Scandal (Ulvlek)

Nu har jag läst igenom alla inlägg av artline. Hon röstar på mirtai i första dl, men jag får känslan av att det mest är för att rösta på någon (vilket hon också skriver i motiveringen).

I dl2 försöker hon rädda sig själv (klokt, så hon får sia!) och väljer att rösta på FiaM. Det gör att jag inte tror att FiaM är onda tvillingen. Sedan noterar jag att Mirtai genom att byta röst från artline till lobelia hjälpte till att rädda artline. Det tror jag inte att onda tvillingen skulle ha gjort, så jag lutar ännu mer åt att mirtai är god.

Den enda kvarvarande som röstade på artline var jag, så jag vill även notera att jag inte är onda tvillingen om någon skulle fått för sig det. ;) Jag känner mig rätt säker på att artline siat mig, efter det hon skrivit i #398 och #502.

Det här citatet är intressant:

Hade de varit tvillingar så tror jag fia hade varit mer diskret

Vågar mig på att tolka artline som att FiaM inte var hennes tvilling.

Däremot skriver hon i sitt sista inlägg så här:

Överlever jag natten så kommer jag titta närmare på Snurrfian. Blir lite nojig över att hon godförklarar mig. Vi brukar väl alltid misstänka varandra?

Kan Snurrfian vara onda tvillingen?

Ok... Vi har onda tvillingen kvar, minst en ulv, ängeln och så några bybor.

quarter4ever. Oklar.
Mirtai. Tror jag är god baserat på hur hon bytte från artline till lobelia i dl2.
Myrten/ Snurrfian. Tror jag kan vara onda tvillingen, baserat på vad artline skrivit.
FiaM. Vet jag inte vad jag skall tro om, men hon är i alla fall inte onda tvillingen.
fio. Funderade över henne som ond tvilling, vilket artline inte tyckte stämde. Vilket hon bör veta. ;) Däremot tänkte jag på det Q nämnde igår, kan det vara så att fio är ulv, men lobelia och cirkus hindrar henne från att käka mig för att det skulle bli så tydligt att hon var ulv då?

Kan mycket väl tänka mig att jag ryker inatt dock, eftersom det verkar som att jag är siad.

Edit: glömde att vi hade ängeln kvar.

Jag kan till viss del förstå hur du menar men samtidigt så känns det lite knepigt om två utövar skulle utmärka sig så, men samtidigt så kanske just därför. :) men ulvarna måste väl samtidigt vara lite oroliga för att rösta ut den onda tvillingen men å andra sidan är det kanske bättre för dem att rösta ut tvillingen också för att de själva får styra över köket och med lite tur även blir god förklarade om de är drivande i lynchen.

Det här inlägget reagerade jag på när jag läste det. Min första tanke då var "aha, goda tvillingen!" men nu börjar jag luta åt att hon egentligen flaggar för att hon är onda tvillingen.

Har kollat igenom vad Artline har skrivit i ljuset av att vi nu vet hennes roll

Här känns det som hon försöker få fram att någon annan än Cirkus är siad:
Väntar på att bli hämtad så jag hinner sitta här en stund till.

Förhoppningsvis har tvillingen siat någon annan än cirkus. Men jag tror det är klokt av tvillingen att försöka vara diskret (iallafall om hen siat en god). Vore bra om vi kunde behålla tvillingarna ett tag till.

Här är mitt teoriinlägg igår. Noterar att artline lägger en sen röst på FiaM trots att hon ju egentligen kanske borde lagt den på Lobelia för att rädda sig själv.
Mina funderingar just nu...

Artline la en sen röst på FiaM. Om hon ville rädda sig själv borde hon ju kunnat rösta på Lobelia. Hon har sagt att hon inte hade några teorier mot Lobelia men jag kan inte låta bli att känna att det skulle kunna vara en ond som inte vill rösta på en kollega?

Här pekar Artline ut Habina som god i två olika inlägg:

Jag har väl skrivit att jag tror du är god pågrund av du. Skummar igenom leken på mobilen

Alltså det är nästan en vettig anledning till att tro att du är god. Men nej det är inte tillräckligt för att godförklara dig.

Jag tror inte habina är ond. Då hade hon inte skrivit teorin om cirkus och Lobelia.

Här trycker hon ytterligare på att Habina nog är god. Samtidigt så säger hon att hon ska hålla ögonen på Snurrfian.
Lite snabbt innan jag ska iväg. Jag tror inte habina hade lagt en udda röst igår om hon vore ond.

Överlever jag natten så kommer jag titta närmare på Snurrfian. Blir lite nojig över att hon godförklarar mig. Vi brukar väl alltid misstänka varandra?

Jag får det till att Habina är siad god och att Snurrfian eller FiaM är den onda tvillingen

Här är lynch 2, där Art röstar på FiaM. Kan inte låta bli att tänka att det också är en form av utpekande.

Röstlista DL1

DL 2
20:49 cirkus röstar på Lobelia
21:10 Habina röstar på Artline
21:13 fio röstar på Mirtai
21:31 Lilltess röstar på FiaM

21:43 Mirtai röstar på Artline
21.52 Lobelia röstar på FiaM
21.57 quarter4ever röstar på Lobelia
21.57 Snurrfian röstar på Mirtai
21.57 FiaM röstar på Lobelia
21.58 Artline röstar på FiaM
21.59 Mirtai ändrar röst till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till Artline

Lobelia lynchas -var ulv
Cirkus käkas av onda tvillingen var ulv

Så antingen FiaM eller Snurrfian som ond tvilling tror jag

Nu har jag läst igenom alla inlägg av artline. Hon röstar på mirtai i första dl, men jag får känslan av att det mest är för att rösta på någon (vilket hon också skriver i motiveringen).

I dl2 försöker hon rädda sig själv (klokt, så hon får sia!) och väljer att rösta på FiaM. Det gör att jag inte tror att FiaM är onda tvillingen. Sedan noterar jag att Mirtai genom att byta röst från artline till lobelia hjälpte till att rädda artline. Det tror jag inte att onda tvillingen skulle ha gjort, så jag lutar ännu mer åt att mirtai är god.

fast när hon lägger sin röst på FiaM så hade hon lika gärna kunnat lagt den på Lobelia, FiaM och Lobelia hade 2 röster var. Om jag varit Artline hade jag i det läget valt att lägga min röst på en ev ond tvilling för att peka ut den om det skulle vara så att jag dör.

DL 2

Lobelia lynchas -var ulv

För mig så står det mest troligt mellan Habina och Fio som den som mest troligt kan vara ulven, och kanske att Habina känns troligast ändå?
Mirtai och FiaM någon av dem skulle kunna vara ulven de med, men totalt sett så känns det mindre troligt än någon av ovanstående trots allt.

Nu får jag lämna leken ett par timmar, är upptagen till en bit in på em, men ska försöka kasta ett öga mellan varven via telefonen, annars återkommer jag i em...

Jag är ledsen, men här stiger du min ulvometer. Hur kan du hålla habina som trolig ulv när det är ganska uppenbart att hon är siad?

fast när hon lägger sin röst på FiaM så hade hon lika gärna kunnat lagt den på Lobelia, FiaM och Lobelia hade 2 röster var. Om jag varit Artline hade jag i det läget valt att lägga min röst på en ev ond tvilling för att peka ut den om det skulle vara så att jag dör.

DL 2

Lobelia lynchas -var ulv

Fast skulle hon verkligen försöka få ut onda tvillingen? I sådana fall får hon ju inte sia? Jag skulle försökt att ha kvar både mig själv och den onda tvillingen om jag var god tvilling i den situationen...

Fast skulle hon verkligen försöka få ut onda tvillingen? I sådana fall får hon ju inte sia? Jag skulle försökt att ha kvar både mig själv och den onda tvillingen om jag var god tvilling i den situationen...

Iofs sant, men eftersom hon verkade tycka att det fanns en liten risk att åka så borde hon väl ändå ha lämnat några hintar om vem som är hennes tvilling?

Iofs sant, men eftersom hon verkade tycka att det fanns en liten risk att åka så borde hon väl ändå ha lämnat några hintar om vem som är hennes tvilling?

Hm... Ok, men om vi bestämmer oss för att inte bestämma oss om vem som är onda tvillingen av snurrfian och FiaM. Vem är då ulven? Fio eller Quarter4ever? :nailbiting:

Hm... Ok, men om vi bestämmer oss för att inte bestämma oss om vem som är onda tvillingen av snurrfian och FiaM. Vem är då ulven? Fio eller Quarter4ever? :nailbiting:

Q tycker jag har verkat god hela leken men nu, när hon håller dig som mest trolig ulv? Vete tusan!
Och så har vi Fio. Tycker ju alltid hon är skum så vet inte vad jag ska tro där :p Ska läsa mer och återkommer!

Vad tror du?

Jag är ledsen, men här stiger du min ulvometer. Hur kan du hålla habina som trolig ulv när det är ganska uppenbart att hon är siad?
Jag har redan backat på det om du läser det jag skrivit efteråt när jag verkligen började fördjupa mig i vad Artline skrivit - det hoppas jag framgår ?

Q tycker jag har verkat god hela leken men nu, när hon håller dig som mest trolig ulv? Vete tusan!
Och så har vi Fio. Tycker ju alltid hon är skum så vet inte vad jag ska tro där :p Ska läsa mer och återkommer!

Vad tror du?

Jag är kluven. Tyckte att fio betedde sig väldigt märkligt igår, som om hon ville bli lynchad. Men det passar ju bättre in på onda tvillingen. :banghead:

Q vet jag inte alls, men kan det verkligen ha varit en lya med Lobelia, Cirkus och Q? :nailbiting:

Jag är kluven. Tyckte att fio betedde sig väldigt märkligt igår, som om hon ville bli lynchad. Men det passar ju bättre in på onda tvillingen. :banghead:

Q vet jag inte alls, men kan det verkligen ha varit en lya med Lobelia, Cirkus och Q? :nailbiting:

Fio beter sig alltid märkligt tycker jag ;)

Fio ligger iaf högst på min misstanke lista att vara ulv. Hon har inte hjälpt till att föra leken framåt egentligen alls och är allmänt skum

Fio ligger iaf högst på min misstanke lista att vara ulv. Hon har inte hjälpt till att föra leken framåt egentligen alls och är allmänt skum

Nä det är inte enkelt att föra leken framåt när du så övertygande ser till att de goda utrotas... Jag är rädd för att vi blir lite blinda här och låter oss luras av Q ;)

Tycker det är allmänt svårt att få nått grepp om det hela så jag kan hålla med om att det verkar skumt. Jag hade troligtvis oxå haft mig som Ulv om jag var ni, men nu är jag ingen Ulv eller ond tvilling heller för den delen... Får kolla lite på Artline vad hon har skrivit. Nu ska jag till stallet!

Nä det är inte enkelt att föra leken framåt när du så övertygande ser till att de goda utrotas... Jag är rädd för att vi blir lite blinda här och låter oss luras av Q ;)
Jag är inte lurad (hoppas jag :nailbiting:) utan har Q med på min lista över misstänkta. Hennes tidiga utpekande av Habina som kvarvarande ulv och hennes sätt att å oss att rösta på Lilltess igår gör mig skeptisk

Jag är rädd att jag kommer missa röstningen ikväll, har planer på att rida och då kan det sluta med att klockan plötsligt är för sen. Så jag röstar nu för att gardera mig och det kan hända att jag hinner in och ändra rösten sedan (givetvis om jag ser det behovet).

Habina röstar på fio

Då jag inte tycker att hon fört leken framåt utan mest betett sig knepigt. Jag tror därför att hon kan vara ulv, medan onda tvillingen är snurrfian (baserat på vad artline skrivit om bägge). Eftersom det är viktigare att få ut en ulv ikväll än en "harmlös" tvilling, så hamnar min röst här.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 903
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar