Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Välkommen till tråden alla ni nya.

Fin häst du har NightRain. Ser lite grövre ut, iaf på travbilden.

Ridningen går väl lite upp och ner. Tappat sugen en hel del nu i vinter när man inte kunnat rida ordentligt pga krånglade häst och dåligt underlag. Snö är perfekt men nu har den regnat bort och alla skogsvägar har förvandlats till ren rodelbana. Jag tar mig ingenstans förutom ner mot byn på en hård grusväg och där nere får jag vända och rida samma väg tillbaka. Inte speceillt inspirerande...

Har börjat trava med Lurvas lite kortare sträckor och just på rakt spår märker jag ingenting men det gjorde jag ju inte innan heller. Ja ja, vi får se hur det går med honom.

LindaKL: Kul med en Isis. Var och red en islandhäst för några veckor sedan. En kompis till dottern skulle åka iväg på skidsemester och tyckte att hennes häst inte behövde stå still hela veckan. Var där 3 ggr och red. Mycket trevligt fast fasiken vad små dom är!!!

Det här stoet är 15 år och har lätt för att falla in i tölt men den är inte superbekväm utan man får verkligen hitta rätt takt så att hon slappnar av och blir skön att sitta på. Jag har ju ingen erfarenhet av att rida isisar men roligt är det.

då håller jag tummarna för att ni kommer vara igång:)
jag står i ett stall med 11 hästar där 6 av dom är pensionärer å ena är bara hemma ibland(hon har hästen på skolan) å dom andra 2 ägarna rider knappt alls=/ så blir att jag får rida ensam å de är inte alla gånger de är så skoj faktiskt..ibland vill jag rida själv men ibland villman rida med nån då min häst ärlite som 2 olika individer om man är ensam eller i grupp..

tack=).
ja han är en korsning mellan nordsvensk å appaloosa så han är rätt så grov:P 162 hög å 640 Kg tung så de är en liten bit:P å de känns när man rider kan jag säga..=)får hoppas att de kommer att vara bra med hästen=)

Tack :)

Förstår hur det känns och motivationen kan verkligen tryta när man känner att man är själv så att säga. Det kan förvisso även vara ganska skönt ibland men det är inte fel med lite sällskap emellanåt.

Tidigare hade jag ju ingen medryttare och då kunde det vara lite tomt. Fast det var faktiskt jobbigare när jag hade några som skulle rida men de kom mer när det passade och var dåliga på att lämna återbud så man visste inte om de hade ridit eller ej. Det var jobbigt och då var det ganska skönt att vara själv efter att jag sagt att de ej "behövdes" så att säga, men då var det ju mer för att det var jobbigt att planera dagarna på ett sätt och så visste man aldrig om hästarna blev motionerade eller ej. Tog mer energi än vad det gav.

Det är inte så att någon av de andra inhyrda har ont om tid och kanske skulle vilja ha hjälp med motionering av någon häst? Tänkte om du har någon vän eller så som skulle kunna vara med någon gång och rida med? :)

ja de är ju jobbigt om man inte vet.. är själv ute efter en medryttare men verkar vara svårt haft en som testat å några svar men som inte har hört av sig igen så ar väl itne varit intressant.. så vill ju ha en men ja..

jo de finns ju en som vill ha medrytare å så men jag har inga kompisar knappt.. 2 som jag umgås med ytligt men ena ä rinte alls intresserad å den andra är gravid å har smpbarn så de ä rinte aktuellt nu:/ så man är rätt ensam faktiskt..

Ah, då förstår jag. :/ Får hoppas att någon vettig medryttare nappar om du har annons ute. *håller tummar och tår*

Ridningen går väl lite upp och ner. Tappat sugen en hel del nu i vinter när man inte kunnat rida ordentligt pga krånglade häst och dåligt underlag. Snö är perfekt men nu har den regnat bort och alla skogsvägar har förvandlats till ren rodelbana. Jag tar mig ingenstans förutom ner mot byn på en hård grusväg och där nere får jag vända och rida samma väg tillbaka. Inte speceillt inspirerande...

Usch, har varit liknande här i vinter, har varit sådana isgator att man har inte kunnat/vågat sig ut från gården över huvud taget :(

LindaKL: Kul med en Isis. Var och red en islandhäst för några veckor sedan. En kompis till dottern skulle åka iväg på skidsemester och tyckte att hennes häst inte behövde stå still hela veckan. Var där 3 ggr och red. Mycket trevligt fast fasiken vad små dom är!!!

Det här stoet är 15 år och har lätt för att falla in i tölt men den är inte superbekväm utan man får verkligen hitta rätt takt så att hon slappnar av och blir skön att sitta på. Jag har ju ingen erfarenhet av att rida isisar men roligt är det.

Vad kul! :) Har heller aldrig suttit på en isis, men tölten ser ju för härlig ut

tack snälla. har fudnerat på att byta stall me vill inte riskera att hamna i ett stall där de är människor man inte kommer överens med då jag kommer så bra överens med dom som är i stallet nu så ja de är svårt de där

*kl*

Suck ge mej bättre väder....bort med snön och hit med våren :)

Vill verkligen motionera Pojken nu men vägarna är glashala...snön är det jobbigt hård skare på....ridbana är ok att skritta och trava på.
Så rida ut är inge roligt inte många vägar plogade och skotrarna är överallt och enligt Pojken är som sabeltandade tigrar :(
Köra släde skulle gå på vägarna om det nu inte var för att stora vägen är asfalten framme så vi kommer inte över den till dom bättre vägarna. På åkrarna går det att åka men skaren är inte roligt för man vickar hit och vickar dit. Blir det plusgrader går det bra att åka iaf :)
Men i morgon ska jag försöka ta mej ridtur på ridbanan iaf. Så vi får röra lite på oss ;)

Fick svar från tjejen som erbjudit sej att träna oss också att hon skulle gärna göra det men jag vill vänta lite så det blir lite bättre underlag. Hon kunde även hjälpa till att lasträna...tre gånger och gick han inte in på tredje gången fick man pengarna tillbaka. Skulle vara roligt att se om hon får inte Pojken.

Nä nu ska jag fortsätta titta på tv och njuta av att vara inne när det är snöblandad regn och -2 grader ut....

Välkommen till tråden alla ni nya.

Just min är inte så liten faktiskt. Han ligger på 150 i mankhöjd. ;) Men jag gissar att den vanligaste höjden på isisar ligger under 140 kanske så jag förstår att de upplevs som små. ;)
Ja tölten är speciell med min med och det är något som kommer tränas på när han är tillbaka-han töltar korta bitar väldigt fint men så slinker nått galopp eller travsteg in liksom. Överlag så är hans gångarter inte så rena så jag har lite att pyssla med framöver. ;)

idag skulle jag försöka att löslongera tänkte jag.. gick ju inte så bra.. var mycket bus i benen.. men gick två varv i skritt iaf en bar de av haha:P
DSCN3519_zps2d4ae527.jpg

DSCN3514_zpsbd493e4f.jpg

DSCN3512_zpsbe1c5de7.jpg

DSCN3511_zpsccb001f8.jpg

tack hihi.. förstår att han är busig.. han är ju inte igång ordenligt å i detta väder så springer dom direkt inte myket ute så när han väl kom lös i paddocken så får manju passa på:P

Vilka härliga bilder! :)
Misstänker att min kille kommer göra likadant när vi kommit så långt att han får göra annat än att stå i hagen eller boxen. Märker på honom när jag leder honom att han är laddad och han gjorde förra veckan några bockförsök brevid mig. Han märkte som tur var snabbt att det då gjorde ont i benet...

ja de är synd när dom inte kan springa å lattja som dom vill.. men när dom väl får.. oj vad kul dom har då=) hoppas att han kan göra de snart.. man blir så glad av att se dom lattja runt=)

*kl*

När jag inte riktigt vet hur jag ska motionera Pojken s brukar jag busa med dom i hagen :) Bjussar på nån bus bild...sitter här förkyld så har inte bättre för mej ;)

20130125_142742_zps767e5fde.jpg

20130128_142435_zpsea717209.jpg

20130203_142757_zps04f892ba.jpg

20130205_143246_zps139153d1.jpg

20130205_143416_zpsa273a6ef.jpg

Bonus bild på min fina Pojk <3
20130205_144347_zps7a20212f.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 781
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar