Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Alla dom tre små ska amerikansk miniatyr häst....men jag tycker dom mer ser ut som shettisar ja...
Men Pipras pass säger amerikansk miniatyr häst och Tove och Leo är hennes barn så dom borde ju vara det.
Men det är knappt nån som tror på mej när jag säger rasen :D

jag ville nästa gissa att de var amerikanska miniatyrhästar men vågade inte ifall de var fel haha... såååå underbart söta iaf=)

Här kommer bilder på var och en av dom små busarna :)

Leo
20130122_142432_zpsfc6878c6.jpg

Doloros Piper nigra "Pipra"
20130122_142420_zps98cb9129.jpg

Tove
20130122_142417_zpsc20fbd28.jpg

så underbart söta alltså:P gör ni något med dom eller är de bara som sällskap?

Dom går bara i hagen och ser söta ut ;) Nästan iaf Tove har blivit lite riden men tror ingen rider henne nu...dom andra får bara promenader nån gång i bland när jag och sambon känner för att för det typ. Ägaren gör ingenting med dom tyvärr...

Mmmm dom är mina pussgurkor alla 4 :D Fast det egentligen bara är 1 som är min...men jag har lovat Tove att jag ska försöka få henne med mej om jag och sambon hittar hur med möjlighet att ha hästar. Men nu har jag fäst mej vid alla små så nu måste jag nog försöka få med mej allihopa :)

idag blir de nog ut i skogen en sväng i den nyfallna snön.. testa de nya bettet jag köpt å se om han tycker att de är nåt att ha:P

Vad är det för bett då? Och var brukar ni ha för bett annars? Roligt att se va för olika bett som används :)

*kl*

Bara för att NightRain började prata bett så måste jag fråga er andra skogsmullar vad ni använder för bett?? ;) eller kör ni bett löst?

Pojken gillar raka tränsbett.
Men har även köpt ett tvådelat bett med kopparrullar och D ringar men det har jag bara kört och tömkört med än men det verkade fungera.

jag öpte ett tvådeat med parerstänger.. har kört rakt innan men han hänger så dant med huvudet så nu tog jag tvådelat å han funkar bättre på de.. men varierar mellan detta nya.. tvådelat med mässing å fasta ringar.. rakt vanligt med fasta ringar.. hackamore å tredelat med fasta ringar.. beror på vad jag ska göra=)

Jag använder oftast tredelat men har även tvådelade bett.

Har även ett tvådelat med kopparrullar och D-ringar, men har inte testat detta ännu.

Ett med d-ringar å kopparrullar har jag käpt nu med så ska testa de när jag får hem de så se vad han säger:P

*kl*

Sitter här och funderar vad man ska hitta på med Pojken i dag i snövädret :) Blir nog en promenad tror jag.
Förra veckan blev det inte så mycket motion för honom eftersom jag var förkyld så vi kan mjukstarta lite. I helgen skulle egentligen en kompis ridit men hon gjorde inte det så då blev han ståendes då med för jag var och kollade på Stiftelsen :)

Vad har ni haft för er med pållarna i helgen? Har ni också snöigt eller börjar det blir vårigt?
Bara väntar på att Pojken ska börja tappa päls ja...det känns som ett välkommet vårtecken...men det är nog inte dax för vår här än ;)

Hos oss har det varit en hel del snö så våren synes ej vara på väg ännu.

Red ut en sväng i går och hade då sällskap av min medryttare vilket var trevligt :) Min medryttare var även ute och red i lördags, jag hade tidigare promenerat med gammelman.

*kl*

Här yrde det och var så snöigt efter vägarna så jag vågade inte ge mej ut men busade med dom i hagen istället....men Pojken busade så han tappade sko :cry: Längtar verkligen till han kan gå barfota nu...tappar framskorna om varatannat varannan vecka ungefär :( Hovarna har blivit bättre än förut men tappar skorna mer än innan...får skylla på att ha trampar väl av sej dom kanske inte är hovarna det är fel på...

Ni får lite snöiga bilder också ;)

Pojken busar
20130211_135950_zps7f294c25.jpg

Tove, Leo och Pipra busar
20130211_140236_zps031d1352.jpg

Pipra busar
20130211_140716_zps83bc6931.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 781
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar