Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ta vilken som helst. En hund blir vad du gör den till.

Tycker corgivalpar är otroligt söta. Menar du att det fungerar att köpa en sådan och sedan forma den till min framtida drag-malamute? I sådant fall vet jag inte varför jag inte agerat tidigare. :confused:

Nej, nej, nej, det går inte med en sådan där ohälsosam renrasig hund utan det ska vara en korsning! Ju fler raser desto bättre, det blir ökad heterosiseffekt då (plus att man får automatiskt en mattelektion när man ska räkna ut procenten av de olika raserna när man sedan börjar avla) :up:

Terrier som terrier, vet väl alla liksom :angel::banghead: Men det är ju Maltaneze i den för guds skull, då vet man verkligen vad man får, helt ny ras :banana: (Är förmodligen lite chiwawa eller pomerejnian i oxå! 8,9%!)
Alltså, det vet väl alla att Maltaneze är Malteser och Chinese Crested? Hallå? Inga konstigheter alls ju. :up:

Jag heter Snobben och är en blandras av samojed och finsk lapphund. 4 år
Jag är rätt stor och har krämfärgat långt tjockt hår! Jag tycker inte om att klippa klorna, men har aldrig blivit illa klippt. Jag tycker inte heller om barn, nån en staka katt går väl bra och en hund kompis är kul! Nu går jag i kedja på tomten om dagarna, helgerna brukar jag springa i skogen vilket jag älskar, å bada gör jag gärna! Jag är väldigt vaktig mot min familj så där jag bor behövs inget larm! Men i det hela är jag osäker och avvaktande..har aldrig bitit något fören härom dagen då min mattes barnbarn va på besök. Han kom för nära och det talade jag om. Egentligen är jag snäll och en mysig hund! ligger gärna i soffan och sängen med husse och matte och myser. Har gjort nr2 inne en gång då jag käkade upp 2 kg godis av grabben hemma. Annars håller jag mig och göra mina behov ute. Ä*r van att vara hemma längre stunder då alla jobbar.
Jag skulle vilja bo vid skogen eller vattnet samt kunna springa lös.
Men behöver en lugn fast hand gärna utan yngre barn.
Känner nån sig nyfiken så hör av er så kan vi träffas..
:eek:
Sugen? På att få sin eller grannens unge uppäten? Javisst, den låter ju som ett kap!

Alltså vilken sorglig annons. Vandringspokaler in the making...

"Vi är 2 stycken valpar på 11veckor .
Tikar strävhårig och mjukhårig eller vad det kallas.
Blandraser pappan rottweiler 33% dalmatiner 33% schäfer 33%
mamman 50% whelsspringer spaniel 50% amstaff 25% rootweiler 25%"

Intressant att mamman har 150% raser i sig :cautious:
Det är det där de kallar "unika gener", värt att spara på och avla vidare på. Vem vill inte ha unika gener liksom?

Nej, nej, nej, det går inte med en sådan där ohälsosam renrasig hund utan det ska vara en korsning! Ju fler raser desto bättre, det blir ökad heterosiseffekt då (plus att man får automatiskt en mattelektion när man ska räkna ut procenten av de olika raserna när man sedan börjar avla) :up:

Då tänker jag mig corgi, malamute, lagotto, shiba, eurasier och kanske lite labrador? :D

:eek:
Sugen? På att få sin eller grannens unge uppäten? Javisst, den låter ju som ett kap!

inte för att grannarna har några ungar men jag hade gärna blitt av med grannarna. gör inget om hunden äter upp dom. blir ju billigt och bra för mej fodermässigt dessutom. nytta med nöje. kanske skulle slå till på en sån? eller är det nån här som har en lämplig valpkull på gång? gärna vakt, lydnad, soffpotatis och allergifri eller i alla fall inte nått som släpper drivor med hår. men ingen läderråtta. den ska vara snygg! gärna vargliknande

Eh, nej? Pitbull är ett samlingsnamn för s.k "kamphundar".
Det är lika mycket en egen ras som "vallhund" :rofl:

Sen finns det ju American Pit Bull Terrier, DET är en egen ras.
Hade dom skrivit rasnamnen korrekt så hade dom faktiskt rätt. AST bygger på ca 6 individer APBT, o togs fram som en utställningsvariant. En del individer är dubbelreggade, dvs de återfinns i stamböckerna för såväl AST o APBT.

inte för att grannarna har några ungar men jag hade gärna blitt av med grannarna. gör inget om hunden äter upp dom. blir ju billigt och bra för mej fodermässigt dessutom. nytta med nöje. kanske skulle slå till på en sån? eller är det nån här som har en lämplig valpkull på gång? gärna vakt, lydnad, soffpotatis och allergifri eller i alla fall inte nått som släpper drivor med hår. men ingen läderråtta. den ska vara snygg! gärna vargliknande
Jag kan ta kontakt med den där som har wolfdog-blandisar, så kan jag erbjuda min dvärgpudelhane för en kull. Det kommer ju bli en rejäl hund med tryck i + allergifri och väldigt söt :love::up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 957
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 665
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V