Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

kl

Nu har vi hässjat 2 åkrar. Kunde inte vänta på sommarvädret längre. Här kommer det regnskurar varje dag och vissa stunder så vräker det ner. Känns som om den sk sommaren bara rinner i väg utan att den rätta sommarkänslan infinner sig.......suck! Har inte varit badsugen en endaste gång än och DÅ är det kris!!!

Givetvis ska du ta kort ;).

Min pålle har nog blivit bortskämd av sällskap nu under ridlägret för så fjantig i skogen var det längesedan han var. Han ser precis allt nu. Torra gräsfläckar, jordhögar, stenar, grenar, knott........ja, precis allt som sagt.

Nu får han lite ledigt några dagar för jag ska på arbetsläger i dotterns stuga. Tapetsering och paneluppsättning står på schemat. Undra hur det ska gå. Är säkert 15 år sedan jag tapetserade sist.

Har inte varit badsugen en endaste gång än och DÅ är det kris!!!

Badsugen har jag varit nån gång men inte badat än...förra året i den här tiden hade man ju badat flera gånger. Men solen har skinit här några dagar nu så badkänslan kanske infinner sej snart :)

kl

Host, host, snörvel, host, host!!!
Hatar sommarförkylningar eller alla förkylningar egentligen! Går omkring som en zombi!!!

Tack!

Så här ser en av åkrarna ut nu.

Om SMHI har rätt i sin prognos så lär vi kunna kör in dom på tisdag. I morgon ska vi slå ner gräset på resten av åkrarna och sen blir det förhoppningsvis höbärgning i slutet av veckan, ÄNTLIGEN!!!!

Måtte inte SMHI ha fel för då bombhotar jag dom.......;)

Här har vi som en nödlösning halva stallet fullt av en uppsprättad och inte alldeles torr rundbal som vi går och fluffar upp och flyttar runt varje dag. Vår stackars höbonde sliter sitt hår över allt regnandet!

Häxan råkade ut för Alla Älgars Blodiga Natt i slutet av juni (älg in i beteshage=problem) med resultatet att hon fick stå ett tag medan ett äckligt sticksår läkte ihop, men nu är vi igång igen med ridning och tömkörning, idag blev det lång "ponnyrunda" med en stallkompis upp till klätterskogen. Jobbar på att Häxan ska hålla vikten så hon varvar stall och bete för tillfället, skönt när betet är så nära att man kan göra så.

*kl*

Fy sjutton vad jag och Pojken brakade i backen i dag :cry:

Kom på gamla tågbanan fin och rak sandväg. :cry: Galopperade gjorde vi också. Sen bara sådär låg både han och jag i sanden.
Vet inte vad som gjorde att vi gick omkull men brakade i backen gjorde vi. Pojken kanske inte lyfte på fötterna eller fastnade i nå vet inte såg inget.

Men Pojken verkade ha klarat sej bra iaf. Han lunkade på som vanligt när vi gick hem sen. Matte däremot har lite ont i nacken och skrapsår på nästan hela vänster underarm och lite skrapsår på magen.

En jäkla tur att inte nån av oss bröt något. I morgon blir det lugn tur med Pojken och hoppas att han inte har ont från dagens vurpa.

Usch, men tur att det gick bra med er ändå

Vet inte hur illa ni hamnade eller så, men kanske kan vara bra att åka in och kolla om du känner av smärta i nacken, så att du får det dokumenterat om det skulle uppstå komplikationer senare?

Känner inget speciellt i nacken. Känns bara som jag gjort världens gympass för jag har träningsvärk i överkroppen.
Pojken har fått ett litet skrapsår på mulen och jag har fått litet större skrap sår på armen.
Så det är nog inte så stora fel på oss som tur är.

