Scandal (Ulvlek)

Uppdatering
latest

Mellie Grant

Presidentens fru, numera blivande ex fru. Flyttar nu ut ur vita huset iom att presidenten och Olivias förhållande blivit känt för allmänheten och har gått med på att skiljas.
Lilltess var Mellie Grant, bybo

NattDL 10.00

Se där... Vad skall vi nu tro om alla som hysteriskt rusade åstad och röstade på stackars @Lilltess ? Hm... Jag känner hur min misstänksamhet bara ökar.

jaha ja !
Så där var jag helt fel ute och hade jag inte sprungit på bio så hade jag nog ändrat min uppfattning faktiskt!- ffa efter de inlägg som FiaM kom med, hon som jag hade som den goda tvillingen i mina funderingar- det kändes absolut inte så som en god tvilling skulle resonera angående sin onda dito helt enkelt!
Det är tom såpass att jag undrar om inte FiaM kanske rentav kan vara på den onda sidan efter detta?
Får klura lite på det och se vart den tanken kan leda!
Jag reagerar faktiskt lite på Mirtais röst på Lilltess också-jag tycker att jag visat ganska tydligt att här hade jag ingen aning alls, funderade ju över många olika som tvillingpar, och att då luta sig på att jag skulle ha info känns faktiskt väldigt bekvämt röstat!
Lilltess röstar på mig, och ja det kan man kanske förstå nånstans , med tanke på att hon var god!
Sorry @Lilltess , :( jag tyckte mig verkligen ha ett spår där, om man kan ju tycka att den goda tvillingen borde ha kunnat protestera lite eftersom den ju vet att jag var på fel väg i mina tankar. Nu har jag bara läst igenom allt en gång så det kan hända att det kommit protester men kanske inte övertydliga sådana.
Nåja jag har fler kandidater till att vara tvillingar och iom att detta spåret visade sig sluta i en återvändsgränd så kanske det är så att jag har mer rätt i den tanken trots allt?
Nu ska jag läsa igenom allt igen ....

@Lilltess hoppas allt är ok med bebis:heart Kommer hålla tummarna för er!

Här är de inlägg av FiaM som jag reagerade direkt på när jag läste igenom det som hänt sedan jag for till bion,- för mig tyder de på att hon inte borde vara tvilling med Lilltess- hade jag haft möjlighet att närvara fram till DL hade jag direkt frågat mer till henne med anledning av detta.
Om FiaM är ulv så passar det ju bra för henne oavsett att rösta på Lilltess, jag tror ju att lyan inte skulle ha något emot att få ut den onda tvillingen faktiskt, och definitivt inget emot att få ut en god.
Sedan kan FiaM vara god ändå förstås, men tänkte att jag präntar ner mina tankar nu redan ifall jag inte hinner innan DL imorgon bitti-kommer vara upptagen på förmiddagen...
Cirkus svarade q strax efter midnatt att hon inte släppt Lilltess än.
Det gör det svårt, skrev hon det för att rikta misstankar mot en god eller för att skydda en ond? Samtidigt skulle det kunna passa in med Lilltess som ond tvilling då cirkus blev käkad.
Jag känner mest att jag inte har någon aning om något för tillfället! :arghh:

Tack! Den diskussionen kommer jag ihåg nu :o.
Frågan är ju då om Lilltess (om hon nu är ond tvilling) insåg att cirkus var en ulv? Jag hade totalt missat det. :cautious: Lobelia kändes tydligare som ulv än cirkus för mig.

Jag behöver rösta nu och känner mig väldigt osäker. Jag tror att q är god och hon har röstat på den som jag känner mig mest fundersam på. Det som gör mig tveksam är att jag funderar på om mina misstankar är färgade av att Lilltess har misstänkt mig. Jag har dock lite samma känsla kring henne som jag hade med Lobelia igår så jag hoppas att det stämmer idag med.
FiaM röstar på Lilltess

Den onda tvillingen bör ju ha röstat på Lilltess tänker jag, om det inte är Habina som är ond tvilling förstås- men just det känns inte allt för troligt ändå, så nej jag tror att att den finns bland rösterna på Lilltess. Habina skulle kunna vara ulv, men lika gärna vara god.
Ulven ( om det nu är bara en kvar) torde också röstat på Lilltess, som jag skrivit innan- en winwin situation OM jag hade haft rätt så hade de ju fått ut en tvilling= säkrat kvarvarande käk till sig själva. Annars får de ju ut en god. Och skulle det vara så att FiaM ingår i lyan så visste de ju att jag hade en fel tanke sas så kanske trodde de att Lilltess var god helt enkelt?
Och sedan blir jag lite spooky på om jag varit lite väl snabb att få över Mirtai till de godas sida ändå, hon har varit vettig i leken tidigare, men idag har hon varit ganska anonym under kvällen, var dock aktiv i morse- och jag upplever hennes röst som rätt bekvämt lagd ( men det kan också kanske bero på tidsbrist - eller att hon helt enkelt trodde på det hon motiverade sin röst med- att jag hade info) Men å andra sidan hade jag tydligt under morgonen i en replikskiftning med henne talat om att så inte var fallet:

jag håller med dig, jag menar det också, jag är inte övertygad om att jag har rätt i mina funderingar bara Jag har flera olika tänkbara tvillingpar att fundera över helt enkelt:)
Så därav att jag reagerar på hennes röstmotivering!
Det som talar emot att hon skulle vara ulv är att hon ändrar sin röst i DL 2 till Lobelia som gör att Lobelia åker, nu kan hon ju iofs varit orolig att hon själv skulle åka och det är klart att det ser bra ut att se till att en ulv åker . Får ha lite koll på Mirtai känner jag ändå, men vill inte hålla åt varken den ena eller den andra sidan

Artline tycker jag ger ett gott intryck med tanke på att hon manar till att leta ulvar istället för onda tvillingen. jag är helt enig med henne om att det var det vettigaste idag- jag hade bara ingen bra kandidat där idag - och hade ju ( tyckte jag då) hittat ett troligt tvillingpar, så var ju tvungen att rösta på det jag kunnat hitta som ett spår helt enkelt. Vet dock inte vart jag har Artline- kan mycket väl vara ond trots allt, likväl som god

Fio skulle mycket väl kunna ingå i lyan, men känns så uppenbart ulvig i mycket hon skriver att det nästan känns väl uppenbart? Kan mycket väl vara god trots allt- väldigt mycket si eller så här.... En jag kommer fortsätta att hålla ögonen på om jag överlever natten vill säga

Snurrfian har äntligen haft tid att komma med lite mer i leken, men fortfarande svårt att bedöma henne totalt, röstar dock på Lilltess för att hon tror att hon kan vara ulv och inte onda tvillingen: Har fortfarande ingen aning om vart jag har Snurrfian...

Så inte blir jag särskilt mycket klokare av detta egentligen
Fortfarande har jag på tok för många ulvkandidater, har faktiskt inte ens någon jag kan hålla som mest troligt god heller just för stunden:crazy:

Jag hoppas att ängeln är på pass inatt;) så den skyddar rätt person, eller att goda lyan har skickat ett paket med beskydd till en som verkligen behöver det:p Det vore trevligt med ett misslyckat käk inatt:up:

och OM nu ängeln har mer koll än mig på vilka som är tvillingarna så kunde det kanske vara ide´att skydda någon av dem? För jag är rädd att lyan kan ha hittat någon av dem idag, antalet krymper ju hela tiden så bara iom det så får de ju bättre odds för att hitta rätt sas?
Fast å andra sidan kanske det är smartare att skydda sig själv förstås, totalt sett så är ju ängeln viktig nu när det närmar sig slutet för att kunna vinna spelet åt de goda- för utan ängel så är det ju mer el mindre fritt fram med käken för de onda....

Röstlista DL1

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM

21.23 Myrten röstar på TeamLundVer
21.35 Lilltess röstar på FiaM
21.40 quarter4ever röstar på Lobelia
21.44 Artline röstar på Mirtai.
21.45 FiaM röstar på TeamLundVer
21.45 fio röstar på Cirkus
21.52 Lobelia röstar på cirkus

TLV lynchas -var bybo
BSF käkas av lyan- var bybo

DL 2
20:49 cirkus röstar på Lobelia
21:10 Habina röstar på Artline
21:13 fio röstar på Mirtai
21:31 Lilltess röstar på FiaM

21:43 Mirtai röstar på Artline
21.52 Lobelia röstar på FiaM
21.57 quarter4ever röstar på Lobelia
21.57 Snurrfian röstar på Mirtai
21.57 FiaM röstar på Lobelia
21.58 Artline röstar på FiaM
21.59 Mirtai ändrar röst till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till Artline

Lobelia lynchas -var ulv
Cirkus käkas av onda tvillingen var ulv

Röstlista DL3

20.25 quarter4ever röstar på Lilltess
21:22 Habina röstar på fio
21:38 FiaM röstar på Lilltess

21:40 Lilltess röstar på Quarter4ever
21:40 Snurrfian röstar på Lilltess
21:43 fio röstar på Lilltess
21:46 Mirtai röstar på Lilltess
21:53 Artline röstar på Lilltess

Lilltess lynchas- var bybo

habina röstar på : Q4E- Artline- Fio
Cirkus röstar på: Lilltess- Lobelia
Mirtai röstar på TLV-
artline-Lobelia-Lilltess
Myrten/ snurfian röstar på : TLV- Mirtai-Lilltess
Lilltess
röstar på FiaM- FiaM- Q4E
Q4E röstar på Lobelia.-Lobelia- Lilltess
Artline röstar på Mirtai-FiaM-Lilltess
FiaM röstar på TLV- Lobelia-Lillltess
Fio röstar på cirkus- Mirtai-Lilltess
Lobelia röstar på cirkus-FiaM-Artline

Senast ändrad:
Läst igenom leken för 100:e gången känns det som och funderar vidare på FiaMs eventuella ondhet- när man betänker röstningen i DL2 så framstår det genast mindre troligt, iom att hon la en tredje röst på Lobelia då som satte henne i ledningen. Hon hade ju själv 2 röster i det läget , och kunde ha valt Artline istället om hon vore ond, ALLA de ( Artline, FiaM och Lobelia ) är ju näppeligen onda iaf?
Så nja inte ulv iaf kanske ändå?

@quarter4ever jag är inte stolt över min röst igår. Kom hem från Stockholm flera timmar senare än vanligt efter tågstrul och var dödligt trött efter en helgs konfererande och strulig resa. Jag trodde faktiskt du kunde fått en sia i paket!

Läst igenom leken för 100:e gången känns det som och funderar vidare på FiaMs eventuella ondhet- när man betänker röstningen i DL2 så framstår det genast mindre troligt, iom att hon la en tredje röst på Lobelia då som satte henne i ledningen. Hon hade ju själv 2 röster i det läget , och kunde ha valt Artline istället om hon vore ond, ALLA de ( Artline, FiaM och Lobelia ) är ju näppeligen onda iaf?
Så nja inte ulv iaf kanske ändå?

Inte ulv men kanske tvilling?

Här är de inlägg av FiaM som jag reagerade direkt på när jag läste igenom det som hänt sedan jag for till bion,- för mig tyder de på att hon inte borde vara tvilling med Lilltess- hade jag haft möjlighet att närvara fram till DL hade jag direkt frågat mer till henne med anledning av detta.
Om FiaM är ulv så passar det ju bra för henne oavsett att rösta på Lilltess, jag tror ju att lyan inte skulle ha något emot att få ut den onda tvillingen faktiskt, och definitivt inget emot att få ut en god.
Sedan kan FiaM vara god ändå förstås, men tänkte att jag präntar ner mina tankar nu redan ifall jag inte hinner innan DL imorgon bitti-kommer vara upptagen på förmiddagen...
Jag har aldrig försökt få det att verka som att jag skulle vara tvilling med Lilltess (i alla fall inte medvetet) och jag var hela tiden osäker på om mina misstankar mot henne var färgade av hennes misstankar mot mig men valde att rösta där då hon var den som jag hade högst på listan över misstänkta. Tyvärr visade det sig vara ett gigantiskt misstag :( och nu känner jag att jag inte riktigt har koll på något... :banghead:

@quarter4ever jag är inte stolt över min röst igår. Kom hem från Stockholm flera timmar senare än vanligt efter tågstrul och var dödligt trött efter en helgs konfererande och strulig resa. Jag trodde faktiskt du kunde fått en sia i paket!
jag kan förstå det på något sätt, och jag är ju inte särskilt stolt över att ha fört fram Lilltess till lynch igår heller:crazy:
Tyvärr hade jag nog inte ändrat min röst även om jag nog reviderat min uppfattning om att hon skulle vara onda tvillingen, med det som kom fram igår till lynchen, jag hade nog kunnat trott att hon var ulv istället faktiskt:(

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?