder att lasta två hästar och då räknar jag in att sätta för bommarna och stänga där bak. Sen får man traska fram och spänna fast dom.

KL
jag läser vad ni gör men har sällan tid att skriva, ville dock tala om att vi lever och mår bra. det är väldigt mycket med skolan just nu och jag jobbar på helgerna, men hittills funkar det bra att ha häst ändå. häxan har funnit en ny bästa kompis i nordsvensken vilma som flyttade in nyligen, de springer runt och ställer till en del jävelskap men verkar rätt nöjda med det:D

idag har vi varit stoppkloss åt Q som var i gasen och ville fräsa iväg uppöver skogsvägarna. det fick han inte sade häxan och strök bak öronen åt honom så han inte vågade plöja förbi:devil:

Åka transport med häxan går oftast bra, någon gång kan det ta lite tid att lasta. när vi var och kollade tänderna i augusti klev hon rakt på som en rutinerad tävlingshäst, både hemma och på kliniken. oftast surar hon till och vägrar några gånger av ren princip för att sedan snällt kliva på. märrar..

Senast ändrad:

Var hemma förra veckan pga att jag fick hjärnskakning efter att jag ramlade av damen... Som tur var så red medryttaren med på Vigge, så hon ringde medan jag låg avsvimmad. :bow:

Detta var ju mindre roande och ganska onödigt kan jag tycka, men nu känner jag mig bättre iaf

Dock känner jag mig inte riktigt hundra att hoppa upp ännu, som det är nu så blir jag fortfarande lite yr ibland och känner mig inte ens redo att köra bil... Dock är jag ändå tacksam att det inte blev något värre, var borta i mer än 45 minuter och min skada i ryggen från bilolyckan i somras kom inte tillbaka heller :)

Haft mycket otur detta året, fast samtidigt mycket tur i oturen så ska väl se det positivt i var fall

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 776
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar