Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Välkommen i tråden :)

Har tyvärr inte heller några vettiga råd att ge men jag och Pojken hoppas innerligt att din kille kryar på sej.

Och tror jag pratar för de flesta i den här tråden när jag säger att vi finns här och bolla idéer eller om du bara vill prata av dej :)

*kl*

I tisdags fick Pojken tillbaka sin tappade sko så i går körde vi släde :)

20130130_145011_zpsf4789f78.jpg

I dag funderar jag på att gå upp till stora ridbanan och tömköra lite.

Sen annonserade jag i en grupp på facebook efter lite tränar hjälp till mej och Pojken. Och fick några svar så nu ska jag försöka välja en och se om ridbanan är ridbar hemma så vi kan börja träna nån gång...längtar verkligen :) Knappt ridit för intruktör eller vad man ska kalla det sen 1999 så man har väl lagt av sej en hel del antar jag ;)

Kul med tränare, troligtvis är det inte helt fel då det är lätt att man hamnar i egna hjulspår och då kan det vara bra att få någon som ser det som man själv inte ser

Hoppas att den ni hittar passar dig och pojken :)

Tack för era svar och välkomnanden! :)

Idag var veterinären på återbesök och hon lät mer positiv nu när hon såg att han haltade så lite och att han inte var väldigt stel bak i spatten heller. Han ömmar lite på skenbenet ännu såklart men inte alls som för 2 veckor sen när hon var ut sist. :) Kommer fortsätta bandagera honom och så måste han vila minst 3 veckor till. Han får gå ut i den lilla hagen på dagen men får stå inne på natten så man har koll. Börjar han busa och röra sig för mycket i hagen så måste jag avgränsa den mer eller ställa honom på box igen även dagtid. Hoppas han håller sig så lugn som han varit hittills när han fått komma ut.
Det känns mycket mera hoppfullt nu i alla fall! Spatten har inte stelnat till alldeles och sprickan verkar läka på bra. :)
Ropar kanske inte hej ännu men ser ändå framåt nu på ett annat vis än första veckan efter skadan. Nu finns det en stor chans att han kommer tillbaka och vi kan så smått börja ta promenader och longera och sådant inom en snar framtid. Jag kommer ta ett steg i taget och inte skynda på bara för att jag måste rida utan det får ta den tid det tar nu och får se på detta som att han fick en (ofrivillig men ändå) vintervila och vi fick en chans att lära känna varann på ett annorlunda sätt.

Hej på er! Här vill ja också va med!! :D

Jag är 23 år i år, boende vid havet i Blekinge, kommer från Kalmar, med min sambo, vår dotter, höns, katter, hund, hästar... Ja, vår lilla bonnegård :laugh:
Jag har 4 pållar, tänkte bara ta med mina ridtravare, eftersom mina övriga två är till salu :(

Vad gör jag med mina hästar? myser och leker bulldozer i skogen!
Har inget tävlingsintresse alls, har ingen tränare heller för tillfället, utan rider efter min förmåga och intresse, allt på skojnivå!

Här har vi Fanny Fearless, född 1998.
Fick ett föl 2011 med Order by Fax, men som tyvärr gick bort 2012 :(
VÄLDIGT finslipad häst att rida men VÄLDIGT märrig av sig att hantera i stallet ;) Lätt att rida med endast röst, går fram överallt, alla hovar på jorden. Har haft henne sedan januari 2012

557789-348435471873832-1527090634-n_shrink-500x500.jpg

Quick Goj, som jag hämtade som travhäst 2010, men som bara gått som ridhäst sedan dess. han är f. 2001
Också väldigt finkänslig att rida men lite nervös av sig, har dock lugnat sig avsevärt sedan jag hämtade hem honom! ÄLSKAR att hoppa och hoppar ALLT som kommer i hans väg.
253633-191776844206363-7875898-n_shrink-500x500.jpg

Tack Kicki_83! :)

Glömde ju presentera min skogsmulle så här kommer en bild på honom:

472198_10151091099783616_1377639760_o.jpg

Jag själv är en tjej på snart 40 år som förra året tog upp mitt hästintresse igen efter många års uppehåll. Är lite ringrostig på vissa bitar ännu men gör allt för att komma ikapp. ;) Började som medryttare på min häst i somras och under hösten fick jag köpa honom.

Hej!
jag är relativt ny här på bukefalos.. men såg denna tråden å tänkte.. "jag vill vara med här å visa mig å prata" har tyvärr inte läst alla inlägg i tråden.. men så småningom så:)

jag är en tjej på 27 år som mestadels är en skogsmulle.. vill dock komma igång lite mer med dressyr mest för min egen skull för att bygga på min sits osv.. å visst kan man träna dressyr även i skogen hörrni?;) (trots att vissa säger att man inte kan:d)

jag har en 8 årig korsnings valack.. korsning mellan nordsvensk å appaloosa.. har ägt honom ca 1,5 år.. då jag för snart 2 år sen fick ta bort min allra första egna bästa vän...vara 10 år gammal var han R.I.P. denna krabat jag har nu är en väldigt snäll men mesig liten sak (liten å liten visst itne så hög med sina 162cm men han är kraftig på a 640KG).. har lite problem med honom nu då han blir rädd när man är ute å rider å hoppar så kraftigt rätt åt sidan så jag flyger av.. å då mest i trav å galopp.. vilket tyvärr har lett till att man blivit lite reserverad till fart.. men jag jobbar på de.. hoppas på att få ltie hjälp men verkar itne som att nån direkt vill hjälpa till.. men jag hoppas på att vi kan arbeta bort detta å att de försvinner lite med åldern åxå.. annars är han en helt underbar sak som är hur mysig å PRATIG som helst.. han pratar hela tiden:d annars så bärjade jag min karriär som 11åring då på islandshästar som jag höll på med i hela 9 år.. saknar de nåt enormt så i framtiden kommer de allt att komma en islandshäst i familjen..:D

vet inte hur man får in en bild så får inte in nån på honom nån som kan förklara hur man får in en bild i sitt inlägg?

Välkommen :)

Det beror väl lite på vart i från man laddar upp bilder men jag laddar från Photobucket och gör så här:

Väljer jag upload för att ladda upp bilden jag vill ha in.
Håller muspelaren över den bilden jag vill lägga in. Håller muspekaren över hjulet/stjärnan i högra hörnet. Väljer "get links..." och klickar på länken under IMG Codes. Då står det copy
Sen är det bara att klicka med höger musknapp och välja klistra in så kommer länken in här :)

Kanske du blev lite klokare ;) annars får nån annan förklara om som är bättre på det än mej :D

tack så mycket=)

aha man måste alltså ha bilderna på nån annan sida på nätet? går inte ladda upp från sin egen dator?

Nä precis...tror man kan lägga ut från facebook också men vet inte riktigt hur man gör och bilderna måste vara offentliga...men alla har ju inte facebook heller....annars måste man ladda upp det på en annan sida som tex photobucket för att kunna ladda upp.

jaha vad synd att de ska vara så:S vill inte ha bilder liggandes offentligt på andra sidor.. så då får de väl vara då.. synd iaf..

På Photobucket står det att man kan göra bilderna/albumen privata...

"Private Albums

When an album is private:

Photos and videos in the album do not display in Photobucket search results.
Your followers will not see photos uploaded to the album.
You will not see images you upload to the album on your Profile page.
You may share without allowing viewers access to the entire album."

Men vet inte om man kan se bilderna såhär på buke ändå om man länkar men borde kunna det ändå tycker jag.

så man kan ha dom på den sidan så andra inte kan se bilderna å ändå lägga upp dom här? har jag fattat rätt då? är lite trög:-P

Ja, du har fattat rätt. Man väljer antingen "private" eller "public" på sina album. Man ser en liten symbol vid varje album som ser ut som ett litet låst eller öppet hänglås. Om du "låser" dina album går endast de bilder du väljer att dela att se. Folk kan alltså inte klicka sig vidare in i resten av albumet.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 778
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar