Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här kan vara en av de sorgligaste annonserna jag läst på länge

"
Vi har nu bestämt oss till 100% att vi måste hitta ett nytt hem åt vår älskade lilla golden tik. Hon har fin stamtavla och reggad i ssk.
Hon älskar att vara med överallt och går jättebra ihop med andra hundar och barn, stora som små. Hon är tränad på att bli rumsren och vi har övat på att göra lite konster.
Inga problem att gå med henne i koppel eller ha henne lös.
Hon har alla papper iordning och allt som ska göras är gjort. Besiktningen var UA som allt annat.
Hon kommer från en kennel och har meriterade föräldrar.
Hon är lika glad som hon är lugn. Passar till allt möjligt men trivs inte att vara själv någon längre stund, det får man träna henne för. Endast seriösa gör sig besvär, vi är måna om hur hon kommer att få det hos er. Priset är prutat och klart. vid intresse är ni välkomna att höra av er. Så länge annonsen syns finns hon kvar."

Valpen är 10 VECKOR!

:cry:
Och dom vill ha mer betalt än dom gett ,eller?
Kan ingen maila dom o be dom kontakta uppfödaren istället.

Jaha, dramatiken fortsätter. Jag mailar följande

Hej!

Med tanke på att valpen är så ung så tänkte jag tipsa om att kontakta uppfödaren igen och få hjälp av henom att hitta nytt hem till lilla valpen.

De allra flesta seriösa uppfödare tar tillbaka en så ung valp och det verkar ju onekligen vara det vettigaste att göra för valpen också då den kan bo i en trygg miljö så länge det behövs eftersom ni inte kan ha kvar henne.

/Mitt namn

Och får tillbaka det här

Du behöver inte skriva dessa meddelande till mig fler går nu. Hjälp utsatta djur som behöver hjälp istället.det skulle uppskattas mycket mer än dessa tjatiga mejlen du skickar till folk stup i ett......

Oklart om jag ska skratta eller gråta alltså.

Fram till 2 v får man som oftast tillbska 80% av köpesumman, sen 60%. Men seriösa uppfödare betalar oftast hela hellre än att hunden ska hamna på blocket.

Tippar på att säljaren är en snålröv som inte vill förlora ett öre.

ännu en drömblandning: lhasa apso,labrador,tibetansk Spaniel,Prazky Krysarik
Ni förstår ju så söta valpar :love::crazy:
Och var tusan kom labradoren med i bilden? :confused: såna blandraser brukar oftast vara bara en massa småhundar i olika varianter....men här har man blandat in lite labrador? kanske för att få det där gulliga säl-lika utseendet hos valparna? :angel:
Och så rubriken, stora hundar i liten kropp :confused:
Är ju inte direkt raser som jag förknippar med påståendet i den blandningen.

Det är ingen som har möjlighet att snoka reda på reg.nr eller stamtavla för den lilla valpen? Tänker att jag inte lär få svar :D

Jahaja, nån som vill gissa vad för typ av hundtyp som syns på bilderna till den här annonsen?

Jag heter ** och är 4 år och trivs inte längre så bra i min familj då min matte både pluggar och jobbar och sedan måste hon ta hand om lillmatte också. Så tiden räcker knappt till mig och jag nöjer mig inte med tråkiga barnvagns promenader. Jag vill komma till ett hem där jag får komma först! Utan barn, katt eller annan hund då jag lätt blir stressad så jag är helst själv. Jag skulle möjligen kunna bo med en trevlig hanhund som lyssnar på mig då jag är den som vill bestämma. Jag vill komma ut i skogen, gärna köra lite sök när vi ändå är ute men vill nog undvika stressiga miljöer som stan och olika ställen med allt för mycket hundar och människor. Jag är dessutom en riktig knähund så jag ser gärna att du har en soffa att mysa i. Är du min nya bästa vän så skicka ett PM till min matte då jag vill härifrån nu då jag verkligen inte trivs alls. /**

Eller varför inte köpa sig en 2½ år "liten rävunge"??¨
Ras: Siberian Husky, Eurasier och Norsk Älghund Svart
Nu är min lilla bus tillbaka hos mig då förra ägarna inte längre kunde ha med henne på dagarna pga nytt jobb.

Jag har försökt få det att fungera här hemma med hennes halvsyskon och extramamma men måste inse att det inte går.
Hon försöker "ta över" och ger sig inte heller, vilket verkligen inte uppskattas hos min ena tik.
helt underbar och fantastisk men behöver bli ensamhund igen.
Hon är snäll och försiktig med barn, men omplaceras inte till en familj med småbarn i "ryckochslit-åldern".

Hemmet vi söker är en husse/matte som:
* kan ha henne med överallt då hon inte kan vara ensam.
(En hundgårdshund är hon inte och på hunddagis vantrivs hon mycket så det är inte ett alternativ.)

* är aktiv och tar med henne ut på långpromenader dagligen.

* ger henne mängder av kärlek och ser henne som en familjemedlem.

Hon omplaceras först när det perfekta hemmet för henne dyker upp.
Har lärt mig att lita på magkänslan när det kommer till folk och djur så tar mig friheten att neka personer om det inte känns riktigt rätt.

Sen finns det ju alltid folk till allt så nu kanske jag sållar bort en del:
SKA INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER AVLAS PÅ!!!!!
(pga navelbråck)

Så är du en helt underbar och snäll person och kan ge min lilla rävunge ett föralltidhem så ring eller mejla.
Och det fetade, ptja vad ska man säga när människan själv hör till skaran "folk till allt"?

Äckligt många mentalt kassa individer som söker nya ägare och det är väl vackert det att människor inser att de inte klarar av den hund de skaffat, men de människor som fixar såna hundar vill ju inte ha dem, så varför inte bara avliva istället för att döma hundarna till att bli vandringspokaler, för det är vad de flesta kommer bli att av döma om vilka som är intresserade av dessa individer.

Tragiskt är vad det är :down:

Jahaja, nån som vill gissa vad för typ av hundtyp som syns på bilderna till den här annonsen?

Jag heter ** och är 4 år och trivs inte längre så bra i min familj då min matte både pluggar och jobbar och sedan måste hon ta hand om lillmatte också. Så tiden räcker knappt till mig och jag nöjer mig inte med tråkiga barnvagns promenader. Jag vill komma till ett hem där jag får komma först! Utan barn, katt eller annan hund då jag lätt blir stressad så jag är helst själv. Jag skulle möjligen kunna bo med en trevlig hanhund som lyssnar på mig då jag är den som vill bestämma. Jag vill komma ut i skogen, gärna köra lite sök när vi ändå är ute men vill nog undvika stressiga miljöer som stan och olika ställen med allt för mycket hundar och människor. Jag är dessutom en riktig knähund så jag ser gärna att du har en soffa att mysa i. Är du min nya bästa vän så skicka ett PM till min matte då jag vill härifrån nu då jag verkligen inte trivs alls. /**

Någon bruksblandis? Kanske med jaktras eller husky i?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 957
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar