1
Blacksmithfarm bybo
2
quarter4ever det är jag
3
cirkus har haft lite tidsbrist, röstade därför tidigt igår på Lilltess. Påpekar för Fio att det finns en hake med tvillingarna att de förlorar sina förmågor om en av dem dör. Tycker att Habina har en märklig röstmotivering på mig igår, men tycker ändå den är förståelig ( förklädd BOP) verkar inte tycka att jag direkt är oroad över att ulvarna ska få för lite käk. Noterar BSFa kommentar om att det är läskigt att tycka som mig. Röstar sedan på Lilltess för att hon verkade så säker på hur den onda tvillingens käkande fungerar. Tycker därmed att det kan vara troligt att Lilltess ÄR den onda tvillingen, eller en ulv. ”hytter” lite med fingret åt Fios röstmotivering igår och tycker idag att det är lite ”sådär” att få en röst pga sin tidsbrist igår. Men förlåter Fio, då hon kan vara ringrostig. Reagerar starkt på Fios och Lobelias sena röster på henne,ffa Lobelias röst- och jag kan tycka att hon har en poäng i det hon funderar över, att de kan ha lagt upp cirkus till lottning, för precis samma fundering har jag haft att om TLV kommit in så kunde hon ju troligt kanske lagt en röst på cirkus( eller FiaM) i det läget för att rädda sig själv. Sedan har jag en annan tanke att det är rena alibiröster på Cirkus, om hon nu är ond, från övriga lyamedlemmar, men då är det ju ganska vågat iom att TLV inte röstat än, och hade mycket väl kunnat rösta på cirkus. Den eviga frågan om vad/hur/när ulvar röstar kan bara besvaras med : i princip hur som helst … så man kan bara försöka vända och vrida på allt för att utifrån det sedan kunna sålla bort det som inte stämmer.
Som vanligt är det jättesvårt att veta vart man har cirkus, men än så länge har jag iaf inga ondvibbar av henne
Tillägg: hinner se att hon kommer med ett inlägg precis innan jag postar detta, där hon fortsätter att misstänka Lobelia starkt, men håller det för troligt att Fio kan vara god. Hon verkar inte tro att de är ulvar ihop, onödigt att gå ihop så när de hade TLV på väg ut ändå
4
Lilltess var snabb att besvara min fråga ang hur ulvarna får käka om tvillingen dör. Och även jag noterade det säkra uttalandet i frågan.Hon svarar sedan att det var så hon uppfattat det och att hon om hon hade vetat det nog skitit i att skriva det öht. Misstänker sedan BSF för att hon egentligen skriver precis samma som jag skrev innan ( det var nog det hon refererade som till läskigt att hon tyckte lika som mig ) Ifrågasätter det vettiga att ta upp det öht för att inte tipsa ulvarna. Men kommer sedan fram till att hon inte får ihop det med BSF för att om hon varit ulv skulle hon tagit upp det i lyan och hade hon varit tvillingen borde hon inte skrivit att det var bäst att hon dog… Verkar sedan ambivalent i vem hon ska rösta på, ingen aning om vart hon ska lägga rösten men sedan 8 minuter senare röstar hon på FiaM för att kan vara en ulv som glider med och mest håller med mig- ber om ursäkt direkt för rösten och att det inte känns bra att lägga en vandraröst med så dålig motivering. Uppetar sedan ursäkten efter DL med att hon verkligen inte hade hittat något annat.
Sammantaget så är det svårt att bedöma Lilltess med tanke på dåligt med tid igår, men ett öga på sig från mig har hon tills vidare
5
Artline påpekar till Fio att det ofta är när alla ulvar är döda / eller före än goda som är vinstvillkoren. Kommenterar sedan till Lilltess att det kan ha varit bra att BSF poängterade att en ond tvilling kan vilja offra sig så alla är medvetna om att så kan ske. Har sedan FörstaDL-ångest och röstar på Mirtai för att det är där hon oftast brukar rösta i första DL och det pga att hon tar upp Sasse i sin översikt när hon inte är med och leker. Går sedan lite till fios försvar med att hon nog är ringrostig och att första DL är svår. Men håller med om att det kan finnas ett samband mellan fios och Lobelias röster. Kan tänka sig att Fio röstat där efter lite rådgivning från lyan, men undrar om en ond Lobelia verkligen skulle göra det. Funderar sedan över Mirtais fundering om att ulvarna skulle finnas bland förstarösterna/ uddarösterna och tycker inte att FiaMs röst på TLV i sig är märklig då hon behövde rösta för att rädda sig själv. Hittar inget direkt konstigt med Artline så här långt, men skulle vilja se mer av hennes tankar kring deltagarna och inte bara lite frågor i inlägg..
6
Mirtai gillar temat, gör en tidig sammanfattning över flera deltagare, och lyckas ta med Sasse i den också
skyller sedan på att det var för att sosse inte använde OT-färg.
I själva översikten så lägger hon inte sina egna reflektioner utan tar upp 4 st i ett inlägg därefter : Mig som hon tycker verkar sansad och neutral så långt, Habina tycker hon lägger en tidig säkerhetsröst som inte är mycket att orda om, Fio får en notering om att hon verkar förvirrad över vindvillkoren vilket skulle kunna tyda på att hon är en ulv som inte behöver läsa in sig på leken, men mest troligt beror det på att det var länge sedan Fio lekte. TLV tycker hon kan vara en ond som vill framstå som bekymrad god vad det gäller frånvaron av specialroller. Sedan röstar hon utifrån detta på TLV med samma motivering hon redan tagit upp i inlägget innan.
Funderar vidare idag över röstningen igår och är benägen att hålla både Myrten/Snurrfian och FiaM som åt det mindre onda hållet efter gårdagen. Tror att ulvarna tyckte det var väldigt bra att en god TLV röstades ut och tror det är troligare att de finns bland udda/förstarösterna än att de lägger avgörande röster i första lynch. Får för detta Fios ögon på sig som tycker att Mirtai försöker godförklara sig själv med detta. Fio misstänker Mirtai starkt tycker jag och tycker inte att det skulle vara en slump att Mirtai la första rösten på TLV. Mirtai svarar att hon visst inte godförklarat sig själv , och säger att hon tror ulvarna finns bland de som la första/uddaröster, i den gruppen återfinns hon själv.
Däremot tror Mirtai inte att ulvarna skulle gå all in och rösta på samma i första dl. Tycker att visst kan någon av Snurrfian och FiaM vara onda men ser det inte som troligt att de sitter i lyan ihop.
Känner att det kan vara antingen si eller så med Mirtai, och nu är hon ju väldigt upptagen hela helgen men tycker att hon ändå bidrar till att föra leken framåt.
får fortsätta i ett inlägg till ... mer än 10000......