R
RedQueen
Jag tycker det faktiskt är kvinnohat från båda sidor, AH är en högst relevant person i detta då hon valde att skriva en artikel där hon framställde sig själv som ansiktet utåt för kvinnovåld. Det handlade alltså om henne, inte om det faktiska kvinnovåldet som sker dagligen. Utöver detta så har AH även blivit anmäld för just våld mot en annan kvinna som var hennes dåvarande flickvän, vilket varit offentligt även innan hennes förhållande med JD. Så, nja, det skaver väldigt mycket. Och JDs trevliga kvinnosyn som vi fått se, fyfan.Tycker fortfarande det är bra att rikta fokus tillbaka på att det är männen som misshandlar kvinnor som gör misshandlade kvinnor den stora otjänsten. En enskild kvinna vs. ett globalt strukturellt våld... nä, jag tycker inte den här personen är så himla relevant.
Men det är absolut i alla våldsamma mäns intresse att fokusera på henne och eventuella, oftast hypotetiska kvinnor som hon, som det största problemet i sammanhanget.
Men jag håller med dig vad gäller att använda det här fallet som ett prejudikat och att det kommer användas i ren misogyni. För det kommer komma ett resonemang om att "ljuger en så ljuger alla" inom en snar framtid. Så på så sätt har AH gjort oss kvinnor en otjänst genom att skarva med sanningen och JD som förstod vilket stöd han skulle få om han lät omvärlden se detta.
Men jag vidhåller fast att det här har skadat dom mer än vad de förstår. Särskilt som att de jobbar i en bransch där rykte och image är allt.