Scandal (Ulvlek)

Ser man på röstningen så skulle Lilltess mycket väl ha kunnat alibiröstat på FiaM.
hm hur menar du här ? Om jag inte missminner mig så la Lilltess en andraröst på FiaM? vlket skulle vara rätt vågat om det var en alibiröst?
Den enda som hade två röster på sig i det läget var TLV, som vi nu vet var god ?
hänger inte med.... ?

hm hur menar du här ? Om jag inte missminner mig så la Lilltess en andraröst på FiaM? vlket skulle vara rätt vågat om det var en alibiröst?
Den enda som hade två röster på sig i det läget var TLV, som vi nu vet var god ?
hänger inte med.... ?
Du, Lilltess och FiaM hade var sin röst. Så det är ganska logiskt att hon valde någon som redan hade röst.

Hon skrev själv att hon inte ville lägga en udda röst för förra gången hon gjorde det så blev hon misstänkt. Men jag tror mycket väl att hon la en andra röst för att minska risken för att hon skulle åka.

Hon kunde mycket väl ha kunnat rösta på dig också. Men Fia kanske var enklare att skriva motivering till. Om de båda är i lyan så kanske hon visste att FiaM kunde försöka rädda sig genom TLV.

Men visst vore det en risk.

Jag är just hemma efter en mardrömsfärd på skånska vägar i snöoväder - jag är superledsen för detta - men jag blir så sjukt trött av att koncentrera mig på att köra att jag antagligen kommer däcka snart. Jag har gjort en snabb igenomläsning och fastnar (sorry) på några saker

Hm, vad skulle jag som ond tjäna på att enbart rösta på dig för att lägga upp dig för lottning? Om du är ond så riskerar jag att en ond åker ut genom lottning och om jag tror du är god så ser jag inte poängen alls? Och att försöka lägga upp dig för lottning? Om det redan är en troligr god uppe för lynch så förstår jag inte ens poängen med att försöka sticka ut hakan.

Jag undrar VERKLIGEN vad hon menar med det kursiva - total rappakalja för mig -

ag tror jag ska komma ihåg det så jag också kan bli godförklarad
KOnstig kommentar också

Skall goda vinna måste ju onda tvillingen lynchas också (eller käkas förstås), så det är väl klart jag letar onda tvillingen!

Ja eller så är hon ulv som också letar efter ond tvilling

Nu vet jag inte hur habina tänkte men jag reagerade också på det. Du uppmärksammade att habina kanske letade onda spionen och Mirtai noterade för att ev kunna använda det emot henne.

Cirkus röstade på lilltess för hon trodde frågat LL för hon är ulv eller ond spion. Alltså röstade Cirkus på någon som ev trodde var ond spion.

Ond SPION har vi ingen alls. Konstigt att skriva det

Sorry folks, detta är allt jag kan prestera just nu.

cirkus röstar på Lobelia Jag tror att hon hoppades på att lägga upp mig för lottning igår och dagens skriverier är bara helt - fattar nada.

Jag är just hemma efter en mardrömsfärd på skånska vägar i snöoväder - jag är superledsen för detta - men jag blir så sjukt trött av att koncentrera mig på att köra att jag antagligen kommer däcka snart. Jag har gjort en snabb igenomläsning och fastnar (sorry) på några saker

KOnstig kommentar också

Ond SPION har vi ingen alls. Konstigt att skriva det

Sorry folks, detta är allt jag kan prestera just nu.

cirkus röstar på Lobelia Jag tror att hon hoppades på att lägga upp mig för lottning igår och dagens skriverier är bara helt - fattar nada.

Jag menar ju ond tvilling. Har tydligen svårt för att skriva rätt ord idag :arghh:

Jag försöker leta ulvar, men jag vet inte riktigt vart jag skall börja.
jag fastnar lite på denna kommentaren- i min bok så bör man hitta ulvar bland alla andra i leken utöver sig själv ( om man är god ) att inte hitta ulvar är förståeligt, men misstankar om sådana bör man ha iaf?

Så var de bara 10

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Blacksmithfarm Död b
ybo

Cirkus
Har hittat hit, spekulerar över tvillingrollen- att båda förlorar sin förmåga om den andra dör. Måste rösta tidigt och gör det på lilltess med den mycket märkliga motiveringen att Lilltes har koll på käket och den onda tvillingen och måste kollat upp fakta.

