Scandal (Ulvlek)

Eftersom det är viktigt att få ut en ulv så får du börja med att ändra din röst @Habina . Jag ska rida nu så jag får gå igenom leken i kväll och presentera mina tankar efter det.. men dom/ni måste skratta gott i lyan nu iallafall..

Lite mer tankar frånmig

Habina – mycket talar för att hon siats av Artline så håller henne som god

Q – Har hållt henne som trolig god hela leken på grund av hur hon skriver och letar ulvar. Men hennes inlägg igår om Lilltess gör mig förvirrad.
Här teoriar hon om att Lilltess är ond och försöker få fokus på Fio istället för sig själv:

Lilltess: Föreföll att ha fått en uppenbarelse tidigare idag, men jag fattar inte riktigt vad den skulle kunna vara? Om jag hade vetat något om Fio så skulle jag inte ha särskilt svårt att framföra dessa, det finns definitivt saker att skaka fram där, så blir fundersam över om det är ett sätt för en ond att försöka få fokus på Fio istället för sig själv?

Här är röstinlägget om Lilltess:
gulp ska åka till bion om 10 minuter
Denna gång är det inte lätt att rösta , ffa med så mycket tid kvar till DL

Alltså jag vet inget alls, utan mer att en ev sista ulv känns svår att vaska fram idag

Hade ju en tanke igår om FiaM och Lilltess såsom tvillingar, det stämmer med att Lilltess röstat 2 ggr på FiaM tex. FiaM har inte tagit upp så mycket av Lilltess alls heller förrens idag, vilket också skulle kunna stämma. Lilltess hakar snabbt på min fundering idag om Fio som en ev ond tvilling- vilket får mig att fundera på om det är för att styra bort misstankarna från sig själv helt enkelt? FiaM tycker jag har haft funderingar kring den onda tvillingen som också stärker den känslan och ffa ett resonemang kring att det kan vara bra att goda tänker på att onda tvillingen kan tänkas vilja offra sig för den onda sidan.
Så med det som hittills framkommit så är detta det enda spåret jag har av en ond idag, ska försöka kolla via mobilen precis innan bion startar för att se om något annat framkommer, kan dock inte garantera att jag hinner det så därför lägger jag min röst redan nu så jag inte riskerar att missa att rösta

quarter4ever röstar på Lilltess
då jag tror att hon kan vara onda tvillingen
( men det gör inte ont om hon råkar vara ulv istället )

Jag tolkade det hon skrev om att hon bara hade ett spår av en ond idag som att hon hade info. Nu var det inte så och jag kan inte låta bli att tänka att det kanske var medvetet hon låtsades så?

Fio – resonerar om att hon är god och fortfarande lever vilket tyder på att Habina skulle vara ond. Misstänker att Habina uppmärksammat Cirkus/Lobelias alibiröster för att själv få alibi. Det som talar för Fio som god är att hon och Loblelia röstar på samma och väldigt tätt i dl 1.
Jag orkar inte gå igenom leken men fick du något svar från Cirkus om det? Eller hann hon bli käk? Med tanke på att Cirkus faktiskt röstade på sin ulvkollega Lobelia så kan det väl finnas en tanke i att hon även röstade på sin ulvkollega Lilltess?

Hmm tycker det lutar väldigt mkt åt att Lilltess kan vara ond tvilling, alltså både ditt och Q´s inlägg här! Får läsa lite själv om det känner jag!

FiaM – säger Artline har flugit under hennes radar. Känner inte riktigt igen Habina men tycker Lilltess är svårast.

Snurrfian – Röstar på mig för at hon tycker min röst på Artline var skum. Menar att Fio är så ulvig att hon nästan borde vara god.

Kommer kolla mer på FiaM och Snurrfian senare

var medvetet hon låtsades så?
jag låtsades öht taget inget alls- jag hade ingen info- vilket jag verkligen försökte få fram! Flertalet ggr, tom i min röst- då jag skrev inom parentes nåt i stil med ( men det gör inte ont om det visar sig att hon är ulv istället)
Tror du jag skulle skrivit så om jag hade siat henne med en viss roll? Jag brukar inte ha svårt att visa när jag "vet" något, som du säkert vet!
Iom att jag för en gångs skull blev tvungen att rösta tidigt och tom först så blev det lite tokigt, jag hade gärna velat sett allas kommentarer igår innan jag röstade- iom att jag hade flertalet som ev ulv så var det större risk att jag skulle rösta på fel där än på onda tvillingen resonerade jag.

Vad det gäller Fio så är det största frågetecknet kring hennes ev ondhet att hon röstade på cirkus i DL1 men Lobelia, som vi vet var ulv, tvekade inte att lägga en andra röst på cirkus- frågan är om det var uppe till diskussion i lyan att det skulle alibröstas på cirkus? och skulle cirkus åka, så hade 2 ulvar skapat sig ett fint alibi? eller om Lobelia helt enkelt faktiskt inte noterade att Fio röstat där före?

Fio verkar tycka att jag så fint röstar ut de goda- mig veterligen har jag bara en gång röstat på en god och det var igår. Så ganska rappt att få det att låta som om det skulle vara många tycker jag....:cautious:

FiaM har ju inte varit ond på evigheters evigheter, så det vore kanske hennes tur nu?
Men det som talar emot det är rösten på Lobelia i DL2, en tredje röst i det läget, iofs kan det ju varit uppe till diskussion att Lobelia skulle ändra sin röst i sista minuten om det behövdes för att rädda sig själv? Vilket hon ju också gjorde och om inte Mirtai ändrat sin röst från Artline till Lobelia så hade det väl blivit lottning mellan artline och Lobelia.
Och rösterna kom tätt där på slutet så det kanske inte blev nån chans för nån annan att försöka ändra röst för att rädda Lobelia?
Jag är fortfarande lite fundersam över att FiaM inte protesterade mer över min teori igår om att hon skulle vara god tvilling och Lilltess ond tvilling? Hon visste ju att jag hade ett fel där i den tanken - hon var inte god tvilling- hon borde kunnay framföra att just det inte stämmer - men istället funderar hon vidare på att Lilltess nog kan vara den onda tvillingen? Det är det jag inte riktigt får ihop med henne helt enkelt...

DL 2
20:49 cirkus röstar på Lobelia
21:10 Habina röstar på Artline
21:13 fio röstar på Mirtai
21:31 Lilltess röstar på FiaM

21:43 Mirtai röstar på Artline
21.52 Lobelia röstar på FiaM
21.57 quarter4ever röstar på Lobelia
21.57 Snurrfian röstar på Mirtai
21.57 FiaM röstar på Lobelia
21.58 Artline röstar på FiaM
21.59 Mirtai ändrar röst till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till Artline

Sedan vad det gäller paket som delats ut så verkar ingen ha fått någon sia i ett paket igår iaf- eller så har någon siat Artline kanske? Eller Habina igen? Eller så var det Artline som fick paketet?
Jag tror inte att det första paketet som delades ut var varken beskydd eller sia, iom att ingen spioninfo finns i leken, så det verkar logiskt att en extraröst var det första paketet som blev utdelat med det i åtanke.

Jag håller med Mirtai lite att Artline kan ha valt att rösta på FiaM i DL2 när det såg ut att gå åt skogen för henne själv för att peka ut den onda tvillingen, men samtidigt så tycker jag att den kommentaren om Snurrfian idag pekar mycket på att det är hon som är onda tvillingen. Dessutom fick jag den uppfattningen redan inatt när jag läste igenom Artline redan då -och fastnade på den kommentaren att man borde kunna hitta något i andrarösterna av DL2, och det samtidigt som hon säger att de andra två som la andraröster är förståeliga men andas inte ett ord om Myrten/Snurrfian.

Habina håller jag för god iaf det är mycket troligt att hob är siad av Artline när hon lägger den kommentaren i sitt testamente, och det blir genast mer begripligt varför hon blev misstänksam mot Mirtai när hon undrar om Habina letar onda tvillingen med onda avsikter.

Mirtai torde vara god med tanke på hennes röständring från artline till Lobelia i DL2, annars har hon gjor ett fett alibi åt sig, men inte det troligaste just nu.

Snurrfian och Fio upplever jag vill försöka elda på mot mig lite, och då känns det ju som att de två skulle kunna vara de två sista( får vi hoppas!) onda i leken.

Jag är inte lurad (hoppas jag :nailbiting:) utan har Q med på min lista över misstänkta. Hennes tidiga utpekande av Habina som kvarvarande ulv och hennes sätt att å oss att rösta på Lilltess igår gör mig skeptisk

har du ens läst det jag skrivit där jag kom på att det nog var Habina som var siad, och inte som jag först trodde- jag? Klipper in de inläggen åt dig så du kan se dem!
Vad det gäller Lilltess så kan jag bara beklaga, men kan i ärlighetens namn inte säga att jag hade ändrat min röst om inget annat framkommit än vad som stod, jag hade ändrat uppfattning till att Lilltess nog var ulv istället helt enkelt.... För ond tvilling i mitt tänkta scenario med FiaM som god tvilling tyckte jag det var uppenbart att hon inte var ( kunde iofs varit onda tvillingen men inte med FiaM)

Ok funderar över detta nu igen - Artline kände nog själv att hon låg illa till att upptäckas av lyan så nog bör hon ha passat på att peka på det Jon vet ?
I så fall undrar jag om hon kanske synat Habina faktiskt ? Varför annars ta med en som troligt god i sitt "testamente "? Jag trodde att hon kanske synat mig men med tanke på detta inlägget så lutar det mer åt Habina faktiskt.
Jag tror dessutom att jag är först av alla att påpeka att Habina nog är synad med detta inlägget- vilket kanske visar att jag hunnit tänka igenom och ffa läst mer av Artline . har ju jobbat hela fm och bara suttit vid telefonen så det har ju inte varit så att jag suttit online hela tiden direkt

Återigen om man tittar på DL2 lynchen så har hag svårt att tro att Mirtai är ulv som ändrar röst från Artline till Lobelia. Och likadant med FiaM som lägger en tredje röst på Lobelia istället för
Artline. Och om man kan anta att Habina kanske blev siad av Artline sä lämnar det Fio som den sista ulven. Hmm ser det ut som en ulv så är det ulv?
Har ni andra någon annan åsikt så vore det bra om det framförs , vi ska ju jobba som ett team :)

Svar till Lobelia när hon undrade om hon ville hålla myrten god pga första andra rösten

Här är det inlägget jag hittade inatt och fick en tanke om att snurrfian/ myrten skulle kunna vara onda tvillingen det är nämligen den enda andra rösten hon inte tycker verkar förståelig. Och därav att jag tror att hon ville peka på Snurrfian / myrten

Detta är det inlägg som Artline presterar direkt efter natt 2. Med tanke på att habina röstade på Artline i dl 2 så ganska logiskt om hon ville sia henne faktiskt. Sedan kommer jag ihåg att hon kom rätt mycket till försvar av habina mot Mirtai som fokuserade på min linje om varför habina letar efter onda tvillingen. Så jo jag tror nog att Artline siat habina och då som god !

Efter att ha läst igenom vad som har hänt lite snabbt så håller jag med om att det verkar som att Artline pekar ut Snurrfian och att hon har siat Habina dom god. För mig innebär det just nu att de jag håller som möjliga onda är Snurrfian och fio.
@quarter4ever jag måste ha missat att du hade kvar mig som tvillingkandidat, jag trodde att det var den tanken du hade släppt.

Efter att ha läst igenom vad som har hänt lite snabbt så håller jag med om att det verkar som att Artline pekar ut Snurrfian och att hon har siat Habina dom god. För mig innebär det just nu att de jag håller som möjliga onda är Snurrfian och fio.
@quarter4ever jag måste ha missat att du hade kvar mig som tvillingkandidat, jag trodde att det var den tanken du hade släppt.
nja jag syftade till gårdagen alltså- då jag hade dig som god tvilling och Lilltess som ond tvilling ?
idag har jag definitivt släppt dig som god tvilling :D- det finns en liten risk att du är den onda tvillingen iom att Artline röstade på dig i DL2 när hon själv låg risigt till, men då tycker jag att du som en ev ond tvilling borde sett till att Artline skulle åka istället, för den diskussionen hade varit uppe så det tror jag inte att du missat om du vore den onda tvillingen.

nja jag syftade till gårdagen alltså- då jag hade dig som god tvilling och Lilltess som ond tvilling ?
idag har jag definitivt släppt dig som god tvilling :D- det finns en liten risk att du är den onda tvillingen iom att Artline röstade på dig i DL2 när hon själv låg risigt till, men då tycker jag att du som en ev ond tvilling borde sett till att Artline skulle åka istället, för den diskussionen hade varit uppe så det tror jag inte att du missat om du vore den onda tvillingen.
men å andra sidan så röstar inte heller Snurrfian på Artline i den situationen i samma Dl, hon röstar på Mirtai.... ? Hm:idea:
Snurrfian och FiaM röstar på samma klockslag dessutom och innan några röständringar, så då låg Artline risigt till, men FiaM hade 2 röster på sig och låg lika risigt till hon med, medans Snurrfian inte hade någon röst.....
Nä jag har svårt för att se FiaM som ond tvilling med detta i åtanke faktiskt

Hade jag varit den onda tvillingen (eller i lyan för den delen) så hade jag röstat på Artline DL2 med tanke på att hon hade två röster och Lobelia bara en när jag röstade med tanke på att jag själv hade en röst mot mig. Jag valde Lobelia för att jag trodde på att hon var ond.

Hade jag varit den onda tvillingen (eller i lyan för den delen) så hade jag röstat på Artline DL2 med tanke på att hon hade två röster och Lobelia bara en när jag röstade med tanke på att jag själv hade en röst mot mig. Jag valde Lobelia för att jag trodde på att hon var ond.
jag har redan resonerat om det i inlägget innan ditt och jag tycker med att det ser orimligt ut att du skulle vara den onda tvillingen....

Såg det först efter att jag postat mitt svar... :) En av nackdelarna med att leka på mobilen, det går varken snabbt eller smidigt... :cautious: :banghead:

Så antingen FiaM eller Snurrfian som ond tvilling tror jag

Eller så är en ulv och en den onda tvillingen. Tycker faktiskt det låter som Artline har pekat ut Snurrfian som den onda tvillingen vilket lutar åt att FiaM är den kvarvarande ulven. Jag ska läsa lite mer av FiaM nu och återkomma om mina tankar om henne.

Jag vet att jag varken är ond eller ulv..

Mirtai och Habina vill jag faktiskt ha åt det goda hållet, dels pga Mirtai ändring av röst till Lobelia och Habina för att hon troligtvis är siad god.

Då återstår Q och där är det svårt att bilda sig en riktig uppfattning, jag känner mig alltid lurad av henne och @cirkus ;)

Eller så är en ulv och en den onda tvillingen. Tycker faktiskt det låter som Artline har pekat ut Snurrfian som den onda tvillingen vilket lutar åt att FiaM är den kvarvarande ulven. Jag ska läsa lite mer av FiaM nu och återkomma om mina tankar om henne.

Jag vet att jag varken är ond eller ulv..

Mirtai och Habina vill jag faktiskt ha åt det goda hållet, dels pga Mirtai ändring av röst till Lobelia och Habina för att hon troligtvis är siad god.

Då återstår Q och där är det svårt att bilda sig en riktig uppfattning, jag känner mig alltid lurad av henne och @cirkus ;)
Hur tänker du då ang FiaM? med tanke på hur hon röstade i Lobelialynchen så är det väl inte så troligt att hon är ulv heller ?

@Snurrfian om inte du är onda tvillingen- vem tror du är det ?
Alla förutom Habina som jag tror är sida god av Artline. Men jag tycker att det är viktigare att få ut ulven istället för den onda tvillingen, den är ju ganska så harmlös i det här läget.
Jag ska försöka utveckla mina tankar när jag kommer åt datorn. Telefon och buke är inte överens... :cautious:

De två som röstar på Mirtai i DL2, som jag( och många med mig ) uppfattade redan då som åt det godare hållet var Fio och sedan Snurrfian, den senares röst var märkligt motiverad och känns som ett viftande till lyan så här i efterhand faktiskt.....
Och Fios röst kan man inte heller med bästa viljan i världen påstå är särskilt underbyggd den heller....

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 119
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10