Fick idag hör av en internetbekant att "Jag bryr mig inte om några SKK eller löjliga medaljer som människor vill ha hemma på väggen, finns minst lika fina hundar som inte är med i SKK eller reggade i något påhitt"
"Utställningsmänniskor är dom enda som bryr sig om dom papprena eller medaljerna"
"Jag vet vad skillnaden är men jag tycker det är värdelöst och enbart människans onödiga påhitt för att visa "hej jag är bättre än dig""
Denna person vill i framtiden para sin oreggade husky (som hen frågade mig när hen köpte om den inte gick att regga i SKK i efterhand..) för att få fram fler hundar att ha i spann. Hunden är varken hälsotestad eller testat drag än. Tydligen hade en polare flera "fina huskyhanar" som hen kunde använda..
Förhoppningsvis hinner hen ändra sig tills nästa år (eller nästa igen) när det var planerat att hända. Hen påstår att det bara ska tas en kull om hunden visar sig vara bra i draget, men med tanke på ovanstående åsikter så vetifan..
En annan internetbekant har köpt en golden/bc valp. Orkade inte ens kommentera det..