I efterspelet efter DL1 så hoppar Cirkus nästan på mig med en mycket konstig motivering

Sen kommer då Lobelias röst - den skaver big-time. Är det så att hon såg chansen att få mig upp i lottning (mot TLV som vi nu vet var god). TLV var kvar att rösta - det hade ju varit rätt stor sannolikhet att TLV lagt sin röst på mig om hon kommit in på sluttampen och röstat.
Hon utvecklar senare med att hon inte tror jag är ulv med fio och att jag är den troliga ulven.

Mycket märklig motivering vid lynch 1, hårdrar man det så är alla läskunniga ulvar, rollbeskrivningen var inte så svår att förstå i mina ögon. Det är förvisso en tunn förstadagsmotivering men den skaver en aning.

Efter lynchen så skriver cirkus inte mycket mer än att hon inte har mycket tid idag och ovan att jag medvetet lagt upp just henne för lynch. Jag behövde som sagt rösta, jag misstänkte Cirkus en aning mer än övriga och jo jag såg första rösten men hade inte riktigt någon mer kandidat mer än TLV som det nästan var drev varning på så jag stod fast vis inlägget jag skrivit trots att det blev en andra röst. Cirkus sticker ut och beter sig märkligt, kan det vra tidsbristen?

Lilltess FiaM
Har ont om tid och anser sig begripa sig på tvillingrollerna. Tycker det är skumt att ta upp egenskaper om den onda tvillingen som kan gynna de onda (tror hon att ulvarna inte tänkt på baksidan av onda tvillingen?)
Röstar på FiaM för att hon skrivit mindre matnyttiga inlägg än hon själv, typisk OT motivering och en udda röst- gissar att hon inte vill sticka ut. Ber sedan om ursäkt för motiveringen.

Inte mycket att gå på, tycker just ingenting om lilltess just nu, vill se mer.

Mirtai TLV
Älskar temat, gör en sammanställning där det är noterbart att hon noterar och anmärker på Qs sätt att diskutera specialroller samt att TLV kanske skulle vara god som vill bli sedd som ond genom att kommentera bristen på specialroller. Tror att Sasse är med i leken, men blir korrigerad och påtalar bristen på OT färg. Röstar sedan på TLV med motivering som ovan.

Idag spekulerar Mirtai om lynchen, ett lite märkligt inlägg:

jag tittar mer på rösterna på TLV. Jag röstade på henne själv, en tidig röst som baserades på det som framkommit so far. Sedan följer Myrten/Snurrfian och även FiaM. Tror inte båda är onda, kanske är de båda goda? Frågan är om onda skulle sticka ut så mycket första dagen? Kan det varit så att de onda tyckte det var väldigt bra att en god TLV röstades ut? Är nog beredd att hålla Myrten/Snurrfian och FiaM åt det mindre onda hållet efter gårdagen

Kontentan är att hon håller Myrten/FiaM hon som åt det mindre onda hållet för att de röstat ut den goda TLV, lite udda kan jag tycka. Okej de kan vara goda, men personligen tror jag att någon som röstat på TLV kan vara ond, men utifrån omröstningen vågar jag inte gissa. Sedan försvarar sig Mirtai mot en anklagelse om godförklaring, och där kan jag hålla med henne. Det blir lite konstigt om man ska anklagas för att godförklara sig själv för att man skriver teorier om andra som röstar på samma person.

Förutom att LL Sasse inte skrev OT utn on toppic men borde haft färg av den anledningen så ;), verkar även Mirtais röstmotivering vara lövtunn. Inte mycket att orda om med tanke på vad som fanns att gå på

TeamLundVer Död Bybo

Habina Q
Hittat leken och röstar på Q med en svag motivering.

Idag har det mest kommit uttryck på Habinas förvirring hennes lilla genomgång sa mig inte mycket alls.

Det enda jag reagerat på var

Varför får jag plötsligt känslan av att @quarter4ever@Mirtai och @Artline är goda, som febrilt försöker hitta någonting misstänksamt, medan ulvarna bekvämt lutar sig tillbaka och tänker "haha, ni hittar oss aldrig". :banghead:
Här spekulerar Habina i tre personers godhet vilket är intressant

Jag kan inte riktigt se det Habina ser i Q i lynch1 men Q skriver mycket och det är lätt att haka på något. Inget direkt konstigt. Habina har inte skrivit mycket alls men jag får en vag käänsla av att hon inte är ond, men det säger inte mycket förutom att det är konstigt. Habina brukar alltid vara on i början av en lek i mina ögon oavsett roll.

FiaM
Har hittat leken och önskade oss god natt igår.

Efter jag skrivit ovan inför DL1 så kom Fia in i leken igen, hon upplyser oss om att hon ogillar DL1, berör tvilling diskussionen och kommer med följande lite märkliga uttalande:

När det gäller det här med att inte ställa vissa frågor direkt i leken tror jag faktiskt att det är lika bra att göra det för även om det kan tipsa lyan om ett möjligt scenario så ser ju även den goda sidan att den möjligheten/risken finns.

och hon följer upp med:

Jag skulle hellre säga att det är bra för lyan med den onda tvillingen levande, om de kan få ut den goda tvillingen. Precis som Q skriver ovan så räknas ju den onda tvillingen med i vinstvillkoren och är ju i och med det en tillgång för lyan.

I och för sig håller jag med om att den onda tvillingen kan vara bra och ha, men ur ulvperspektiv så ser jag svårigheterna, ulvarna får inte käka och riskerar att bli käkade av misstag då den onda tvillingen inte vet vem ulvarna är utan får gissa. Om det är ett uttryck för ondhet vet jag inte men det är lite märkliga åsikter. FiaM följer sedan upp med et rätt fylligt teoriinlägg där hon konstaterar att alla är neutrala, hålla ögonen på, inte satta åt något håll eller liknade. Inte en enda uttalad misstanke mot något. Här väcks ulvradarn något. Det enda som talar till hennes fördel där är att det inte hänt mycket alls att reagera på.

jag fastnar lite på denna kommentaren- i min bok så bör man hitta ulvar bland alla andra i leken utöver sig själv ( om man är god ) att inte hitta ulvar är förståeligt, men misstankar om sådana bör man ha iaf?

Jo, jag har misstankar, de redovisade jag ju nyligen. Men sedan började jag fundera på om jag var helt fel ute och de var goda istället...

Jag måste rösta... Skall iväg och se Downton Abbey med mina föräldrar, så jag måste lämna datorn en dryg timme (blir även kvällsfodring i samma veva).

När jag slängde iväg min desperata "är jag helt fel ute, är ulvarna och sover?" så svarade Artline såhär:

Lite så känns det faktiskt.

Först tänkte jag att det var en god artline som instämde i min oro. Sedan slog det mig att det skulle kunna vara en ond artline som försöker stryka mig medhårs och lura mig att tro att hon är god. Det är en extremt tunn teori, men eftersom jag är ännu mer osäker på resten av gänget, så blir det ändå där jag lägger min röst ikväll. När hon dessutom missar vem cirkus egentligen röstar på, så undrar jag hur disträ hon egentligen är?

Habina röstar på Artline

Edit: glömde rösten. ;)

KOnstig kommentar också

Hm, jag börjar nästan tro att du vill att jag röstar på dig? Jag vet inte riktigt om jag ska nappa på det. Du är du skum, men nästan för skum.

Jag måste rösta... Skall iväg och se Downton Abbey med mina föräldrar, så jag måste lämna datorn en dryg timme (blir även kvällsfodring i samma veva).

När jag slängde iväg min desperata "är jag helt fel ute, är ulvarna och sover?" så svarade Artline såhär:

Först tänkte jag att det var en god artline som instämde i min oro. Sedan slog det mig att det skulle kunna vara en ond artline som försöker stryka mig medhårs och lura mig att tro att hon är god. Det är en extremt tunn teori, men eftersom jag är ännu mer osäker på resten av gänget, så blir det ändå där jag lägger min röst ikväll. När hon dessutom missar vem cirkus egentligen röstar på, så undrar jag hur disträ hon egentligen är?

Habina röstar på Artline

Edit: glömde rösten. ;)
Jag missade inte vem cirkus röstade på men jag läste aldrig vem bsf skrev :p Utan jag svarade bara på att det inte hade kommit några fler röster :)

Så var de bara 10

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

Blacksmithfarm Död b
ybo

Cirkus
Har hittat hit, spekulerar över tvillingrollen- att båda förlorar sin förmåga om den andra dör. Måste rösta tidigt och gör det på lilltess med den mycket märkliga motiveringen att Lilltes har koll på käket och den onda tvillingen och måste kollat upp fakta.

