Scandal (Ulvlek)

Men alla utom 4 lade udda/förstaröster så det är inte konstigt att det blev några följdröster. Men jag kan tänka mig att en ulv gärna undviker att lägga första andrarösten.
Min fetning.

Jag tror det kan gömma sig onda bland alla röster men man måste börja någonstans :)
Varför skulle en ulv undvika just första andrarösten? Och inte första rösten eller första 3:e rösten exempelvis?

quarter4ever inleder sin vana trogen med att ställa frågor om rollerna. Jag tycker att hon kommer med bra frågor och tankar, speciellt om tvillingarna. Under dagen har hon även postat ett utförligt inlägg om alla deltagarna. Q är slipad och även om jag märker att jag håller med om mycket av det hon skriver så kan jag inte påstå att jag litar på henne.

cirkus är precis som Q en slipad spelare. Har aviserat dåligt om tid under helgen. Röstar på Lilltess dag 1 då hon anser att Lilltess är säker på hur käket fungerar för den onda tvillingen. Jag tycker att det är en helt ok teori för att vara första dagen men är nu lite nyfiken på om Lilltess är en som du kommer att fortsätta hålla ögonen på, @cirkus?

Reagerar lite på att fio och Lobelia röstar på henne dag 1, verkar anse att fios röst är minder misstänkt än Lobelias på grund av att hon inte har spelat på länge men tycker att Lobelias röst skaver.

Jag väljer att avvakta med cirkus lite, vill se vad hon kommer med när hon inte har tidspress.

Lilltess är ännu en som hade lite dåligt med tid igår. Fick som jag skrev ovan en röst från cirkus på grund av att hon verkade säker på den onda tvillingen och även jag reagerade lite på det. Lilltess själv lade en i mina ögon väldigt enkel röst på mig, det som gör mig lite fundersam är att hon väljer att lägga en andra röst med en så pass svag teori. Jag vet inte om Lilltess är ond eller god men jag kommer hålla ögonen på henne tillsvidare.

Artline lägger sin röst på Mirtai första dagen med en ganska tunn motivering, tycker egentligen inte att rösten säger något. Det är svårt att hitta någon att rösta på med en bra motivering till första DL om det inte är någon som har gjort något som verkligen sticker ut. Hittar inget som gör att jag kan sätta Artline åt något håll så hon får vara neutral så här långt.

Mirtai var en av de som kom med ett inlägg som tog upp flera av deltagarna (och Sasse :D) redan igår. Var den som lade första rösten på TeamLundVer som lynchades igår. Jag vet inte vad det betyder, om något, Mirtai har själv tagit upp att de som röstade på TLV kan vara goda allihop vilket jag känner inte är helt osannolikt, det har hänt förr. Hon tar även upp att hon tror att ulvarna lade första eller obetydliga röster. Jag tänker på inga sätt godförklara Mirtai utan väljer att sätta henne som neutral tillsvidare.

För att sticka ut så lite som möjligt bland alla udda röster.
Och det är just den rösten som sticker ut och ingen annan? Och oavsett resultatet i omröstningen? Och det är bara om en ond lägger den som den sticker ut och riskerar att dra till sig blickarna?

Jag tittar mer på omröstningen i stort än försöker peka på att vissa röster är mer misstänkta. Ulvarna gör ändå lite hur som ändå och ganska ofta som ulvar inte bör göra.

Och det är just den rösten som sticker ut och ingen annan? Och oavsett resultatet i omröstningen? Och det är bara om en ond lägger den som den sticker ut och riskerar att dra till sig blickarna?

Jag tittar mer på omröstningen i stort än försöker peka på att vissa röster är mer misstänkta. Ulvarna gör ändå lite hur som ändå och ganska ofta som ulvar inte bör göra.
Ja verkligen :) jag funderar vidare på mirtai teori. Men det behöver inte betyda något.

Ja verkligen :) jag funderar vidare på mirtai teori. Men det behöver inte betyda något.
Så din teori är alltså att Myrten/Snurris är god utifrån att hon lägger första andrarösten?

1
6.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM
21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Jag tror jag ska komma ihåg det så jag också kan bli godförklarad ;)

Så din teori är alltså att Myrten/Snurris är god utifrån att hon lägger första andrarösten?

1
6.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM
21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Jag tror jag ska komma ihåg det så jag också kan bli godförklarad ;)
Nej hon kan mycket väl vara ond.

Vad vill du då med din teori egentligen?
Jag funderade bara på om en ulv hade undvikit det.

Men jag har studerat lilltess andra röst. Hon hade redan en röst på sig och så det var inte konstigt hon lade en svag andra röst. Jag tycker heller inte din röst är så konstig.

Så Mirtai kanske har rätt i att det är i första/andra rösterna man ska leta.

Jag kommer på mig själv att läsa igenom leken utan att egentligen få in någonting i huvudet. :banghead: Vet inte om det är lite post-semester-känsla eller om jag bara är allmänt trög idag. :o Men jag hittar inget som sticker ut och jag orkar ärligt talat inte ens hänga med i lobelias och artlines diskussion. :arghh:

Jag funderade bara på om en ulv hade undvikit det.

Men jag har studerat lilltess andra röst. Hon hade redan en röst på sig och så det var inte konstigt hon lade en svag andra röst. Jag tycker heller inte din röst är så konstig.

Så Mirtai kanske har rätt i att det är i första/andra rösterna man ska leta.
hm säger du inte emot dig själv nu ?
Först säger du att det inte är konstigt vare sig med Lilltess´eller Lobelias andra röster och sedan att det kanske är rätt av mirtai att leta bland första och andra rösterna? Den enda andra rösten som finns kvar att leta bland är i så fall Myrtens på TLV? Eller fattar jag helt fel?

hm säger du inte emot dig själv nu ?
Först säger du att det inte är konstigt vare sig med Lilltess´eller Lobelias andra röster och sedan att det kanske är rätt av mirtai att leta bland första och andra rösterna? Den enda andra rösten som finns kvar att leta bland är i så fall Myrtens på TLV? Eller fattar jag helt fel?
ja skrev fel där. Första/udda rösterna ska det stå :)

Lobelia kom med ett riktigt bra teoriinlägg redan första dagen. :bow: Lägger en andra röst på cirkus som denna reagerar på. Har idag haft en diskussion med Artline om andra röster är mer misstänkta eller första/udda röster och var ulvarna kan tänkas lägga sina röster.

Jag tycker att Lobelia, precis som Q och cirkus är en skicklig spelare som jag brukar ha svårt att placera så jag väljer att hålla ögonen på henne för tillfället.

Myrten/Snurrfian Myrten tyckte jag inledde med bra tankar och funderingar, tyvärr fick hon datorstrul så stafettpinnen lämnades över till Snurrfian, välkommen! :) Snurrfian har aviserat tidsbrist i helgen så jag väljer att avvakta lite här och se vad som kommer mer.

Habina har inte kommit med så mycket den här leken så jag känner mest att jag behöver se mer av henne.

fio Kul att ha dig tillbaka! :) Inledde med att vara osäker på vinstvillkoren men fick dem förklarade för sig. Har haft tidsbrist idag så jag tycker inte att det finns så mycket att gå på här, avvaktar.

Jag kommer på mig själv att läsa igenom leken utan att egentligen få in någonting i huvudet. :banghead: Vet inte om det är lite post-semester-känsla eller om jag bara är allmänt trög idag. :o Men jag hittar inget som sticker ut och jag orkar ärligt talat inte ens hänga med i lobelias och artlines diskussion. :arghh:
hm men bortsett från lobelia och Artlines diskussion då ? vi är ju iaf 7 till som är kvar leken?( 8 med dig medräknad)
vad tycker du om mig idag tex? Och ser gärna lite mer tankar om andra deltagare också :)

hm men bortsett från lobelia och Artlines diskussion då ? vi är ju iaf 7 till som är kvar leken?( 8 med dig medräknad)
vad tycker du om mig idag tex? Och ser gärna lite mer tankar om andra deltagare också :)

Jag tycker att jag inte får något grepp om någon. :p Känner det som om huvudet är fullt av bomull och jag får inte in någonting jag läser. :down:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar