Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flat coated retriever x Cane corso :eek: det är 10st valpar. Ska vi spela blocket bingo och se hur många av de som kommer upp där inom det närmaste året?

En annan 'trevlig' kull jag spanat in har följande innehållsförteckning: Labrador/Schäfer/Rottweiler/Wachtel/Laika även dessa 10st. Dessa är kanske än mer lämpade att köra blocket bingo på? :(

Jag skickade iväg ett meddelande till en människa som skrivit i en omplaceringsannons på en 4 månader gammal cavalier king charles (eller cavaler kindom som de skrev i annonsen) att deras valp lätt kan vara ensam i max 3 timmar. Skrev att det inte är tillåtet att lämna valpar ensamma så länge.

Hon var ju inte så glad i sitt svar kan jag säga :devil:

Jag skickade iväg ett meddelande till en människa som skrivit i en omplaceringsannons på en 4 månader gammal cavalier king charles (eller cavaler kindom som de skrev i annonsen) att deras valp lätt kan vara ensam i max 3 timmar. Skrev att det inte är tillåtet att lämna valpar ensamma så länge.

Hon var ju inte så glad i sitt svar kan jag säga :devil:

You GO :up::sneaky::devil:

Just nu på Blocket: två st 3 månaders dobbisvalpar som ska vara "kuperade av hälsoskäl". Båda är svanskuperade och åtminstone den ena ser ut att vara öronkuperad (eller varför skulle man annars tejpa öronen rakt upp på en ras med hängöron? Någon som vet?)

Hur som helst så är det enda hälsoskäl jag kan komma på svansskador på jakthundar- lär väl inte gälla dessa? Dessutom valpar :confused:

(De kan såklart vara importerade men då blir detta med "hälsoskäl" ännu märkligare?)

Senast ändrad:
Just nu på Blocket: två st 3 månaders dobbisvalpar som ska vara "kuperade av hälsoskäl". Båda är svanskuperade och åtminstone den ena ser ut att vara öronkuperad (eller varför skulle man annars tejpa öronen rakt upp på en ras med hängöron? Någon som är vet?)

Hur som helst så är det enda hälsoskäl jag kan komma på svansskador på jakthundar- lär väl inte gälla dessa? Dessutom valpar :confused:

(De kan såklart vara importerade men då blir detta med "hälsoskäl" ännu märkligare?)
Båda är öronkuperade. De har av någon anledning tagit bilder på dem utan tejp med, förstår inte varför.

Nej det finns inga hälsoskäl, enbart estetiska.

Båda är öronkuperade. De har av någon anledning tagit bilder på dem utan tejp med, förstår inte varför.

Nej det finns inga hälsoskäl, enbart estetiska.

Ja jag tyckte nästan det såg så ut, men var inte 100% säker eftersom bilderna var suddiga. Tack för klargörandet, som befarat då. Konstigt att de är så uppenbara med det :confused:

Scandinavian hound (blandning mellan vorsteh/pointer/husky/greyhound) en väldig allround hund som hänger med på de som erbjuds

En familj söker hundvalp på fb. Hon ville ha en dsg och gubben en berner sennen så hon frågar efter alternativ till dessa. Får ovanstående svar. :confused::meh:
Bättre råd isf:
Korsa en dsg och berner sennen då, om de gillar båda och inte kan bestämma sig :idea::up:

Scandinavian hound (blandning mellan vorsteh/pointer/husky/greyhound) en väldig allround hund som hänger med på de som erbjuds

En familj söker hundvalp på fb. Hon ville ha en dsg och gubben en berner sennen så hon frågar efter alternativ till dessa. Får ovanstående svar. :confused::meh:
Undra vad som är så skandinaviskt med den korsningen. Ingen av raserna kommer ju från skandinavien :confused:

Undra vad som är så skandinaviskt med den korsningen. Ingen av raserna kommer ju från skandinavien :confused:
Det blir en hund med ett ljust, avskalat utseende. Naturligt modern, enkel och funktionell.
"Skandinavisk design har sina rötter i modernismen men också från den nordiska folksjälen. Basen är enkelhet och funktion med inspiration från naturen och det nordliga klimatet, liksom befintliga traditioner i Skandinavien."
"naturligt ren och avskalad. Det känns som om ni skandinaver har en inneboende känsla för hur ni ska uttrycka er för att signalera ärlighet i designen. Det blir enkelt och utan ansträngning. I mina ögon finns det flera likheter mellan skandinavisk och japansk design. Båda är rena i sina former, utan utsmyckningar och överdrivna tilltag. Funktionen träder fram sömlöst som en del av designen."

Alltså frustrationen när man hittar en kull från vallande linjer inom Aussie, men den tilltänkta tiken, som fått en kull innan, har ett av de absolut sämsta MH:na jag sett någonsin. Ettor igenom förutom på allt som har med rädsla att göra, och så 5:a på skott :banghead: Inga registrerade släktingar jag kan jämföra med och avkommorna har inte gjort MH än.

Om vi först går in och ger henne en gastricbypas så får vi plats med fler valpar i magen med :angel::angel:

Tänker du embryotransfer? För vill vi ha många valpar borde man kunna snitta henne innan det blir för trångt så får man föda upp dom i kuvös. Hur många har vi tänkt? 20? Tänker att man kan sälja de som unik korsning. De är ju iallafall i samma rasgrupp :angel: fast det kanske är negativt! Då får man inte det bästa ur två världar :down: man får en stor hund som gräver stora hål i trädgården...

Tänker du embryotransfer? För vill vi ha många valpar borde man kunna snitta henne innan det blir för trångt så får man föda upp dom i kuvös. Hur många har vi tänkt? 20? Tänker att man kan sälja de som unik korsning. De är ju iallafall i samma rasgrupp :angel: fast det kanske är negativt! Då får man inte det bästa ur två världar :down: man får en stor hund som gräver stora hål i trädgården...
Haha herregud. En 45-50 kilos hund med en terriers temprament :nailbiting::nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 957
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 665
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V