I efterspelet efter DL1 så hoppar Cirkus nästan på mig med en mycket konstig motivering

Hon utvecklar senare med att hon inte tror jag är ulv med fio och att jag är den troliga ulven.

Mycket märklig motivering vid lynch 1, hårdrar man det så är alla läskunniga ulvar, rollbeskrivningen var inte så svår att förstå i mina ögon. Det är förvisso en tunn förstadagsmotivering men den skaver en aning.

Efter lynchen så skriver cirkus inte mycket mer än att hon inte har mycket tid idag och ovan att jag medvetet lagt upp just henne för lynch. Jag behövde som sagt rösta, jag misstänkte Cirkus en aning mer än övriga och jo jag såg första rösten men hade inte riktigt någon mer kandidat mer än TLV som det nästan var drev varning på så jag stod fast vis inlägget jag skrivit trots att det blev en andra röst. Cirkus sticker ut och beter sig märkligt, kan det vra tidsbristen?

Lilltess FiaM
Har ont om tid och anser sig begripa sig på tvillingrollerna. Tycker det är skumt att ta upp egenskaper om den onda tvillingen som kan gynna de onda (tror hon att ulvarna inte tänkt på baksidan av onda tvillingen?)
Röstar på FiaM för att hon skrivit mindre matnyttiga inlägg än hon själv, typisk OT motivering och en udda röst- gissar att hon inte vill sticka ut. Ber sedan om ursäkt för motiveringen.

Inte mycket att gå på, tycker just ingenting om lilltess just nu, vill se mer.

Mirtai TLV
Älskar temat, gör en sammanställning där det är noterbart att hon noterar och anmärker på Qs sätt att diskutera specialroller samt att TLV kanske skulle vara god som vill bli sedd som ond genom att kommentera bristen på specialroller. Tror att Sasse är med i leken, men blir korrigerad och påtalar bristen på OT färg. Röstar sedan på TLV med motivering som ovan.

Idag spekulerar Mirtai om lynchen, ett lite märkligt inlägg:

Kontentan är att hon håller Myrten/FiaM hon som åt det mindre onda hållet för att de röstat ut den goda TLV, lite udda kan jag tycka. Okej de kan vara goda, men personligen tror jag att någon som röstat på TLV kan vara ond, men utifrån omröstningen vågar jag inte gissa. Sedan försvarar sig Mirtai mot en anklagelse om godförklaring, och där kan jag hålla med henne. Det blir lite konstigt om man ska anklagas för att godförklara sig själv för att man skriver teorier om andra som röstar på samma person.

Förutom att LL Sasse inte skrev OT utn on toppic men borde haft färg av den anledningen så ;), verkar även Mirtais röstmotivering vara lövtunn. Inte mycket att orda om med tanke på vad som fanns att gå på

TeamLundVer Död Bybo

Habina Q
Hittat leken och röstar på Q med en svag motivering.

Idag har det mest kommit uttryck på Habinas förvirring hennes lilla genomgång sa mig inte mycket alls.

Det enda jag reagerat på var

Här spekulerar Habina i tre personers godhet vilket är intressant

Jag kan inte riktigt se det Habina ser i Q i lynch1 men Q skriver mycket och det är lätt att haka på något. Inget direkt konstigt. Habina har inte skrivit mycket alls men jag får en vag käänsla av att hon inte är ond, men det säger inte mycket förutom att det är konstigt. Habina brukar alltid vara on i början av en lek i mina ögon oavsett roll.

FiaM
Har hittat leken och önskade oss god natt igår.

Efter jag skrivit ovan inför DL1 så kom Fia in i leken igen, hon upplyser oss om att hon ogillar DL1, berör tvilling diskussionen och kommer med följande lite märkliga uttalande:

och hon följer upp med:

I och för sig håller jag med om att den onda tvillingen kan vara bra och ha, men ur ulvperspektiv så ser jag svårigheterna, ulvarna får inte käka och riskerar att bli käkade av misstag då den onda tvillingen inte vet vem ulvarna är utan får gissa. Om det är ett uttryck för ondhet vet jag inte men det är lite märkliga åsikter. FiaM följer sedan upp med et rätt fylligt teoriinlägg där hon konstaterar att alla är neutrala, hålla ögonen på, inte satta åt något håll eller liknade. Inte en enda uttalad misstanke mot något. Här väcks ulvradarn något. Det enda som talar till hennes fördel där är att det inte hänt mycket alls att reagera på.
Jag undrar vad du tycker om mig ?:)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar