Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg att en person på min vänlista på Facebook blivit taggad i ett inlägg som löd:
"Hej. Känner jag någon som har en Chihuahuahane att låna ut till avel eller vet någon som kan ha och vill förmedla en kontakt?"

Inte ett ord om vad som ska paras eller några som helst hälsokrav el annat på hanen.

Border Collie + Pudel + Finsk spets + Cane Corso + Ovtjarka + Dobermann + Afghan + Engelsk Cockerspaniel + Pomeranian

Jaaa, där har vi den ultimata hunden för min del av ödeskogen. Jag menar där finns elegans, snabbhet, vakt, försvar, jakt, vall, lite klen mentalitet, lite bjäbbighet och lite söthet, vad kan gå fel liksom :confused: Meeeeen vem vill föda upp en sån liten :love: sötnöt :love: åt mig då?

Förslagsvis då någon som faktiskt redan har någon av de uppräknade raserna i sin ägo och som kan mixa och trixa lite fint :idea:
Här finns en dvärgpudel, men hon löper nu så det är bråttom bråttom :p

Såg att en person på min vänlista på Facebook blivit taggad i ett inlägg som löd:
"Hej. Känner jag någon som har en Chihuahuahane att låna ut till avel eller vet någon som kan ha och vill förmedla en kontakt?"

Inte ett ord om vad som ska paras eller några som helst hälsokrav el annat på hanen.

Har fått erbjudanden om att låna ut mina pojkar till tikar i alla varianter.. En var nån form av eventuell korsning, iaf inga papper, väldigt liten, tydligt missbildad bröstkorg, bettet gud glömde och extremt dålig benställ bak- förutom lynnet då. Att djuret ens kunde leva var för mig ett frågetecken, att någon tänkte tanken att utsätta henne för en dräktighet.. :rage::nailbiting::turd:

Kolla om det duger med en pudel? :idea: tipsa om att valparna blir allergivänliga som bonus!

Det här kan vara en av de sorgligaste annonserna jag läst på länge

"
Vi har nu bestämt oss till 100% att vi måste hitta ett nytt hem åt vår älskade lilla golden tik. Hon har fin stamtavla och reggad i ssk.
Hon älskar att vara med överallt och går jättebra ihop med andra hundar och barn, stora som små. Hon är tränad på att bli rumsren och vi har övat på att göra lite konster.
Inga problem att gå med henne i koppel eller ha henne lös.
Hon har alla papper iordning och allt som ska göras är gjort. Besiktningen var UA som allt annat.
Hon kommer från en kennel och har meriterade föräldrar.
Hon är lika glad som hon är lugn. Passar till allt möjligt men trivs inte att vara själv någon längre stund, det får man träna henne för. Endast seriösa gör sig besvär, vi är måna om hur hon kommer att få det hos er. Priset är prutat och klart. vid intresse är ni välkomna att höra av er. Så länge annonsen syns finns hon kvar."

Valpen är 10 VECKOR!

:cry:

Det här kan vara en av de sorgligaste annonserna jag läst på länge

"
Vi har nu bestämt oss till 100% att vi måste hitta ett nytt hem åt vår älskade lilla golden tik. Hon har fin stamtavla och reggad i ssk.
Hon älskar att vara med överallt och går jättebra ihop med andra hundar och barn, stora som små. Hon är tränad på att bli rumsren och vi har övat på att göra lite konster.
Inga problem att gå med henne i koppel eller ha henne lös.
Hon har alla papper iordning och allt som ska göras är gjort. Besiktningen var UA som allt annat.
Hon kommer från en kennel och har meriterade föräldrar.
Hon är lika glad som hon är lugn. Passar till allt möjligt men trivs inte att vara själv någon längre stund, det får man träna henne för. Endast seriösa gör sig besvär, vi är måna om hur hon kommer att få det hos er. Priset är prutat och klart. vid intresse är ni välkomna att höra av er. Så länge annonsen syns finns hon kvar."

Valpen är 10 VECKOR!

:cry:
Varför, varför, varför kontaktar man inte uppfödaren? De kan knappt haft hunden i två veckor, nog 17 vet man väl hur livet ser ut när man skaffar valp? Ok att katastrofer kan hända, men man hör väl av sig till uppfödaren isf?! :eek: :banghead: :banghead:

ännu en drömblandning: lhasa apso,labrador,tibetansk Spaniel,Prazky Krysarik
Ni förstår ju så söta valpar :love::crazy:
Och var tusan kom labradoren med i bilden? :confused: såna blandraser brukar oftast vara bara en massa småhundar i olika varianter....men här har man blandat in lite labrador? kanske för att få det där gulliga säl-lika utseendet hos valparna? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 957
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar