Scandal (Ulvlek)

Lite snabbt innan jag ska iväg. Jag tror inte habina hade lagt en udda röst igår om hon vore ond.

Överlever jag natten så kommer jag titta närmare på Snurrfian. Blir lite nojig över att hon godförklarar mig. Vi brukar väl alltid misstänka varandra?

jag kan förstå det på något sätt, och jag är ju inte särskilt stolt över att ha fört fram Lilltess till lynch igår heller:crazy:
Tyvärr hade jag nog inte ändrat min röst även om jag nog reviderat min uppfattning om att hon skulle vara onda tvillingen, med det som kom fram igår till lynchen, jag hade nog kunnat trott att hon var ulv istället faktiskt:(
det jag funderar på är varför du inte sas försöker belysa att jag kan vara fel ute i mina tankar?
Jag satte ju tydligt upp dig och Lilltess som varandras tvillingar . OM du är goda tvillingen borde du ju inte funderat över att Lilltess kunnat vara den onda tvillingen? Och om du är god( men inte god tvilling) så borde du ha funderat ganska mycket över att min teori inte stämde , men att jag kunde haft rätt om Lilltess ändå. Nu ser jag liten sådan tendens i det du skriver, men inte tillräckligt för att jag ska tycka att det är det du ändå gör...

I övrigt så är det ulven som bör hittas idag, helst ska vi ha kvar båda tvillingarna efter DL också så att käket inte gå över till ulvarna...

Jag har en ganska god bild av vem som är den goda tvillingen tycker jag, men absolut kan jag ha fel- igen!:idea: Men som sagt pusslet måste ju läggas om man ska hitta de onda....

Habina kan absolut vara sista ulven. och Fio skulle kunna vara den onda tvillingen, man måste ju reagera över deras replikskifte igår trots allt :D Men kan vara OT- internt dem emellan. Och Fio skulle kunna vara ulv ändå- i lyan är det ju inte bara en enda som bestämmer vem som ska käkas, och jag kan inte föreställa mig att cirkus och Lobelia skulle låta en ev ond Fio få som hon vill ( käka habina) bara för att få hämnd för gamla oförätter.

Snurrfian kan vara ond med, men kan lika gärna vara tidsbristen som ger det intrycket, men jag håller ögonen på henne iaf!

Mirtai, vill helst att hon ska vara god, för att mitt pussel ska gå ihop sig, och egentligen är det bara igår kväll som får mig att tveka om henne, och jag förstår om det tagit på krafterna och vara borta hela helgen, Tycker att hon varit bra med i denna leken iaf, ffa med tanke på att hon faktiskt varit upptagen

Postar så detta hinner gå iväg innan DL. Får se om jag hinner med övriga också....

Lite snabbt innan jag ska iväg. Jag tror inte habina hade lagt en udda röst igår om hon vore ond.

Överlever jag natten så kommer jag titta närmare på Snurrfian. Blir lite nojig över att hon godförklarar mig. Vi brukar väl alltid misstänka varandra?
Jag funderar över en sak du skrev tidigt i leken ang andrarösterna i DL1, jag funderar om det är en bra tanke du har där faktiskt?:) I så fall vill jag också syna Snurrfian närmare

Artline känns mycket god, ffa med tanke på det hon skriver igår, när hon uppmanar alla till att leta ulvarna istället, och jag förstår hennes röstmotivering på Lilltess, jag hade nog resonerat ungefär detsamma faktiskt!

Fio ja du fio :p Svårt att inte sätta ögonen på dig, men kanske är du inte onda tvillingen ändå, även om mycket pekar ditåt :D För om jag har rätt i mina tankar den här gången så har jag en annan på just den rollen.......

FiaM kan vara lite vad som faktiskt, får hålla ögonen på henne..

nervös väntan på updateringen, :nailbiting:
nåja ryker jag har jag iaf fått ner det mesta jag ville få på pränt, men jag är rädd att lyan spetsar in sig på en annan denna gången.:crazy: Men hoppas de väljer mig !

Uppdatering!
latest

Olivia Pope
Olivia blir kidnappad av terrorister. Hur ska Fitz klara sig? Han gör allt i sin makt för att få tillbaka henne...
Artline var Olivia Pope, god tvilling

Ber om ursäkt för den sena uppdateringen, skulle ringa och boka en kryssning jag vunnit som sen visade sig att vi inte kan åka på. :down:

Jag jobbar ikväll och måste lämna hunden innan. Så vi kör DagDL 21.30 (hoppas det funkar för alla!)

Kvar i leken: ( 7 st)

quarter4ever
Mirtai
Myrten/ Snurrfian
Habina
FiaM
fio

DL1 lynchades TLV- var bybo
Natt1 käkades BSF av lyan- var bybo

DL 2 Lynchades Lobelia.- var ulv
Natt 2 käkades cirkus av Onda tvillingen- var ulv

DL 3 lynchades Lilltess - var bybo
Natt 3 käkades Artline - var god tvilling

Goda roller kvar
Ängel
bybor 2-4 st

Onda roller kvar
Onda tvillingen
ulv(ar) 0-2
Det kan ju vara så att det inte finns fler ulvar kvar, men det troligaste är ju att det iaf finns en kvar, 2 låter mycket med tanke på den onda tvillingen men man kan ju ha det med i tanken när man funderar för säkerhets skull.....

Kopierade ovanstående från ett gammalt inlägg från q för att hjälpa mig själv att hålla koll.

Av de som är kvar känner jag mig mest säker på att q och Mirtai är goda, jag tycker att de båda är de som mest aktivt letar ulvar och framför allt i lynchen mot Lobelia så har jag svårt att se att de som onda skulle lägga rösterna på henne som de gjorde. Det fanns andra alternativ där.

Snurrfian tycker jag fortfarande att jag har sett för lite av för att kunna säga något.

Habina vet jag inte var jag har, hon brukar vända och vrida mer på saker än vad jag upplever att hon har gjort i den här leken. Det känns inte som att hon letar på allvar.

Fio har jag lite samma känsla av som med Habina, kan inte se att hon verkligen letar.

Uppdatering!
latest

Olivia Pope
Olivia blir kidnappad av terrorister. Hur ska Fitz klara sig? Han gör allt i sin makt för att få tillbaka henne...
Artline var Olivia Pope, god tvilling
:banghead::banghead::banghead:
helvetes djäkla skit, men inte oväntat då det blev rätt tydligt igår kväll.
Med tanke på det hon skrev det sista hon gjorde så är jag rätt övertygad om att Snurrfian är hennes onda tvilling, jag hade hittat ett spår ditåt redan inatt så jag hade tanke ditåt redan.

Men just nu ska vi försöka hitta ulven så käken kan utebli för just nu har den onda tvillingen inga käkmöjligheter kvar!
6 kvar är vi det borde stå 4-2 till goda så bara för oss goda att kavla upp armarna och nysta lite!
Jag vet ju vart jag har mig och tror mig ha förstått Snurrfians roll nu, så det är upp till er övriga 4
Habina
Mirtai
FiaM
Fio
att försöka visa er ordentligt- jag är rätt övertygad om att någon av er är ulven iaf ! För en ulv finns ju kvar iom käket inatt!

För mig så står det mest troligt mellan Habina och Fio som den som mest troligt kan vara ulven, och kanske att Habina känns troligast ändå?
Mirtai och FiaM någon av dem skulle kunna vara ulven de med, men totalt sett så känns det mindre troligt än någon av ovanstående trots allt.

Nu får jag lämna leken ett par timmar, är upptagen till en bit in på em, men ska försöka kasta ett öga mellan varven via telefonen, annars återkommer jag i em...

:banghead::banghead::banghead:
helvetes djäkla skit, men inte oväntat då det blev rätt tydligt igår kväll.
Med tanke på det hon skrev det sista hon gjorde så är jag rätt övertygad om att Snurrfian är hennes onda tvilling, jag hade hittat ett spår ditåt redan inatt så jag hade tanke ditåt redan.

Men just nu ska vi försöka hitta ulven så käken kan utebli för just nu har den onda tvillingen inga käkmöjligheter kvar!
6 kvar är vi det borde stå 4-2 till goda så bara för oss goda att kavla upp armarna och nysta lite!
Jag vet ju vart jag har mig och tror mig ha förstått Snurrfians roll nu, så det är upp till er övriga 4
Habina
Mirtai
FiaM
Fio
att försöka visa er ordentligt- jag är rätt övertygad om att någon av er är ulven iaf ! För en ulv finns ju kvar iom käket inatt!

Så du godförklarar dig själv helt och påstår att jag är den onda tvillingen? Och vad förväntar du dig att de andra ska göra? Röst på mig för att du har sagt att jag är den onda tvillingen? Precis som du pekade ut Lilltess igår som visade sig vara god? Eller ska vi försöka fokusera på att hitta den kvarvarande ulven istället?

Så du godförklarar dig själv helt och påstår att jag är den onda tvillingen? Och vad förväntar du dig att de andra ska göra? Röst på mig för att du har sagt att jag är den onda tvillingen? Precis som du pekade ut Lilltess igår som visade sig vara god? Eller ska vi försöka fokusera på att hitta den kvarvarande ulven istället?
Jag gör precis det - försöker hitta ulven. Därav att jag funderar över de övriga 4 utöver dig och mig.

Ok funderar över detta nu igen - Artline kände nog själv att hon låg illa till att upptäckas av lyan så nog bör hon ha passat på att peka på det Jon vet ?
I så fall undrar jag om hon kanske synat Habina faktiskt ? Varför annars ta med en som troligt god i sitt "testamente "? Jag trodde att hon kanske synat mig men med tanke på detta inlägget så lutar det mer åt Habina faktiskt.

Röstlista DL1

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar på Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

TLV lynchas -var bybo
BSF käkas av lyan- var bybo

DL 2
20:49 cirkus röstar på Lobelia
21:10 Habina röstar på Artline
21:13 fio röstar på Mirtai
21:31 Lilltess röstar på FiaM

21:43 Mirtai röstar på Artline
21.52 Lobelia röstar på FiaM
21.57 quarter4ever röstar på Lobelia
21.57 Snurrfian röstar på Mirtai
21.57 FiaM röstar på Lobelia
21.58 Artline röstar på FiaM
21.59 Mirtai ändrar röst till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till Artline

Lobelia lynchas -var ulv
Cirkus käkas av onda tvillingen var ulv

Röstlista DL3

20.25 quarter4ever röstar på Lilltess
21:22 Habina röstar på fio
21:38 FiaM röstar på Lilltess

21:40 Lilltess röstar på Quarter4ever
21:40 Snurrfian röstar på Lilltess
21:43 fio röstar på Lilltess
21:46 Mirtai röstar på Lilltess
21:53 Artline röstar på Lilltess

Lilltess lynchas- var bybo
Artline käkas var god tvilling

habina röstar på : Q4E- Artline- Fio
Cirkus röstar på: Lilltess- Lobelia
Mirtai röstar på TLV-
artline-Lobelia-Lilltess
Myrten/ snurfian röstar på : TLV- Mirtai-Lilltess
Lilltess
röstar på FiaM- FiaM- Q4E
Q4E röstar på Lobelia.-Lobelia- Lilltess
Artline
röstar på Mirtai-FiaM-Lilltess
FiaM röstar på TLV- Lobelia-Lillltess
Fio röstar på cirkus- Mirtai-Lilltess
Lobelia röstar på cirkus-FiaM-Artline

Jag litar inte på någon i nuläget, även om mirtai är lite, lite mer åt goda sidan i och med hennes röst på lobelia.

Däremot blev jag lite fundersam om fio försökte få sig själv utröstad igår, dvs att hon är är onda tvillingen? Men nu skall jag främst läsa igenom Artlines inlägg för att se om hon skrivit något behjälpligt om onda tvillingen.

Röstlista DL1

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar på Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

TLV lynchas -var bybo
BSF käkas av lyan- var bybo

DL 2

Lobelia lynchas -var ulv
Cirkus käkas av onda tvillingen var ulv

Röstlista DL3

20.25 quarter4ever röstar på Lilltess
21:22 Habina röstar på fio
21:38 FiaM röstar på Lilltess

21:40 Lilltess röstar på Quarter4ever
21:40 Snurrfian röstar på Lilltess
21:43 fio röstar på Lilltess
21:46 Mirtai röstar på Lilltess
21:53 Artline röstar på Lilltess

Lilltess lynchas- var bybo
Artline käkas var god tvilling

habina röstar på : Q4E- Artline- Fio
Cirkus röstar på: Lilltess- Lobelia
Mirtai röstar på TLV-
artline-Lobelia-Lilltess
Myrten/ snurfian röstar på : TLV- Mirtai-Lilltess
Lilltess
röstar på FiaM- FiaM- Q4E
Q4E röstar på Lobelia.-Lobelia- Lilltess
Artline röstar på Mirtai-FiaM-Lilltess
FiaM röstar på TLV- Lobelia-Lillltess
Fio röstar på cirkus- Mirtai-Lilltess
Lobelia röstar på cirkus-FiaM-Artline
Återigen om man tittar på DL2 lynchen så har hag svårt att tro att Mirtai är ulv som ändrar röst från Artline till Lobelia. Och likadant med FiaM som lägger en tredje röst på Lobelia istället för
Artline. Och om man kan anta att Habina kanske blev siad av Artline sä lämnar det Fio som den sista ulven. Hmm ser det ut som en ulv så är det ulv?
Har ni andra någon annan åsikt så vore det bra om det framförs , vi ska ju jobba som ett team :)

Svar till Lobelia när hon undrade om hon ville hålla myrten god pga första andra rösten
Nej hon kan mycket väl vara ond.

Här är det inlägget jag hittade inatt och fick en tanke om att snurrfian/ myrten skulle kunna vara onda tvillingen det är nämligen den enda andra rösten hon inte tycker verkar förståelig. Och därav att jag tror att hon ville peka på Snurrfian / myrten
Jag funderade bara på om en ulv hade undvikit det.

Men jag har studerat lilltess andra röst. Hon hade redan en röst på sig och så det var inte konstigt hon lade en svag andra röst. Jag tycker heller inte din röst är så konstig.

Så Mirtai kanske har rätt i att det är i första/andra rösterna man ska leta.

Detta är det inlägg som Artline presterar direkt efter natt 2. Med tanke på att habina röstade på Artline i dl 2 så ganska logiskt om hon ville sia henne faktiskt. Sedan kommer jag ihåg att hon kom rätt mycket till försvar av habina mot Mirtai som fokuserade på min linje om varför habina letar efter onda tvillingen. Så jo jag tror nog att Artline siat habina och då som god !

DL 2

Artline: 2
Lobelia: 4
Mirtai: 2
FiaM: 2

Mirtai
: Med tanke på gårdagens röstning så känns det ganska osannolikt att hon skulle vara ulv.
quarter4ever: jag tycker hon känns annorlunda i denna leken. Det känns som hon verkligen letar och jag tror inte hon som ulv hade pekat ut lobelia på det sättet.
Habina: Visst hennes röst på mig igår var konstig men samtidigt så hade hon bråttom och ville inte ta ställning så jag kan förstå henne. Det som talar för att hon är god är att hon misstänkte ett samband mellan lobelia och cirkus. Tror inte att en ulv hade pekat ut en kollega så.

Fio: Då är frågan hur man ska tolka inlägget där cirkus tyckte förstadags rösterna på henne var skumma. Nu "misstänkte" inte cirkus fio men frågan är om hon skulle ha uppmärksammat två kollegor så? Säger kanske inte så mycket om fios roll.
FiaM: Igår hade jag egentligen velat rösta på Cirkus men min röst hamnade på fia för hon hade röster och jag ville rädda mig själv (jag såg Lobelia rösterna för sent och hade ingen bra motivering till lobelia). Så frågan är vad Fias kommentar om cirkus betyder idag. Tveksamt om en ulv hade viljat sammankoppla med en kollega sådär. Så hon kanske är en förvirrad god? Jag vet inte.

Lilltess och snurrfian får jag återkomma med. Jag ska iväg nu och kommer hem ikväll.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 903
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar