Det står helt klart att de haft en mycket destruktiv relation, jag har följt rättegången och de ljudinspelningar som spelats upp visar ju på att Depp har ett avancerat blandmissbruk och är uppenbart aggressiv även om det är oklart om han varit våldsamt fysiskt mot Heard. Heard är också verbalt aggressiv och utåtagerande och verkar även gått till fysiskt angrepp. Så de verkar båda ha behandlat varandra mycket illa under hela relationen.
Men själva förhandlingen är verkligen helt fruktansvärd utifrån hur Depp agerar där, han kör alla typer av härskartekniker i vittnesbåset, det samt den smutskastnings kampanj som Heard utsätts för är ju inget annat än karaktärsmord. Min respekt för Johnny Depp är förevigt förlorad efter att ha tittat på rättegången. Dessutom erkänner han ju sina sms obehaliga sms, sin svartsjuka, sitt missbruk, sina våldsamma utspel (även om de nu är emot inredningen så är det ju en våldshandling och en hotfullhet). Jag undrar om dessa handlingar inte varit tillräckliga i en svensk domstol att döma för.