Scandal (Ulvlek)

Jag tycker fios röst i sig inte är så skum. Det är som du säger hon är ringrostig och det är första dagen lynchen så den är svår.

Men det är fullt möjligt att det är ett samband mellan fio och Lobelia. Är de ulvar ihop så hade det inte förvånat mig om fio frågat i lyan om vem hon skulle rösta på men hade Lobelia utmärkt sig så som ulv?

Jag tror spontant inte att de är ulvar ihop - varför skulle de lägga rösterna efter varann på mig och sen då hoppas på att TLV också röstar där - de hade ju liksom redan en god på kroken att då sticka ut så har jag väldigt svårt att tro. Däremot så känns scenariot att fio är god och Lobelia ulv mer möjligt

Jag aviserar tidsbrist även ikväll - jag är på väg till mina andra Skånevänner en sväng och sen ska vi äta middag (fortfarande hos Charlie). Imorgon ska jag sen styra kosan norröver och hämta min valp på vägen hem.

Glömde . Räven blev BIV och fick sitt första cert - Räven är en katt om nån undrar

Jag aviserar tidsbrist även ikväll - jag är på väg till mina andra Skånevänner en sväng och sen ska vi äta middag (fortfarande hos Charlie). Imorgon ska jag sen styra kosan norröver och hämta min valp på vägen hem.

Glömde . Räven blev BIV och fick sitt första cert - Räven är en katt om nån undrar
Grattis till fina Räven :)
Och vad kul med valpen- nu blir det propellerlycka varje dag:D

1 Blacksmithfarm bybo

2 quarter4ever det är jag :D

3 cirkus har haft lite tidsbrist, röstade därför tidigt igår på Lilltess. Påpekar för Fio att det finns en hake med tvillingarna att de förlorar sina förmågor om en av dem dör. Tycker att Habina har en märklig röstmotivering på mig igår, men tycker ändå den är förståelig ( förklädd BOP) verkar inte tycka att jag direkt är oroad över att ulvarna ska få för lite käk. Noterar BSFa kommentar om att det är läskigt att tycka som mig. Röstar sedan på Lilltess för att hon verkade så säker på hur den onda tvillingens käkande fungerar. Tycker därmed att det kan vara troligt att Lilltess ÄR den onda tvillingen, eller en ulv. ”hytter” lite med fingret åt Fios röstmotivering igår och tycker idag att det är lite ”sådär” att få en röst pga sin tidsbrist igår. Men förlåter Fio, då hon kan vara ringrostig. Reagerar starkt på Fios och Lobelias sena röster på henne,ffa Lobelias röst- och jag kan tycka att hon har en poäng i det hon funderar över, att de kan ha lagt upp cirkus till lottning, för precis samma fundering har jag haft att om TLV kommit in så kunde hon ju troligt kanske lagt en röst på cirkus( eller FiaM) i det läget för att rädda sig själv. Sedan har jag en annan tanke att det är rena alibiröster på Cirkus, om hon nu är ond, från övriga lyamedlemmar, men då är det ju ganska vågat iom att TLV inte röstat än, och hade mycket väl kunnat rösta på cirkus. Den eviga frågan om vad/hur/när ulvar röstar kan bara besvaras med : i princip hur som helst … så man kan bara försöka vända och vrida på allt för att utifrån det sedan kunna sålla bort det som inte stämmer.
Som vanligt är det jättesvårt att veta vart man har cirkus, men än så länge har jag iaf inga ondvibbar av henne

Tillägg: hinner se att hon kommer med ett inlägg precis innan jag postar detta, där hon fortsätter att misstänka Lobelia starkt, men håller det för troligt att Fio kan vara god. Hon verkar inte tro att de är ulvar ihop, onödigt att gå ihop så när de hade TLV på väg ut ändå

4 Lilltess var snabb att besvara min fråga ang hur ulvarna får käka om tvillingen dör. Och även jag noterade det säkra uttalandet i frågan.Hon svarar sedan att det var så hon uppfattat det och att hon om hon hade vetat det nog skitit i att skriva det öht. Misstänker sedan BSF för att hon egentligen skriver precis samma som jag skrev innan ( det var nog det hon refererade som till läskigt att hon tyckte lika som mig ) Ifrågasätter det vettiga att ta upp det öht för att inte tipsa ulvarna. Men kommer sedan fram till att hon inte får ihop det med BSF för att om hon varit ulv skulle hon tagit upp det i lyan och hade hon varit tvillingen borde hon inte skrivit att det var bäst att hon dog… Verkar sedan ambivalent i vem hon ska rösta på, ingen aning om vart hon ska lägga rösten men sedan 8 minuter senare röstar hon på FiaM för att kan vara en ulv som glider med och mest håller med mig- ber om ursäkt direkt för rösten och att det inte känns bra att lägga en vandraröst med så dålig motivering. Uppetar sedan ursäkten efter DL med att hon verkligen inte hade hittat något annat.
Sammantaget så är det svårt att bedöma Lilltess med tanke på dåligt med tid igår, men ett öga på sig från mig har hon tills vidare

5 Artline påpekar till Fio att det ofta är när alla ulvar är döda / eller före än goda som är vinstvillkoren. Kommenterar sedan till Lilltess att det kan ha varit bra att BSF poängterade att en ond tvilling kan vilja offra sig så alla är medvetna om att så kan ske. Har sedan FörstaDL-ångest och röstar på Mirtai för att det är där hon oftast brukar rösta i första DL och det pga att hon tar upp Sasse i sin översikt när hon inte är med och leker. Går sedan lite till fios försvar med att hon nog är ringrostig och att första DL är svår. Men håller med om att det kan finnas ett samband mellan fios och Lobelias röster. Kan tänka sig att Fio röstat där efter lite rådgivning från lyan, men undrar om en ond Lobelia verkligen skulle göra det. Funderar sedan över Mirtais fundering om att ulvarna skulle finnas bland förstarösterna/ uddarösterna och tycker inte att FiaMs röst på TLV i sig är märklig då hon behövde rösta för att rädda sig själv. Hittar inget direkt konstigt med Artline så här långt, men skulle vilja se mer av hennes tankar kring deltagarna och inte bara lite frågor i inlägg..

6 Mirtai gillar temat, gör en tidig sammanfattning över flera deltagare, och lyckas ta med Sasse i den också ;) skyller sedan på att det var för att sosse inte använde OT-färg.
I själva översikten så lägger hon inte sina egna reflektioner utan tar upp 4 st i ett inlägg därefter : Mig som hon tycker verkar sansad och neutral så långt, Habina tycker hon lägger en tidig säkerhetsröst som inte är mycket att orda om, Fio får en notering om att hon verkar förvirrad över vindvillkoren vilket skulle kunna tyda på att hon är en ulv som inte behöver läsa in sig på leken, men mest troligt beror det på att det var länge sedan Fio lekte. TLV tycker hon kan vara en ond som vill framstå som bekymrad god vad det gäller frånvaron av specialroller. Sedan röstar hon utifrån detta på TLV med samma motivering hon redan tagit upp i inlägget innan.
Funderar vidare idag över röstningen igår och är benägen att hålla både Myrten/Snurrfian och FiaM som åt det mindre onda hållet efter gårdagen. Tror att ulvarna tyckte det var väldigt bra att en god TLV röstades ut och tror det är troligare att de finns bland udda/förstarösterna än att de lägger avgörande röster i första lynch. Får för detta Fios ögon på sig som tycker att Mirtai försöker godförklara sig själv med detta. Fio misstänker Mirtai starkt tycker jag och tycker inte att det skulle vara en slump att Mirtai la första rösten på TLV. Mirtai svarar att hon visst inte godförklarat sig själv , och säger att hon tror ulvarna finns bland de som la första/uddaröster, i den gruppen återfinns hon själv.
Däremot tror Mirtai inte att ulvarna skulle gå all in och rösta på samma i första dl. Tycker att visst kan någon av Snurrfian och FiaM vara onda men ser det inte som troligt att de sitter i lyan ihop.
Känner att det kan vara antingen si eller så med Mirtai, och nu är hon ju väldigt upptagen hela helgen men tycker att hon ändå bidrar till att föra leken framåt.

får fortsätta i ett inlägg till ... mer än 10000...... :angel:

7 TeamLundVer bybo

8 Lobelia efter att ha hittat leken dagen innan kommer hon med ett första inlägg, en gedigen översikt av alla deltagare med egna reflektioner också. Ser mycket gediget och seriöst ut, men vet ju av erfarenhet att hon kan göra sådana även när hon är ond. i övrigt bidrar hon inte mera till att föra leken framåt innan hon röstar på cirkus. En andra röst som cirkus senare reagerar starkt på. Jag själv röstar på Lobelia igår för att den snygga sammanställningen skulle kunna vara ett försök att dölja onda avsikter. Sedan kommer det bara OT - inlägg från Lobelia. Det jag funderar över här är om Lobelia trodde att hon la en uddaröst på cirkus, eller om hon hann uppfatta att det blev en andraröst? Idag har hon ännu inte varit inne så vill se mera från Lobelia. Håller fortsatt mina ögon på Lobelia!

9 Myrten/ snurrfian Myrten drogs med rejäla datorproblem igår och kunde inte bidra till leken på det sätt hon skulle önskat ( hoppar därför sedan av och ersätts med Snurrfian) Hinner med att reagera på TLVs fundering över att den goda sidan inte är särskilt stark och tycker att det beror ju på vilket antal goda det finns i leken och det är det ju ingen som vet med säkerhet, utom ulvarna då. Hinner också fundera kort över de röster som är lagda hittills och tycker att Habinas och BSFs röster är förtäckta BOP:ar medan cirkus och Mirtai röstar med teori ,tycker att TLV känns skum och menar på att Lilltess kan vara lite utstickande både som god och som ond. Grunnar sedan på varför Littess tycker att det skaver med BSFs kommentar om tvillingarna -att varför skulle det säga något om BSFs roll. har sedan läst Lilltess kommentar om käket och tycker inte att den är så utstickande Noterar därefter Lobelias gedigna teoriinlägg, men tycker inte att det säger något om hennes roll, men hon håller med henne om mycket , tex om Lilltess. Röstar sedan på TLV för att hon tycker att kommentaren om onda vs goda är skum samt att diskussionen runt lilltess skumhet och cirkus röst känns lite märklig. Ersätts därefter av Snurrfian som aviserar tidsbrist idag, men hon har iaf hunnit lägga ett inlägg där hon kommenterar Cirkus fundering kring Fio och Lobelia. Funderar lite snabbt kring att ulvarna måste vara oroliga över att rösta ut den onda tvillingen- eller kanske inte? För det kanske är bättre för dem att rösta ut tvillingen också för att de själva får styra över köket och med lite tur även blir god förklarade om de är drivande i lynchen. Behöver se mer av Snurrfian

10 Habina Hittade leken sist och läst ikapp sig innan hon meddelade att hon hittat leken. Verkar tycka att det ska bli kul med en infofattig lek- tycker det ska bli spännande att se hur det ska gå. Tycker också att jag redan kommenterat det hon själv funderat över och tycker att ingen så långt är misstänkt.
Röstar sedan först av alla i DL1, på mig. för att jag verkar vara bekymrad över huruvida ulvarna får käka tillräckligt mycket eller inte. Kommer sedan med en kort reflektion efter DL där hon kan tänka sig att de tre rösterna på TLV är enbart goda personer, likväl som någon ond. Någon större analys mäktar hon inte med just då. Kommer sedan in med en kort fråga till mig idag om inte hennes röst på mig också är en uddröst? ( givetvis var den det!)
Sammantaget är det alldeles får lite för att kunna bedöma Habina, behöver se mycket mera av henne!

11 FiaM Kommer in strax innan DL igår och sammanfattar diskussionen om tvillingarna med att hon tycker att jag hade en intressant tanke när jag tar upp att onda sidan kanske hellre ser att den onda tvillingen åker direkt, dels minskar det risken för att tvillingen ska råka käka en ulv och dels så försvinner möjligheten för den goda tvillingen att sia.Tycker sedan att det nog är bra att det tas upp så även goda kan bli varse ett scenario att onda tvillingen faktiskt kan försöka offra sig. Röstar sedan på TLV för att det är största chansen att rädda sig själv och att hon håller med Myrten om att TLV sticker ut, reagerar också på Lilltess enkla röst på henne själv. Tycker sedan att jag har förtjänat att få fira när jag tom röstat redan och innan DL.tiden gått ut :p
FiaM behöver jag också se mera av

12 fio välkommen tillbaka ! :) Snurrar till det lite när hon tycker att det alltid är så att onda vinner när onda är fler/ goda vinner när alla onda är döda. Artline påpekar att det oftast är ulvarna som brukar räknas och jag förtydligar också hur det kan se ut. Fortsätter sedan med att det är väl bara för den goda tvillingen att ange sin onda tvilling då så blir man av med den.. eller det kanske finns en hake med det.. gillar inte förstaDL och undrar om man verkligen måste ha den? Röstar sedan på cirkus för att hon tycker att cirkus ” kan mer” och verkar undvikande och det kan tyda på att hon lägger energin i lyan. Verkar idag hakat upp sig mera på MIrtai och undrar om Mirtai kanske viftar till lyan att hon är onda tvillingen genom att godförklara sig själv , och de andra, som röstat på TLV igår.

och nu så ska det röjas i garaget ( det kommer ta flera dagar :crazy: ) så ska försöka kasta ett öga på leken på telefonen mellan varven iaf, annars återkommer jag om ett par timmar:)

Är det verkligen bekräftat att ulvarna får käka varje natt om den onda tvillingen dör? Tycker mig inte läst det någonstans nämligen.

Röstlista DL1 KL 22

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Q4E 1
Lilltess 1
TLV 3
FiaM 2
Lobelia 1
Mirtai 1
cirkus 2

TeamLundVer missar att rösta - blir lynchad bybo
Blacksmithfarm blir käk.

Jag kan ju inte låta bli att reagera på de två sena rösterna på mig. Känns inte bra alls. Lägger de teoriinläggen

Först fios inlägg - alltså - det känns inte okej, jag hade flaggat för dålig aktivitet och få känns det rätt trist att få en röst på sig pga det. Samtidigt så är fio lite ringrostig - så hon kan vara lite förlåten.

Sen kommer då Lobelias röst - den skaver big-time. Är det så att hon såg chansen att få mig upp i lottning (mot TLV som vi nu vet var god). TLV var kvar att rösta - det hade ju varit rätt stor sannolikhet att TLV lagt sin röst på mig om hon kommit in på sluttampen och röstat.

Då finns det ju inga fördelar alls egentligen för lyan att den onda tvillingen lever.
I princip nej. Det enda jag kan komma på i den vägen är ifall alla ulvar dör och bara onda tvillingen är kvar att om den då har möjlighet att käka ökar det den onda sidans chans att ta hem det rejält , har den inte käket kvar blir det mycket svårare för den att spela hem det så att säga.

Då finns det ju inga fördelar alls egentligen för lyan att den onda tvillingen lever.
Jag skulle hellre säga att det är bra för lyan med den onda tvillingen levande, om de kan få ut den goda tvillingen. Precis som Q skriver ovan så räknas ju den onda tvillingen med i vinstvillkoren och är ju i och med det en tillgång för lyan.

Röstlista DL1 KL 22

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Q4E 1
Lilltess 1
TLV 3
FiaM 2
Lobelia 1
Mirtai 1
cirkus 2

TeamLundVer missar att rösta - blir lynchad bybo
Blacksmithfarm blir käk.
.............
Jag kan ju inte låta bli att reagera på de två sena rösterna på mig. Känns inte bra alls. Lägger de t

Sen kommer då Lobelias röst - den skaver big-time. Är det så att hon såg chansen att få mig upp i lottning (mot TLV som vi nu vet var god). TLV var kvar att rösta - det hade ju varit rätt stor sannolikhet att TLV lagt sin röst på mig om hon kommit in på sluttampen och röstat.
Hm, vad skulle jag som ond tjäna på att enbart rösta på dig för att lägga upp dig för lottning? Om du är ond så riskerar jag att en ond åker ut genom lottning och om jag tror du är god så ser jag inte poängen alls? Och att försöka lägga upp dig för lottning? Om det redan är en troligr god uppe för lynch så förstår jag inte ens poängen med att försöka sticka ut hakan.

I ärlighetens namn så röstade jag på dig för att jag fann dig mest skum, okej nu är det första dagen så det är mest en känsla och gissningar och dessutom ogillade jag att haka på drevet mot TLV som också kändes lite skum. Nu känns det som jag hade rätt i att du är skum i och med att du reageraf starkt på min röst. Å andra sidan brukar du misstänka mig om jag röstar på dig oavsett roll, om du inte har någon annan kandidat. Så vet e katten. Du är på min misstankelista åtminstone.

Jag skulle hellre säga att det är bra för lyan med den onda tvillingen levande, om de kan få ut den goda tvillingen. Precis som Q skriver ovan så räknas ju den onda tvillingen med i vinstvillkoren och är ju i och med det en tillgång för lyan.
Jo den onda tvillingen räknas i vinstvillkoren, men den kan också råka käka en ulv. Så visst vill lyan säkert ha ut den goda tvillingen allra helst men jag tror inte de gråter om den onda stryker med.

8 Lobelia efter att ha hittat leken dagen innan kommer hon med ett första inlägg, en gedigen översikt av alla deltagare med egna reflektioner också. Ser mycket gediget och seriöst ut, men vet ju av erfarenhet att hon kan göra sådana även när hon är ond. i övrigt bidrar hon inte mera till att föra leken framåt innan hon röstar på cirkus. En andra röst som cirkus senare reagerar starkt på. Jag själv röstar på Lobelia igår för att den snygga sammanställningen skulle kunna vara ett försök att dölja onda avsikter. Sedan kommer det bara OT - inlägg från Lobelia. Det jag funderar över här är om Lobelia trodde att hon la en uddaröst på cirkus, eller om hon hann uppfatta att det blev en andraröst? Idag har hon ännu inte varit inne så vill se mera från Lobelia. Håller fortsatt mina ögon på Lobelia!

Mitt fetade. Jag hann se, det var flera minuter i mellan, är det mycket tätt kan jag missa. Jag hade däremot redan skrivit motiveringen och tvekade lite men bestämde mig för att gå på magkänslan och rösta på den jag misstänkte mest. Okej för att drt inte var en stark misstanke vid DL1. Har jnte någon gjort bort sig så är det sällan det så pass tidigt.

fortfarande tror jag att det vore väldigt bra om ingen tvilling blir käk inatt- kan bara gagna onda sidan som jag ser det-så hoppas att de onda inte fattat vilka tvillingarna är....
Här kan jag fullt hålla med, de onda tjänar definitivt mest på att få ut någon tvilling. Lyckligtvis höll de tassar och tand från tvillingarna.

Tror det är troligare att de finns bland udda/förstarösterna än att de lägger avgörande röster i första lynch
Men alla utom 4 lade udda/förstaröster så det är inte konstigt att det blev några följdröster. Men jag kan tänka mig att en ulv gärna undviker att lägga första andrarösten.

Jag tror det kan gömma sig onda bland alla röster men man måste börja någonstans :)

Jag tror spontant inte att de är ulvar ihop - varför skulle de lägga rösterna efter varann på mig och sen då hoppas på att TLV också röstar där - de hade ju liksom redan en god på kroken att då sticka ut så har jag väldigt svårt att tro. Däremot så känns scenariot att fio är god och Lobelia ulv mer möjligt
Jo det känns som de hade kunnat vara mer diskreta då.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar