Du milde. En FRA-hund.Jag är bara här för att visa er dessa öronen. Grand Danois/Greyhound enligt ägaren.
Trevlig helg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du milde. En FRA-hund.Jag är bara här för att visa er dessa öronen. Grand Danois/Greyhound enligt ägaren.
Trevlig helg!
Dom trotsar tyngdlagen !Jag är bara här för att visa er dessa öronen. Grand Danois/Greyhound enligt ägaren.
Trevlig helg!
Grattis. En som fattat iaf att valparna kan bli olika varandra.Dags igen då (blocket):
Vi är nio gatukorsningar som söker nytt boende i slutet på oktober.
Matte säger att vi då kommer vara chippade, veterinärbesiktigade och avmaskade d.vs. klara att flytta.
Vi är en blandning av rotweiller både mor och far. Far är också en blandning av schäfer och dalmatiner. Mor har också amstaff och welsh-springer spaniel i sig. Veterinären sa att vi var en bra blandning av olika raser.
Vi har olika temperament och troligtvis blir vi olika stora.
Fanns det inte ett inlägg i förra tråden om oseriös avel om blandrasvalper med malle och bullterrier ?
En 8 månaders tik är för omplacering av den blandningen nu.
Relativt ovanlig blandning och jag har ett minne av att denna blandning är nämnd här innan ?
En sån skulle man ju ha hahhaJag är bara här för att visa er dessa öronen. Grand Danois/Greyhound enligt ägaren.
Trevlig helg!
Om det hade varit fransar runt kanterna på öronen så hade vi misstänkt en okapi-gen.Jag är bara här för att visa er dessa öronen. Grand Danois/Greyhound enligt ägaren.
Trevlig helg!
Hej!
Jag har dragit påmdet in i det längsta för man vill ej acceptera dom små blir stora men börjar bli kostsamt nu när som är 9 veckor gamla och ännu lite slut efter förra kulle ett halvår innan. Denna var en sån där liten olycka som händer när man tittar bort, inte lärt för en åtråvärd stor o fin, vargliknande hund med som färgerna, inte lätt o låta bli o så sin vildhavre då
Första gången tog han ju en schäfer iallafall men blev grå valpar ändå och nu är det rottweiler men gråa valpar ändå!? Roligt fenomen med helt underbara små bitska saker som följd
Men men
Jag har förr varit aktiv inom bruks och för mig hade det varit ett önskemål med ett naturliv iallafall och ett liv där hunden är en central del o helst en hund innan på plats samt stor erfarenhet av dessa raser.
Jag blir mörkrädd ibland av hur en del missförstår hundarna o bara lättvindigt lägger ut dom på blocket när dom kommer i könsmognad o sånt.
Nu tillhör det saken att det ev är 3 stycken hanar, en kanske är tingad men vi får se.
Valparna är hundvana då vi har 4 stycken hemma och barn har jag lite större men har barnbarn det går bra med.
Men jag är rätt emot att man drar med en barnfamilj till mig, föredrar en representant för familjen eller helst ett äldre par med stor erfarenhet o dedagogik som ser potentialen i en trevlig vän som inte ska behöva konkurrera med massa annat.
Jag har 25 års erfarenhet av just schäfer om det räcker började tävla när jag var 12 år gammal o alltid intresserat mig för problemhundar o därmed haft det som ideellt jobb ett tag för hundar pratar faktiskt med en på ett annat sätt o dom flesta är så missförstådda jag kommit i kontakt med som jag skulle "rehabilitera"
Men hur som idag är jag äldre och varit slitsamma 9 veckor med mycket glädje o jobb men vill nog ut ur detta rum nu o ta tag inredaren av flocken/ familjen
Fader Mozart har sitt ursprung i XXX kennel och inte hade ett enda problem fysiskt eller psykiskt, däremot rackartyg o fenomenal på problemlösning, han är ca 75 cm i mankhöjd o förväntas bli bredare för han är ännu unghund. Jag skämde bort han tidigt så får stå mitt kast nu
Min lilla Piraya som är modern, heter Bella i stamtavlan o har sitt ursprung i kenneln XXX och kullen togs fram i samråd med en erkänd expert som heter Gerard o shea som har handlerkurser o är domare med.
Redan som valp fick piraya schampionatkvalitet.
Jag hade hennes mor också vara mor var XXX Maggie.
2 fina hundar men blir ingen stamtavla men skickar gärna med kopior på vilka linjer föräldrarna är ifrån.
Intressanta valpar med riktig motor men blir vad man gör det till om man har erfarenhet sen innan.
Accepterar inga företeelser som kamphundar eller renodlad vakt.
Dom blir givetvis avmaskade, vet. Bes, vaccinerade, chippade och reggade i Jordbruksverket.
Önskat pris 7000kr dels för hitta en seriös person som ej vänder på ören o egentligen inte skulle ha hund så som kostar mycket i drift.
Telefon kontakt eller mail.
Jag undrar mest vad annonsören hade hällt i sitt kaffe när hen skrev annonsen"Denna var en sån där liten olycka som händer när man tittar bort, inte lärt för en åtråvärd stor o fin, vargliknande hund med som färgerna, inte lätt o låta bli o så sin vildhavre då
Första gången tog han ju en schäfer iallafall men blev grå valpar ändå och nu är det rottweiler men gråa valpar ändå!? Roligt fenomen med helt underbara små bitska saker som följd"
Visserligen knappast oseriös avel, tror inte det kan klassas som avel överhuvudtaget när man låter sin hund "så sin vildhavre" med självvald tik . Men det förstås, det är ju svårt att hålla hunden under uppsikt när det är en stor och snygg handhund man har
Angående resten av annonsen känner jag mest
Oseriöst så det stinker om det, vet valpsäljaren att hen lär få registreringsförbud för ev framtida valpar liksom tävlings o utställningsförbud på samtliga hundar hen äger?"Denna var en sån där liten olycka som händer när man tittar bort, inte lärt för en åtråvärd stor o fin, vargliknande hund med som färgerna, inte lätt o låta bli o så sin vildhavre då
Första gången tog han ju en schäfer iallafall men blev grå valpar ändå och nu är det rottweiler men gråa valpar ändå!? Roligt fenomen med helt underbara små bitska saker som följd"
Visserligen knappast oseriös avel, tror inte det kan klassas som avel överhuvudtaget när man låter sin hund "så sin vildhavre" med självvald tik . Men det förstås, det är ju svårt att hålla hunden under uppsikt när det är en stor och snygg handhund man har
Angående resten av annonsen känner jag mest
Hur orkar man ens bry sig över alla människor som leker Gud och framkallar domedagen över sina egna sk älsklingarVad sägs om ungefär "Det här är en ras som människor skapat, därför är det fritt fram för mig som uppfödare att skapa de hundar jag vill ha, vilket är lättast genom att avla på mina hundar som jag gillar" som svar när någon ifrågasatte att göra en parning där inavelsprocenten var på över 10...
Det är väl såna korsningar som kallas silverlabrador eller nåt sånt.Träffade en blandras labbe/weimaraner. Den var skitsnygg
Kolsvart som en labbe men bärnstensfärgade, runda ögon som en weimaraner.
I kroppen var den slimmad som en weimaraner och huvudet var verkligen en blandning mellan labbens lite bredare skalle och weimaranerns mer snipiga nos.
Jag är dålig på de två rasernas jaktegenskaper - men skulle detta kunna bli en bra hund för jakt? Plingar på @lady_vip
Svårt att säga, den kan säkert funka till apportering för husbehov, kanske gå som stötande. Och såklart funka på spår. Sen beror det ju på om den står får fågel, om den har vattenpassion etc om den passar för övrig jakt. Weimaraner är ju väldigt allround, samma med labben egentligen, så visst kan det bli en ok hund. Frågan är snarare om det är jaktlinjer på båda raserna, det finns ju både och.Träffade en blandras labbe/weimaraner. Den var skitsnygg
Kolsvart som en labbe men bärnstensfärgade, runda ögon som en weimaraner.
I kroppen var den slimmad som en weimaraner och huvudet var verkligen en blandning mellan labbens lite bredare skalle och weimaranerns mer snipiga nos.
Jag är dålig på de två rasernas jaktegenskaper - men skulle detta kunna bli en bra hund för jakt? Plingar på @lady_vip
Svårt att säga, den kan säkert funka till apportering för husbehov, kanske gå som stötande. Och såklart funka på spår. Sen beror det ju på om den står får fågel, om den har vattenpassion etc om den passar för övrig jakt. Weimaraner är ju väldigt allround, samma med labben egentligen, så visst kan det bli en ok hund. Frågan är snarare om det är jaktlinjer på båda raserna, det finns ju både och.
Man hör vad man vill höra..Dags igen då (blocket):
Vi är nio gatukorsningar som söker nytt boende i slutet på oktober.
Matte säger att vi då kommer vara chippade, veterinärbesiktigade och avmaskade d.vs. klara att flytta.
Vi är en blandning av rotweiller både mor och far. Far är också en blandning av schäfer och dalmatiner. Mor har också amstaff och welsh-springer spaniel i sig. Veterinären sa att vi var en bra blandning av olika raser.
Vi har olika temperament och troligtvis blir vi olika stora.