Scandal (Ulvlek)

Eftersom det finns så lite info i leken- ännu har ingen sia kunnat göras tex, och spioninfo har förvägrats oss av LL (:meh: ) så känns det som att det kanske är mer "rätt" att utgå ifrån vilka som troligen inte spelar på samma sida i denna leken? Goda kan ju misstänka andra goda så det jag syftar till är vilka som mest troligt inte är i lyan ihop.
jag tycker mig se att:

Mirtai och Fio troligen inte är i lyan ihop
Även att Fio och cirkus troligen inte är i lyan ihop heller
Lilltess Och FiaM borde inte heller vara i en lya ihop
Cirkus och Lobelia faller också in i denna kategorin

sedan kan det ju vara ett spel för galleriet med -.men nånstans måste man ju börja nysta!
vad har ni andra för funderingar? hur knyter ni ihop säcken sas?- vilka spår ser ni?

Röstlista DL1 KL 22

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

TeamLundVer och Blacksmithfarm var goda bybor. Jag påpekade igår att de tre som röstade på TeamLundVer (mirtai, myrten/snurrfian, FiaM) kunde vara goda allihop, men det kan förstås vara en ond som slunkit med där.

Det kom två snabba röster på cirkus på slutet, men jag har svårt att se fio och lobelia ihop i lyan och röstandes direkt efter varandra. Inte omöjligt dock.

Strörösterna döljer garanterat någon ond, kanske flera?

Läser jag motiveringarna tycker jag att cirkus har en intressant teori kring Lilltess. Kan det vara så att Lilltess är ond tvilling? Mirtai tycker att TeamLundVer godförklarar sig själv, vilket visade sig vara helt rätt. :p

Däremot måste jag plocka upp en tanke som @cirkus hade i sitt röstinlägg. "Lite konstig kommentar faktiskt, men det säger inget om hennes roll, möjligen att hon på något udda vis vill säga att hon inte kommunicerar med q på annat håll (lya eller tvilling - men det hade hon kunnat säga ändå" Fast nu inser jag att den tanken faller lite i och med att Blacksmithfarm var bybo. Suck...

Jag är ju nojig över att det med 10 deltagare kvar just nu KAN stå 6-4 till goda, i bästa fall står det 7-3 ( och då räknar jag in onda tvillingen i den ekvationen)
hursom står det 6-4 så är det ju fantastiskt bra läge för onda inatt om de får ut ännu en god i denna lynchen som jag ser det- det enda som ställer till det är att det är att det är den onda tvillingens tur att käka inatt (om ingen av tvillingarna dör i denna lynchen -vilket jag ser som prio ett att undvika! )

Röstlista DL1 KL 22

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

TeamLundVer och Blacksmithfarm var goda bybor. Jag påpekade igår att de tre som röstade på TeamLundVer (mirtai, myrten/snurrfian, FiaM) kunde vara goda allihop, men det kan förstås vara en ond som slunkit med där.

Det kom två snabba röster på cirkus på slutet, men jag har svårt att se fio och lobelia ihop i lyan och röstandes direkt efter varandra. Inte omöjligt dock.

Strörösterna döljer garanterat någon ond, kanske flera?

Läser jag motiveringarna tycker jag att cirkus har en intressant teori kring Lilltess. Kan det vara så att Lilltess är ond tvilling? Mirtai tycker att TeamLundVer godförklarar sig själv, vilket visade sig vara helt rätt. :p

Däremot måste jag plocka upp en tanke som @cirkus hade i sitt röstinlägg. "Lite konstig kommentar faktiskt, men det säger inget om hennes roll, möjligen att hon på något udda vis vill säga att hon inte kommunicerar med q på annat håll (lya eller tvilling - men det hade hon kunnat säga ändå" Fast nu inser jag att den tanken faller lite i och med att Blacksmithfarm var bybo. Suck...
men alltså- letar du efter den onda tvillingen för att du är god - eller för att du är ond??
jag får bara mer frågetecken på dig iom detta faktiskt ....

Eftersom det finns så lite info i leken- ännu har ingen sia kunnat göras tex, och spioninfo har förvägrats oss av LL (:meh: ) så känns det som att det kanske är mer "rätt" att utgå ifrån vilka som troligen inte spelar på samma sida i denna leken? Goda kan ju misstänka andra goda så det jag syftar till är vilka som mest troligt inte är i lyan ihop.
jag tycker mig se att:

sedan kan det ju vara ett spel för galleriet med -.men nånstans måste man ju börja nysta!
vad har ni andra för funderingar? hur knyter ni ihop säcken sas?- vilka spår ser ni?
Motivera gärna varför du tror de inte sitter i lyan ihop :)

Ser man på röstningen så skulle Lilltess mycket väl ha kunnat alibiröstat på FiaM.

Lilltess hade redan en röst. Hon hade att välja på att lägga en tredjeröst på TLV eller en röst på dig eller fia. Så egentligen hade det kanske varit klokare att rösta på dig. Men hon kanske visste att fia kunde rädda sig själv?

Även Lobelia lade en andra röst på cirkus när TVL hade 3 röster. Men hade de varit ulvar ihop så kanske inte cirkus hade misstänkt henne tillbaka.

Känner mig ringrostig :(

Motivera gärna varför du tror de inte sitter i lyan ihop :)

Ser man på röstningen så skulle Lilltess mycket väl ha kunnat alibiröstat på FiaM.

Lilltess hade redan en röst. Hon hade att välja på att lägga en tredjeröst på TLV eller en röst på dig eller fia. Så egentligen hade det kanske varit klokare att rösta på dig. Men hon kanske visste att fia kunde rädda sig själv?

Även Lobelia lade en andra röst på cirkus när TVL hade 3 röster. Men hade de varit ulvar ihop så kanske inte cirkus hade misstänkt henne tillbaka.

Känner mig ringrostig :(
ska plocka fram mina anteckningar och belysa varför jag tycker så :)

jag tycker mig se att:

Jag ser spår av nötter. :cautious:

jag tycker mig se att:

Jag håller med dig i stort även om man inte ska hålla det som allt för säkert.

men alltså- letar du efter den onda tvillingen för att du är god - eller för att du är ond??
jag får bara mer frågetecken på dig iom detta faktiskt ....

Skall goda vinna måste ju onda tvillingen lynchas också (eller käkas förstås), så det är väl klart jag letar onda tvillingen!

jag tycker mig se att:

Tyvärr ser jag inte mycket till spår alls, det är tidigt och absolut noll information vilket tyvärr gynnar ulvarna. Än så länge går det inte att dra slutsatser om vem som är ihop eller inte, det är mest smågnabb hittills, även om det kan vara en viss indikation framförallt längre fram. Jag ska gå igenom leken framförallt det nya, få se om jag hittar något.

Skall goda vinna måste ju onda tvillingen lynchas också (eller käkas förstås), så det är väl klart jag letar onda tvillingen!

Jag tänker att de onda har mer att vinna på att onda tvillingen dör än vad de goda har på ett tvistat sätt.

Om onda tvillingen försvinner får de välja käk helt själva och riskerar inte käka en ond eller bli käkade själva. Dessutom blir de av med den goda tvillingens förmåga att sia.

Den goda sidan förlorar sin sia samt att de förlorar risken att de onda käkar varandra.

Så även om onda tvillingen måste ut ser jag det som viktigare att först hitta ulvar

Jag tänker att de onda har mer att vinna på att onda tvillingen dör än vad de goda har på ett tvistat sätt.

Om onda tvillingen försvinner får de välja käk helt själva och riskerar inte käka en ond eller bli käkade själva. Dessutom blir de av med den goda tvillingens förmåga att sia.

Den goda sidan förlorar sin sia samt att de förlorar risken att de onda käkar varandra.

Så även om onda tvillingen måste ut ser jag det som viktigare att först hitta ulvar

Ja, det är jag helt med på. :) Jag känner mig dock väldigt mycket kvar på famla-i-mörker-stadiet när det kommer till ulvar. Det betyder dock inte att jag vet vem som är onda tvillingen heller. :p

Mirtai och Fio troligen inte är i lyan ihop pga att Fio så starkt går på Mirtai idag : saxat från min översikt tidigare idag:
" Mirtai tror att ulvarna tyckte det var väldigt bra att en god TLV röstades ut och tror det är troligare att de finns bland udda/förstarösterna än att de lägger avgörande röster i första lynch. Får för detta Fios ögon på sig som tycker att Mirtai försöker godförklara sig själv med detta. Fio misstänker Mirtai starkt tycker jag och tycker inte att det skulle vara en slump att Mirtai la första rösten på TLV. Mirtai svarar att hon visst inte godförklarat sig själv , och säger att hon tror ulvarna finns bland de som la första/uddaröster, i den gruppen återfinns hon själv."

Även att Fio och cirkus troligen inte är i lyan ihop heller även detta baserat på repliker dem emellan:
Fio misstänker cirkus ( och Mirtai mycket )

Lilltess Och FiaM borde inte heller vara i en lya ihop Liltess röstar med mycket tunn teori på FiaM

Cirkus och Lobelia faller också in i denna kategorin Cirkus misstänker Lobelia för hennes röst, och Lobelia förefaller mycket misstänksam mot cirkus

Givetvis kan allt vara skådepel. och jag väljer att ta mina funderingar utifrån repikskiftningar och inte enbart på röstningar. Men nån måste ju röra om i grytan och just nu tycker jag att det krävs !

Några tankar ur minnet...

Artline
känns som hon snurrat in sig totalt i resonemanget om vilka som kan vara onda/goda.

Habina letar onda tvillingen. Visst måste den ut men jag ser det som viktigare att få ut ulvarna först.

Q fortsätter kännas stabil. Skriver mycket men sticker inte ut, mer än att det kanske är lite tidigt att säga vilka som inte sitter i lyan ihop. (Ja, jag håller med henne om att det verkar vara som hon skriver men jag är inte beredd att dra några växlar på det.)

Fio har fastnat på mig men verkar inte riktigt läsa vad jag skriver? Har inte godförklarat mig själv...

Edit:lagt till ett inte som fallit bort i texten om Q

Senast ändrad:
mer än att det kanske är lite tidigt att säga vilka som sitter i lyan ihop. (Ja, jag håller med henne om att det verkar vara som hon skriver men jag är inte beredd att dra några växlar på det.)
jag försöker ju snarare att hitta de som mest troligt Inte sitter i lyan ihop.och ja jag håller med, kan vara tidigt och spåren kan vara falska- men nånstans måste man börja och en bricka ger den andra så småningom :)
Jag vill se tankar som leder till varför a+ b= c eller att a+b= inte c osv....
( märk väl @Snurrfian att jag utelämnade x, y och z ;) )

jag försöker ju snarare att hitta de som mest troligt Inte sitter i lyan ihop.och ja jag håller med, kan vara tidigt och spåren kan vara falska- men nånstans måste man börja och en bricka ger den andra så småningom :)
Jag vill se tankar som leder till varför a+ b= c eller att a+b= inte c osv....
( märk väl @Snurrfian att jag utelämnade x, y och z ;) )

Helt rätt, det har fallit bort ett inte i min text. Så går det när man skriver från telefonen :yuck:

Några tankar ur minnet...

Artline
känns som hon snurrat in sig totalt i resonemanget om vilka som kan vara onda/goda.

Habina letar onda tvillingen. Visst måste den ut men jag ser det som viktigare att få ut ulvarna först.

Q fortsätter kännas stabil. Skriver mycket men sticker inte ut, mer än att det kanske är lite tidigt att säga vilka som sitter i lyan ihop. (Ja, jag håller med henne om att det verkar vara som hon skriver men jag är inte beredd att dra några växlar på det.)

Fio har fastnat på mig men verkar inte riktigt läsa vad jag skriver? Har inte godförklarat mig själv...

Fast jag letar inte onda tvillingen. Jag tog upp en tanke som förekommit tidigare om onda tvillingen, så den inte skulle försvinna i mitt minne. Jag försöker leta ulvar, men jag vet inte riktigt vart jag skall börja. Dock blir jag lite misstänksam mot dig när du fortsätter att envisas med att jag letar onda tvillingen. Försöker du så misstankar mot mig för att kunna rösta ut mig?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar