Syndar och säger att jag tyckte flera av dem var ganska snygga
Jag håller med. Men inte så snygga att jag skulle vilja träffa dem, särskilt inte okopplade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Syndar och säger att jag tyckte flera av dem var ganska snygga
Fan va ledsen jag blir.. Hur tänker folk egentligen?! Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur deras tankegångar går...Fy fan, nu planeras ytterligare en kull på en tik med följande meriter(utöver utställning, förstås):
Hon kommer från en kull med 9 valpar.
Tre syskon med allergi, varav två avlivade på grund av denna.
Fyra i kullen har små navelbråck - hon är en av dem
Sex har gått MH. Två bröt, två fick 4 på skott, två fick 5.
Tiken hört till de sistnämnda. I övrigt har hon 1: or på alla lekmoment, 1 eller 2 på nyfikenhet, 4 eller 5 på rädslebitarna och 3 respektive 4 på kvarstående rädsla.
Hon har redan haft en kull, flera av valparna är utställda men bara en har mentalbeskrivits med marginellt bättre resultat än sin mamma förutom 5:an på skottet. Det är en tik som för övrigt fick en kull tidigare i år.
Lite svag blev jag ju för utseendet , även om det säkert inte lär vara den lättaste, roligaste eller mest jobbvänliga hunden.Något mer lär det f ö vara med tanke på pälsen. Jag googlade malinois-blandraser och resultatet var...intressant.
Malinois x husky
Är malle helt enkelt den ras man ska korsa in om man vill få en hund som ser aningen mer skräckinjagande ut än originalet?
Fan va ledsen jag blir.. Hur tänker folk egentligen?! Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur deras tankegångar går...
Är inte det den där som hon skriver att hon "just kört 20 mil för att hämta" och nu funkar det inte med barnet i familjen + att den är kvalsterallergisk?På facebook letar en kvinna ett nytt hem till en tydligen väldigt kvalsterallergisk blandras... Vad för blandras undrar ni då. Jo, en blandras av Papillon, Irländsk Varghund, Malinois och så eventuellt Amstaff och Bullterrier också.
Varför inte avliva om hunden nu är överaktiv, stressad och kroniskt sjuk kan jag tycka..
Hon visat mycket stress och dyl, och jag har inte orken tyvärr att ge henne den tid hon kräver riktigt.
Hon visar också tecken på att hon inte trivs med min sambos barn, vilket inte heller går eftersom vårt hem även är barnens hem.
Jag brukar säga "kan hundar ha adhd, så har hon det" (skämt åsido)
Hon har en liten sjukdomshistoria som också ska tas med, du ska ha råd att ha hund!, hon har vissa tillstånd som är livslånga (INTE livshotande) och är någon som behöver tas om hand, du ska alltså ha möjlighet både ekonomiskt och med tid att ge henne den vård som krävs!
Mer om det berättas vid intresse.
Det jag söker är en hundvan person, som har tid och ork att ge henne den uppmärksamhet och aktivering hon behöver, och kunna ge henne ett livslångt kärleksfullt hem! Hon ska ENDAST flytta EN gång!
Tanken är att när jag hittat någon jag känner förtroende för så testar vi att hon får provbo hos dig en tid, och sen utvärderar hur allt går, jag ska även ha möjlighet att få komma och hälsa på för att se hur hon är i din hemmiljö, är hon fortfarande samma stressade hund så flyttar hon tillbaka till mig och jag letar nytt hem!
Hon flyttar enbart permanent när jag sett att allt fungerar.
XXX finns i xxx och jag önskar att hennes provboende inte är allt för långt därifrån.
XXX är försäkrad, vaccinerad och har en fin Stamtavla.
Priset för henne är 8000kr
Jag sätter priset på min hund och det är INTE förhandlingsbart!
Jag anser att man INTE prutar på en hund, hon är mitt "barn" och för mig ovärdelig!, så om någon visar tecken på prutning eller liknande så anser Jag inte att personen är kapabel att ta hand om henne om denne inte ens har råd att betala för hundköpet.
Hör av er om ni har frågor eller vill veta mer om mitt lilla charmtroll.
Seriöst alltså, men vilken kunnig och seriös människa betalar den summan för en hund med de problemen?
Om man"just hämtat" hunden, hur vet man då att den är kvalsterallergisk?Är inte det den där som hon skriver att hon "just kört 20 mil för att hämta" och nu funkar det inte med barnet i familjen + att den är kvalsterallergisk?
Jo, det gör ju det. Först utesluter man dessutom foderallergi, vilket tar minst 8v. Så, jag gissar att hon hittat på diagnosen själv, den kanske bara har skabb eller nått...Om man"just hämtat" hunden, hur vet man då att den är kvalsterallergisk?
Jag trodde allergiutredningar tog lång tid?
XXX är en blandning mellan Grand Danois, Boxer och Berner Sennen. Han är 21 månader gammal, ca 68 hög och väger kring 48 kg. Pga ändrade arb. Förhållanden söker XXX efter en hundvan matte eller husse. Han finns i YYY. Finns hundar, Katter och barn i hemmet.
Pris 2000kr.
Han går inte att lämna ensam hemma pga sin separationsångest. Han stressar även lätt upp i vissa situationer. Tex. Vid utgång, när folk kommer och hälsar på eller när något nytt händer.
Han är fantastiskt snäll och skulle må bäst som ensamhund eller tillsammans med en väldigt lugn hund. Han funkar bra med barn. Han har testat på kortare spår med köttbullar i. Jobbar då på lugnt och harmoniskt. Han skulle stortrivas på landet.
Helt allvarligt så är det ju synd om både hundarna och de nya(troligtvis) intet ont anande ägarna, för ingen som är kunnig i ämnet hund, har koll på raser, egenskaper osv skulle ju köpa på sig dylikt..
Rejält stor hane, mitt i könsmognaden, nervig, osäker och med separationsångest är alltså dagens "fynd" för någon erfaren och hundkunnig pensionär/långtidssjukskriven som kan vara hemma 24/7 och rulla köttbullar med sin nya lilla kelgris..
Säkerligen marknadsförd av "uppfödaren" som en perfekt familjehund..
Såg på FB en länk till annonsen och detta om kvalsterallergin hade förra ägaren berättat och då sagt att det var tydligen "inget allvarligt. En dusch i veckan räcker".Jo, det gör ju det. Först utesluter man dessutom foderallergi, vilket tar minst 8v. Så, jag gissar att hon hittat på diagnosen själv, den kanske bara har skabb eller nått...
Här har man ansträngt sig för att hitta tre stora raser med många sjukdomar för lite köksavelHelt allvarligt så är det ju synd om både hundarna och de nya(troligtvis) intet ont anande ägarna, för ingen som är kunnig i ämnet hund, har koll på raser, egenskaper osv skulle ju köpa på sig dylikt..
Rejält stor hane, mitt i könsmognaden, nervig, osäker och med separationsångest är alltså dagens "fynd" för någon erfaren och hundkunnig pensionär/långtidssjukskriven som kan vara hemma 24/7 och rulla köttbullar med sin nya lilla kelgris..
Fy fan, nu planeras ytterligare en kull på en tik med följande meriter(utöver utställning, förstås):
Hon kommer från en kull med 9 valpar.
Tre syskon med allergi, varav två avlivade på grund av denna.
Fyra i kullen har små navelbråck - hon är en av dem
Sex har gått MH. Två bröt, två fick 4 på skott, två fick 5.
Tiken hört till de sistnämnda. I övrigt har hon 1: or på alla lekmoment, 1 eller 2 på nyfikenhet, 4 eller 5 på rädslebitarna och 3 respektive 4 på kvarstående rädsla.
Hon har redan haft en kull, flera av valparna är utställda men bara en har mentalbeskrivits med marginellt bättre resultat än sin mamma förutom 5:an på skottet. Det är en tik som för övrigt fick en kull tidigare i år.
Herre jösses. Jag tar inte ens betalt (mer än för typ veterinärbesiktningen) för min helt friska, renrasiga med stamtavla, 1-åring, pga det medfödda "problem-temperament" hon har Jag är bara oerhört tacksam om hon fungerar bra någonstans hos någon.
Ursäkta men Åttatusen för en sjuk hund med svajig mentalitet!!!!!
Och vad ska man med den där fina stamtavlan till? Det går ju varken att avla och troligtvis inte tävla hunden ändå med tanke på allergier och stress. Den kunde lika gärna vara en blandras utan stam.
Herre jösses. Jag tar inte ens betalt (mer än för typ veterinärbesiktningen) för min helt friska, renrasiga med stamtavla, 1-åring, pga det medfödda "problem-temperament" hon har Jag är bara oerhört tacksam om hon fungerar bra någonstans hos någon.
Jag har ju redan tagit fler kullar på tikenNyfiken, men hur är hon problematisk?
Och- kommer du ta fler kullar på tiken?
De andra är väl högfungerade