Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Border Collie + Pudel + Finsk spets + Cane Corso + Ovtjarka + Dobermann + Afghan + Engelsk Cockerspaniel + Pomeranian

Jaaa, där har vi den ultimata hunden för min del av ödeskogen. Jag menar där finns elegans, snabbhet, vakt, försvar, jakt, vall, lite klen mentalitet, lite bjäbbighet och lite söthet, vad kan gå fel liksom :confused: Meeeeen vem vill föda upp en sån liten :love: sötnöt :love: åt mig då?

Förslagsvis då någon som faktiskt redan har någon av de uppräknade raserna i sin ägo och som kan mixa och trixa lite fint :idea:

Border Collie + Pudel + Finsk spets + Cane Corso + Ovtjarka + Dobermann + Afghan + Engelsk Cockerspaniel + Pomeranian

Jaaa, där har vi den ultimata hunden för min del av ödeskogen. Jag menar där finns elegans, snabbhet, vakt, försvar, jakt, vall, lite klen mentalitet, lite bjäbbighet och lite söthet, vad kan gå fel liksom :confused: Meeeeen vem vill föda upp en sån liten :love: sötnöt :love: åt mig då?

Förslagsvis då någon som faktiskt redan har någon av de uppräknade raserna i sin ägo och som kan mixa och trixa lite fint :idea:

Lägg ut en köpes-annons på Blocket :nailbiting: :nailbiting:

Dom flesta raserna finns ju hos bukefolket så dom kan väl gå ihop o tillverka en åt dig,resten är bara att annonsera på blocket/fb

Ingen trubbnos? :angel:

Alltså vilken sorglig annons. Vandringspokaler in the making...

"Vi är 2 stycken valpar på 11veckor .
Tikar strävhårig och mjukhårig eller vad det kallas.
Blandraser pappan rottweiler 33% dalmatiner 33% schäfer 33%
mamman 50% whelsspringer spaniel 50% amstaff 25% rootweiler 25%"

Intressant att mamman har 150% raser i sig :cautious:
Altså HUR får man 33% av tre olika raser i samma hund? Jag kan få till många procentsatser men just 3*33 övergår mitt förstånd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 957
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 667
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar