Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

nä men usch vad tråkigt Andorra :(

Här är det också mer otur, hoppas att det inte är något värre. Valacken hade sår, svullnad och var varm igår. Tvättade rent och lindande.. I morse så hade svullnaden gått ner men han var fortfarande varmt, dock var hans temp normal både i går och idag. Segt..

*kl*

I går tog vi hem hästarna.
I morgon börjar björnjakten så det känns skönt att ha dom hemma och inte där ute i skogen mitt i jakten typ.

2012-08-19-583.jpg

Efter två timmar på hästryggen var vi hemma för att sedan vända och åka tillbaka med bil och transport och hämta de små pållarna. Sen fick dessa tre gå i denna hagen och Pipa och Leo fick gå ut med fåren.
2012-08-19-585.jpg

Nu är jag bra sugen på att hitta på en tränare som kan åka ut och hjälpa oss utvecklas lite mer både i hoppningen och dressyren :)
Ska bara fråga hon som äger ridbanan om jag får använda den så :)

Mysisar :love:

Förstår att ni inte vill ha hästarna mitt i jakten så att säga.

Var på Gekås, ullared i förra veckan och fick köpt en massa stolp och tråd så nu behöver jag inte flytta runt stolparna lika ofta, skönt! :)

Hoppar in i tråden. Ska försöka läsa ikapp med tiden:p:D
Har varmblod och shettis, hela familjen rider. Maken och jag rider dock inte på shettisen:p, jag älskar att rida i skog och mark med varmblodet och hon älskar det också och har turen att ha sällskap av kompis med häst flera gånger i veckan:) Är nämligen lite feg att rida själv ut i skogen....:cool: dessutom är det kul med sällskapet.

Välkommen :) Då har du lite att läsa då ;)

Du får gärna visa lite bilder på pållarna om du vill :)

En liten rapport från sjukstugan.

Var på kliniken i går och återbesök för Lucas. Han var bättre i ryggen men fortfarande väldigt orytmisk när han longerades. (Han kanske är totalt omusikalisk ;)). Böjde igenom benen och en liten reaktion på vänster bakkota. Bedövades i kotan och även höger bakknä. Ingen förändring vid longering :(.

Röntgade kotan och även höger has (för att utesluta spatt). Syntes inget på bilderna.

I samråd med vet så beslutade vi att behandla vänster kota bak och även spruta si-lederna eftersom det verkar som om att ojämnheten kommer högt upp.

Nu blir det vila i 6 veckor från ryttare, promenader för hand och tömkörning står på schemat. Är det inte bättre på återbesöket blir det remiss till Husabykliniken.

Jolly var hos klinikhovis idag och skar upp hålväggen. Ser ut som om hon har en klöv i stället för en hov nu. Ett upp och nervänt V skar han upp. Hoppas att hon inte får ont av det här och att hoven håller ihop nu.

Känns som om jag har hamnat i världens motvind nu :( :(

Gärna, ska lägga in bilder så fort jag har stora dottern och maken i närheten som visar hur man gör...:o när jag lägger in bilder så blir det oftast fel...

Bilder gillar vi :).

Skulle promenerat med Lucas idag men det spöregnar och även om promenader står på hemgångspappret så står det inte SIMMA så idag står vi över. Har promenerat varenda dag utom 2 i 3 veckor nu så jag har inte så dåligt samvete :p

Var på tornerspel i söndags och tog en massa bilder. Här har ni 2 smakprov. Pixbox är jättesegt så jag orkar inte ladda upp fler nu.

Åh tornerspel är så läckert att kolla på :)

Hoppas det kommer här uppåt snart också så jag också får se :)

*kl*

Pojken har lyckats bli dålig i magen han :( Inte riktig diarré utan det verkar komma lite gräsvatten när han fiser. Så i Dag innan ridningen fick jag svampa av rumpan på honom. Tur att han är snäll!
Hoppas han blir bättre snart iaf annars får jag försöka göra något åt det. Antar att det är en reaktion på gräset han började äta i söndags.

Men vi tog premiärturen på ridbanan i dag efter semestern.

En lite ovanlig vinkel kanske
2012-08-22-601.jpg

Och lite små hopp
2012-08-22-616.jpg

Red mycket 8 volter och vissa gånger i galoppen lyckades vi byta galopp efter hindret så vi kom i rätt galopp fast vi böt varv...det trodde jag inte vi klarade av :D

KL
HUr står de till i skogarna med alla skogmullar ?
Har har Hovis vart i fredags, så Honey som aldrig brukar bli ömfotad är de denna gång. Frågan är varför, de är ju inte så att hon blev av med skorna. Hon har ju vart barfota ett bra tag nu. Men får vänta några dagar till så hoppas jag de går över. Lillis blev av med fram skorna denna gång, men jag måste tjära hennes vänster fram då hon har ett hål kvar. Men jag tycker de är skönt att hon får vila fötterna. Den som vart värst när jag fick henne var höger fram med sprickan och de stora hålet i hoven. Är nu bara stor som en knapp nål nu och hon är inte ömfotat, konstigt men bra :) De går framåt.
Honey tappar sin bak när hon ska galoppa, men de tror jag att de beror på att hon tappat lite muskler. För nu när de börjar bli blöt i hagarna så börjar hon få som mugg som vanligt varje höst. Men de är bara att tvätta torka och smörja. Livet för mig att de alltid är nåt, men jag älskar dom ändå :love:
Lite nya bilder på tanterna kommer :)

Bara bra här med oss i skogen :)

Matte har tappat ridlusten lite men vi har tömkört, löshoppat och promenerat istället.
Men i dag blir det nog en sväng hemma på ridbanan.

Och i dag är en både jobbig och rolig dag. Tant Juanita åker i väg till sin fodervärd i Gävle. :):cry: Kommer sakna henne men hoppas att fodervärden trivs med henne så vi inte får tillbaka henne om nån vecka utan att tant verkligen får komma till nån som har tid nu.

Inga får har vi längre heller....hoppas han behåller dom små pållarna iaf annars måste nog jag och Pojken börja leta ny stallplats.

Det låt både bra och dåligt. Bra att hon förhoppningsvis kommer nu till nån som har tid med henne och dåligt om du måste leta nu stallplats. Men jag håller tummarna att ni inte behöver flytta.

I söndags sa han att små pållarna skulle vara kvar men man vet ju aldrig han kan ju ändra sig.

IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a242/ninis_mys/DSC00214-1.jpg[/IMG][/IMG]

DSC00213-1.jpg
[/IMG]

DSC00212-1.jpg
[/IMG]

DSC00210-2.jpg
[/IMG]

DSC00209-2.jpg
[/IMG]

DSC00208-2.jpg
[/IMG]

DSC00207-1.jpg
[/IMG]

Vet inte vad det är exakt som definierar en skogsmulle, men skulle tro att jag och min gamla islandsgubbe platsar här! :D
Han har 26 år på nacken men beter sig som en unghäst, inte mig emot! Blir bara glad av att han har så mycket energi och fortfarande tycker om ridning så mycket, jag kanske tycker 26 är mycket äldre än det egentligen här, jag tror nästan att han ska gå av på mitten om man rider för mycket.. Haha! :D

Jag vet att jag är på tok för lång, men jag väger inte mycket och klarar av att rida honom balanserat min längd till trots, så det funkar absolut!

tyyyynnnn.jpg

STP82583.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 776
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30