Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

nu tror jag att jag fått ordning på de så ska försöka lägga upp ett par bilder på min prins..

368bd64d-9452-47b9-a44b-37e0fa38c84e_zps9c14a96f.jpg.html

Fin! :) Vad skönt med positiva besked, hoppas att läkningen kommer gå bra och att ni får möjligheten att komma varandra nära nu

Hmmm konstigt att det inte NightRain fungerar...hoppas nån annan kan hjälpa dej så du får ordning på det :)

Senast ändrad:

Fin häst :) !

Jag kan öppna din bild om jag kopierar web-adressen och sedan öppnar i nytt fönster. Jag tror att du har valt "fel" länk. Det är IMG-länken du ska använda i trådar här på buke. Jag testar:

368bd64d-9452-47b9-a44b-37e0fa38c84e_zps9c14a96f.jpg

Japp, det fungerade :) ! Hoppas att du inte tar illa upp för att jag hjälpte dig med bilden.

nä jag tar inte illa upp=) men hur får man tag i den länken man ska använda då? *är lite trög*

Det finns 4 olika länktyper att välja på i photobucket: Email & IM, Direct link, HTML code och IMG code. Det är bara att kopiera IMG code-länken och sedan klistra in den i ditt inlägg när du vill lägga in bild på buke.

å hur ser jag de coden? vart ligger den.. för testade att kopiera en annan å de inlägget upp men gick inte de heller:S äh lägger ner fattar ju inte ändå:P hahaha

IMG_9266_zpse0dae646.jpg

hahah nu fixade jag de:P tack för hjälpen=)

Senast ändrad:

Jättefin! :)

Har precis varit ute och ridit. fick tips om en ny "väg" jag aldrig ridit tidigare. Dessutom hade jag sällskap vilket är trevligt :)

mysigt ju:-) själv är man sjuk så var bara snabbt upp å göra i ordning.

hur mycket å ofta rider ni som är här inne?å v
ar rider ni osv?
själv så blir de inte mycket nu under vintern då underlaget är som de är. annars rider jag ganska ofta. tyvärr så är jag inte alltid så peppad då man får rida ensam i stort sett jämt.

ar rider ni osv?
själv så blir de inte mycket nu under vintern då underlaget är som de är. annars rider jag ganska ofta. tyvärr så är jag inte alltid så peppad då man får rida ensam i stort sett jämt.

Fin pålle du har :)

Försöker hålla i gång Pojken 5 dagar ca 45 min per pass i veckan minst. Vi rider ut,tömkör, kör släde/rockard, hoppar (när underlaget tillåter iaf) och rider lite dressyr också.
Så var det iaf innan snön kom...men sen tappade jag lusten lite när snön kom för det kom så mycket på en och samma gång...men han har fått hålla i gång med lite promenader och tömkörning iaf under vintern. Han verkar inte ha tagit nån skada av det iaf...
Jag är ju lite rädd i och med att Pojken varit tjock att bara för att han kanske inte motioneras så mycket som jag kanske vill ska han gå upp i vikt igen men när jag mätte honom med viktmåttband i veckan här så mätte man ca 375kg så det är ingen fara att han inte gått lika mycket som det är tänkt.
Men nu längtar jag efter våren...så ridbana och skogsstigar och vägar kommer fram igen så man kan rida riktigt, hoppa och köra rockard :)

Idag blev det promenad till och från killen. Underbart väder ute! Han fick komma ut i sin del av hagen och det känns så mycket bättre att se honom där än i boxen. Han passade såklart på att rulla sig i snön och det är lika roligt varje gång att titta på. Värmer i hjärtat liksom att se honom sådär.

Passade på att göra en ordentlig mockning av boxen och skrubba rent vattenkaret ute i hagen. Ägaren till en av de andra isisarna kom förbi och jag fick testa att rida hennes kille. :) Vilken skillnad det kan vara på två varelser av samma ras ändå. En helt annat skritt och tölten bara flöt han in i. Mycket mera go i honom och en annan resning på nacken. Min blir gärna framtung liksom vad jag än gör och det är något vi ska träna bort när han är ridbar igen. Det är väldigt nyttigt att rida andra hästar så jag kommer låna honom fler gånger och så får hans ägare testa min. Hon har gått många kurser och har stor kunskap om att rida isisar så det ska bli kul att höra vad hon säger om min kille.
Hennes sadel var något helt annat att rida i än min och jag är ännu mer övertygad om att det blir en dressyrsadel och inte en islandssadel när vi kan komma igång igen.

Hoppas ni andra haft en lika solig och fin dag som jag! :)

ar rider ni osv?

Tack och lov så har jag medryttare som har hjälpt mig mycket, speciellt i samband med olyckorna som jag har varit med om under fg år. Men nu har jag börjat komma i gång så smått igen så jag rider 3 ggr i veckan. Om medryttaren ej har möjlighet att rida så blir det givetvis fler ggr. Utöver ridning så promenerar jag med hästarna samt tömkör emellanåt.

För vår del så blir det mest ridning i skogen, har även tillgång till paddock en bra bit bort, men det blir mest under, vår, sommar och höst.

När jag och damen var igång så försökte vi även komma i väg på någon träning, förhoppningsvis kommer vi vara igång så att det sker i år också :)

Men summa summarum så rider jag mest i skogen och beroende på hur ofta medryttaren har möjlighet att komma ut så kommer jag ut.

Kan förstå att det känns lite motigt när man är själv. Har du eget stall hemma eller står du i ett litet stall?

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 781
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar