Om det vore så väl då, men typen är amstaff/pb och det framgår inte något alls om vilken ras/raser det är i hunden.Någon bruksblandis? Kanske med jaktras eller husky i?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det vore så väl då, men typen är amstaff/pb och det framgår inte något alls om vilken ras/raser det är i hunden.Någon bruksblandis? Kanske med jaktras eller husky i?
...och det är jättekul att köksavlarna har börjat fatta att hundar behöver lite mental aktivering men jag börjar bli irriterad på det där "köra lite sök/spår" som dyker upp i var och var annan annons.Om det vore så väl då, men typen är amstaff/pb och det framgår inte något alls om vilken ras/raser det är i hunden.
Nej, inte enligt SKKs avtal.Inte direkt oseriös avel, men fungerar fodervärdsavtal verkligen såhär?
Verkar vara upplagt i ungefär samma stil som försvaret har för sina foderhundar.Nej, inte enligt SKKs avtal.
Men om uppfödarna inte är anslutna till SKK så kan de göra som de vill.
Tänkte också på det. Och de är ju inte heller SKK-anslutna. Undra om dessa valpar är reggade.Verkar vara upplagt i ungefär samma stil som försvaret har för sina foderhundar.
Det här med fodervärd för hund verkar få allt fler betydelser för gemene man. Jag är med i en fb-grupp "fodervärd schäfer sökes/finnes" och häpnar över en del som söker hund där.
Det är uppenbart att många bara vill ha en billig hund och verkar inte alls förstå att det handlar om avel. Många vill ha en hane. För att en schäferhane ska få ett avelsvärde krävs en hel del, som meriter. Och dessutom är det oftast hanar med det bästa av allt, som arbetslust, dådkraft osv som man vill spara för avel.
Och så kommer dessa "erbjuder ett hem på landet"- folket.
Jag hade blivit skogstokig o krävt att tiken kastrerades helst igår, dessutom fört ett jävla liv så att hunddagiset fick sitt tillstånd indraget o personalen ifråga fått sparken.Bara jag som följer tråden på fb om en hunddagisanställd som släppte in sin blandis löptik till en skk ansluten hanhund och först berättade för hanhundsägaren nu, tre veckor innan födsel??
Man blir lite stum av förvåning faktiskt.
Såg den och baraBara jag som följer tråden på fb om en hunddagisanställd som släppte in sin blandis löptik till en skk ansluten hanhund och först berättade för hanhundsägaren nu, tre veckor innan födsel??
Man blir lite stum av förvåning faktiskt.
färgen är RUBY (röd)Underbara hanvalpar av mixen golden cava doodle finns nu att tinga ! Denna mix är 50% cavalier (en genomsnäll liten hund med ett hjärta av guld ) ~ 25% golden retriver (en snäll o lättlärd hund) ~ 25% storpudel ( en trevlig och lättlärd hund som ej fäller päls) ! Tillsammans blir detta då mixen Golden cava doodle som är en mellanstor mild ,trevlig och lättlärd sällskapshund. Vissa kan få lätt vågig päls och andra cavaliers släta mjuka päls. För dagen ser de ut som om alla valparna kommer få vågor !! Vuxenvikt mellan 8-20 kg o mankhöjd ca 40-50 cm. Mamman är en mkt snäll Goldendoodle tik ~ hennes pappa (valparnas morfar ) är hdfri !! Pappan till kullen är en helt fantastisk Cavalier king Charles spaniel som har Hjärtintyg UA och Patella UA.
Man blandar väl in Cavalier för att de ska bli friskare?? (OBS stor dos ironi)nästa spexigas annons
En GoldenCavaDoodel! Seriöst, varför blanda in cavalier? Är det för att den ska bli liten? Och jag gillar matten här - klart alla valparna kommer ha exakt 25% av pudel och Golden
Dumt av mig att inte förstå den bitenMan blandar väl in Cavalier för att de ska bli friskare?? (OBS stor dos ironi)
Är ju jättebra att morfar är HD fri!
Så måste det ju vara, eller så blandar man nog många raser så blir de friska.Dumt av mig att inte förstå den biten
Och ja, det är ju fint med morfar men undrar hur tiken har det? Tänker att det är rätt intressant?!
Eller gäller devisen "En hund blir vad du gör den till" även på hälsa - om en vill att hunden ska vara frisk så är den den?
Borde inte SKK uppmärksammas på en sån parning? Jag antar att sobel-hunden inte är gentestad för merle, och det är väl olagligt att avla med risk för dubbelmerle?Har inte skrivit här innan men blev så ställd när jag råkade trilla över en parning av en uppfödare av kh collie. Vad sägs om parningen merle med sobel där både tiken och hanen har femma på skott!
Nu har jag inte fullt koll på riskerna med merle/sobel men avelsförbudet finns ju av en anledning. Och 5:a på skott inom en ras som jobbar med att få bort ljudrädsla!