Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"2månader gamla: mamma är Jack Russel, pappa är Jagdterrier. De är pigga, glada, kloka - har även en vana att resta sig på blöja redan vid 2månadersåldern. De är efter milda sällskapslinjer, ej jakt."
Blöja?
På bilderna ser det förövrigt ut att kunna vara en jrt och en tysk jaktterrier.
"Ej jakt" jomenvisst...
Och de får aldrig omplaceras oavsett anledning hellerHerregud. Både kloka och blöjvana alltså. Hand å jävla panna.
Och de får aldrig omplaceras oavsett anledning heller
Vilken rysar blandning"2månader gamla: mamma är Jack Russel, pappa är Jagdterrier. De är pigga, glada, kloka - har även en vana att resta sig på blöja redan vid 2månadersåldern. De är efter milda sällskapslinjer, ej jakt."
Blöja?
På bilderna ser det förövrigt ut att kunna vara en jrt och en tysk jaktterrier.
"Ej jakt" jomenvisst...
XXX har ett litet navelbråck (precis som mamman) som är mjukt och som inte är medfött, vilket innebär att det kan gå tillbaka om man jobbar det.
XXX har ett litet navelbråck (precis som mamman) som är mjukt och som inte är medfött, vilket innebär att det kan gå tillbaka om man jobbar det.
Jag har hört teorier om att när navelsträngen slits av skulle det kunna bli ett bråck, men det gäller stora djur som hästar och kor, inte hundar och katter där honan biter av navelsträngen. Jag vet inte om det finns någon sanning i det.Ursäkta om jag ställer en dum fråga men är inte navelbråck alltid medfött?
Schäfer/American Wolfdog-valpar... man kan ju tycka att blandningen i sig är galen nog att göra det till en olämplig parning, men nej då. Dessutom:
Pudelvalp utan stamtavla för 12 000 , nu har det gått för långt, nån måtta får det väl vara.
Det kan bli en knoppnavel beroende på hur navelsträngen tas av, men det är inget brock och döms inte heller som brock vid veterinärbesiktning.Ursäkta om jag ställer en dum fråga men är inte navelbråck alltid medfött?
Det kan bli en knoppnavel beroende på hur navelsträngen tas av, men det är inget brock och döms inte heller som brock vid veterinärbesiktning.
Stämmer bra. Det är medfött.Jo (det har min). Men navelbråck är väl alltid medfött? De kan väl inte utveckla det efter nån vecka?
Jo (det har min). Men navelbråck är väl alltid medfött? De kan väl inte utveckla det efter nån vecka?
Man avråder dock ifrån att avla på navelbrock precis som på kroksvans och andra "mindre defekter".Det finns antagligen traumatiska navelbråck också, det kan ju uppstå bråck på ett antal olika ställen i samband med trauma. I övrigt är det medfött ja.
Däremot har de flesta medfödda defekter inte alltid genetisk bakgrund utan kan ha andra orsaker hos individen i fråga (miljöstörningar under fosterstadiet t.ex.), trots att man har visat på en viss arvbarhet av defekten. Det är dock förstås omöjligt för uppfödaren att veta bakgrunden till tikens bråck, och i det här fallet verkar ärftlig bakrund hyfsat troligt eftersom även avkomman fått navelbråck.
I övrigt blev jag förvånad över hur lite det finns publicerat om navelbråck hos hund och dess arvbarhet
Man avråder dock ifrån att avla på navelbrock precis som på kroksvans och andra "mindre defekter".
För fasen - med sit ups och plankan kommer man långtInte medfött?
Nähä...hur kom det då
Och träna bort det?