Så här såg min vänstra underarm ut i går...inte så trevlig bild om man är känslig...
http://i287.photobucket.com/albums/ll137/Cherokee_83/2012-07-25-508.jpg

KL
Ni alla verkar har de så bra i detta sommarväder som ni kan.
Jag har dessvärre en glad lillis som gärna går rakt ut i skogen och bara galoppar på. Och så har vi Honey som står då när hon trampa sig på kronranden/hoven i vintras/våren kommit ner och verkades och de sprack upp (ska vissa på bild sen). Så hon står och samlar kraft för att köra järnet när man kommer upp. Som tur har hennes ex medryttare kommit tillbaks och ska rida henne. Men hon skuttar just nu runt på Lillis som är tråkig (inge fart ;) ). Men ska försöka sätta igång henne nu. Hon har stått en månad för att hoven ska få bli lite "hårdare" så inte hon får ont. Men de är som vanligt. Och här ska stallet fixas till och så smånning om ska höet tas. OCh i söndags förlorade jag min första egna husdjur Kissen Emma. Shit vad de tar på än. Men ja,hon slapp lida och livet går vidare...

kl

Ligger lite lågt här nu. Kollat på OS i 2 dagar och tröstat mig. Lucas gick inte rent bak när vi skulle träna i fredags så det blev bara att sitta av och åka hem igen. Longerat honom lite på åkern och det är något som inte stämmer men det är skitsvårt att se, speciellt när det troligtvis sitter högt upp bak.

Nu blir det till att ringa kliniken i morgon och se om jag kan få någon tid. Lika bra att kolla upp det för jag oroar ändå ihjäl mig.....

Varit ute en tur på Jollan i skogen och hon hostade några gånger. Antingen är det väderomslaget eller så är det för att dom fått hö i hagen nu några dagar. Blir blötläggning av höet och får säkert göra så för all framtid. Dom här motgångarna känns tunga men men, så är det att ha häst. Ingen dans på rosor.

Gläds åt Sara Algotssons OS-silver. Herre gud vilken prestation!!! Hade ingen röst kvar och halsen var tjock av glädjetårar.

Hoppa det inte är några stora problem hos fina Lucas. Hoppas du får tid snart så du slipper oroa dej.

Hoppas Jollan blir bättre i hostan med...

Pojken skickar krya på sej hälsningar till båda två.

Tack :).

Märkte inget på rakt spår utan först när man gick in på volten. Tecken på att det sitter högt upp enligt tränaren, men jag har inte en susning. Hon tyckte att jag skulle ta ut kiropraktor och under tiden skritta rakt fram i skogen men när man inte vet vad det är så har jag inte gjort det.

Vill hellre att en vet ska kolla upp det innan en kiro börjar känna och klämma. En av vetrinärerna på kliniken är utbildad kiro så jag ska försöka få tid till henne. Två flugor på smällen :p.

Hur går det med Pojken och din armbåge? Såg inte så himla mysigt ut precis.

Vi körde hö för fullt hela förra veckan så nu är vintern räddad. Gubben påstår att jag måste köpa en häst till för det blev så himla många balar ;).

Hoppas det är okej med Lucas, med lite tur har han väl gjort något fånigt bara. Men skönt att kolla upp så man vet.

Imorgon ska jag följa med en stallkompis till hästkliniken. Ett återbesök efter en läskig knäskada som krävde operation. Gissar att det är för tidigt att säga så mycket om framtiden, men de ska visst bestämma om hästen ska ha ytterligare behandling eller bara rehab.
Surt att alla duktiga på sånt är så långt bort! Är ett heldagsprojekt att åka till kliniken.

Var ute och red en sväng idag och lyckades pricka in ganska precis mellan två rejäla regnskurar. Skönt att slippa bli sjöblöt!

Hur går det med Pojken och din armbåge? Såg inte så himla mysigt ut precis.

Jo Pojken fick bara ett pytte litet skrapsår på mulen och min armbåge är mycket bättre. Han verkar inte ha blivit rädd i ridningen heller var som vanligt när jag red i måndags.

har du hunnit få nån tid till kliniken än?

13.15 i morgon torsdag ska vi dit. Fick tid till veten som också är kiro. Perfekt! Kommer bli nervöst för helst vill jag att dom hittar nada men.....så bra är det givetvis inte. Hoppas bara man får en positiv prognos.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 770
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?