Så var de bara 10
16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM
21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar å Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus
Blacksmithfarm Död bybo
Cirkus
Har hittat hit, spekulerar över tvillingrollen- att båda förlorar sin förmåga om den andra dör. Måste rösta tidigt och gör det på lilltess med den mycket märkliga motiveringen att Lilltes har koll på käket och den onda tvillingen och måste kollat upp fakta.
I efterspelet efter DL1 så hoppar Cirkus nästan på mig med en mycket konstig motivering
Hon utvecklar senare med att hon inte tror jag är ulv med fio och att jag är den troliga ulven.
Mycket märklig motivering vid lynch 1, hårdrar man det så är alla läskunniga ulvar, rollbeskrivningen var inte så svår att förstå i mina ögon. Det är förvisso en tunn förstadagsmotivering men den skaver en aning.
Efter lynchen så skriver cirkus inte mycket mer än att hon inte har mycket tid idag och ovan att jag medvetet lagt upp just henne för lynch. Jag behövde som sagt rösta, jag misstänkte Cirkus en aning mer än övriga och jo jag såg första rösten men hade inte riktigt någon mer kandidat mer än TLV som det nästan var drev varning på så jag stod fast vis inlägget jag skrivit trots att det blev en andra röst. Cirkus sticker ut och beter sig märkligt, kan det vra tidsbristen?
Lilltess FiaM
Har ont om tid och anser sig begripa sig på tvillingrollerna. Tycker det är skumt att ta upp egenskaper om den onda tvillingen som kan gynna de onda (tror hon att ulvarna inte tänkt på baksidan av onda tvillingen?)
Röstar på FiaM för att hon skrivit mindre matnyttiga inlägg än hon själv, typisk OT motivering och en udda röst- gissar att hon inte vill sticka ut. Ber sedan om ursäkt för motiveringen.
Inte mycket att gå på, tycker just ingenting om lilltess just nu, vill se mer.
Mirtai TLV
Älskar temat, gör en sammanställning där det är noterbart att hon noterar och anmärker på Qs sätt att diskutera specialroller samt att TLV kanske skulle vara god som vill bli sedd som ond genom att kommentera bristen på specialroller. Tror att Sasse är med i leken, men blir korrigerad och påtalar bristen på OT färg. Röstar sedan på TLV med motivering som ovan.
Idag spekulerar Mirtai om lynchen, ett lite märkligt inlägg:
Kontentan är att hon håller Myrten/FiaM hon som åt det mindre onda hållet för att de röstat ut den goda TLV, lite udda kan jag tycka. Okej de kan vara goda, men personligen tror jag att någon som röstat på TLV kan vara ond, men utifrån omröstningen vågar jag inte gissa. Sedan försvarar sig Mirtai mot en anklagelse om godförklaring, och där kan jag hålla med henne. Det blir lite konstigt om man ska anklagas för att godförklara sig själv för att man skriver teorier om andra som röstar på samma person.
Förutom att LL Sasse inte skrev OT utn on toppic men borde haft färg av den anledningen så , verkar även Mirtais röstmotivering vara lövtunn. Inte mycket att orda om med tanke på vad som fanns att gå på
TeamLundVer Död Bybo
Habina Q
Hittat leken och röstar på Q med en svag motivering.
Idag har det mest kommit uttryck på Habinas förvirring hennes lilla genomgång sa mig inte mycket alls.
Det enda jag reagerat på var
Här spekulerar Habina i tre personers godhet vilket är intressant
Jag kan inte riktigt se det Habina ser i Q i lynch1 men Q skriver mycket och det är lätt att haka på något. Inget direkt konstigt. Habina har inte skrivit mycket alls men jag får en vag käänsla av att hon inte är ond, men det säger inte mycket förutom att det är konstigt. Habina brukar alltid vara on i början av en lek i mina ögon oavsett roll.
FiaM
Har hittat leken och önskade oss god natt igår.
Efter jag skrivit ovan inför DL1 så kom Fia in i leken igen, hon upplyser oss om att hon ogillar DL1, berör tvilling diskussionen och kommer med följande lite märkliga uttalande:
och hon följer upp med:
I och för sig håller jag med om att den onda tvillingen kan vara bra och ha, men ur ulvperspektiv så ser jag svårigheterna, ulvarna får inte käka och riskerar att bli käkade av misstag då den onda tvillingen inte vet vem ulvarna är utan får gissa. Om det är ett uttryck för ondhet vet jag inte men det är lite märkliga åsikter. FiaM följer sedan upp med et rätt fylligt teoriinlägg där hon konstaterar att alla är neutrala, hålla ögonen på, inte satta åt något håll eller liknade. Inte en enda uttalad misstanke mot något. Här väcks ulvradarn något. Det enda som talar till hennes fördel där är att det inte hänt mycket alls att reagera på.
Lilltess la ingen udda röst på mig utan en andraröst...
Vad är det som är märkligt med mitt uttalande som du citerade? Att jag tycker att det är bra att saker som kan gagna lyan kommer upp i öppen diskussion så att även goda får se det möjliga scenariot?
När det gäller ditt andra citat så skrev jag att jag tror att ulvarna vill ha kvar den onda tvillingen om de kan få ut den goda.