Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det låter väl rimligt, boxer är ju en väldigt lugn och sansad ras
Borde vara bra med två Boxers för lata ägare som inte orkar gå runt kvarteret. Hundarna kommer släpa husse/matte området runt på en nanosekund. Skrapsår? Javisst men minimalt med energi går åt. Bara att knyta fast dem sunt kroppen och sen lägga sig nerJavisst! Rena soffpotatisar som bara masar sig runt kvarteret.
Såg du nya inlägget nu då? Hämtar sin nya valp i slutet på månadenBlir så trött när jag ser en granne efterlysa vilken lugn ras (eller blandras) hon ska leta efter......hon avverkar hundar på löpande band för dom är jobbiga på ett eller annat sätt den senaste typ en malamute, rottiskorsning åkte ut efter hon skaffat två boxervalpar ..... (där en har rejält blåsljud på hjärtat och den fick dom gratis på köpet av den andra ......och den säger hon dom ska avla på, men se då är det jag som får nog och anmäler). Blir så förbaskat trött på folk som vill ha hund, men som orkar gå typ runt kvarteret med dom.
Såg att en fd bloggare (stor på Instagram) köpt en fralla i färgen merle av en viss hästhandlare Registrerad i DWKC
Alltid roligt när de använder sitt stora inflytande på unga till så vettiga saker
Åh, jag var med och svarade i den tråden angående hundras. Tänk att så ovettiga personer kan verka vettiga..Såg du nya inlägget nu då? Hämtar sin nya valp i slutet på månaden
Just det projektet var dessutom aldrig tänkt för att skapa en ny ras, utan det var endast första generationen korsningar de var ute efter.Hundskolan i Sollefteå testade att avla "Schabradorer" på 80-talet men hundarna blev inte bra så de slutade med det och höll sig till rena schäfrar och labradorer istället.
Om defektlistan betyder något borde vissa myndigheter jobba övertid nu.
(Jag blir så arg för det är ett så onödigt lidande! Det finns myriader med små, relativt friska hundar att ha som sällskap men nej... man ska ha tea cup-size, exotiska färger, platta ansikten etc i samma individ. Varför köpa en röd dvärgpudel av en stabil kennel om man kan få en mikro, harlekin utan stamtavla ute på parkeringsplatsen för dubbla priset?)
För att man har ju räddat ett stackars liv som onda människor ville släcka..Såg precis en tiktok med en hund helt utan framben. Texten löd typ ”till alla dom som sa att jag skulle avliva henne, det här hände idag” och så ser man en stackars hund utan framben som efter en hel del om och men tar sig upp i en soffa?! Alltså det såg hemskt ut, hunden föll framåt flera gånger och ramlade på hakan. Hur kan man ens tycka att det är det minsta okej att amputera två framben på en hund och sedan tycka att det är något att skryta om när hunden slår sig hela tiden i sitt försök att komma upp i en soffa? (det var ej en video från Sverige)
Såg precis en tiktok med en hund helt utan framben. Texten löd typ ”till alla dom som sa att jag skulle avliva henne, det här hände idag” och så ser man en stackars hund utan framben som efter en hel del om och men tar sig upp i en soffa?! Alltså det såg hemskt ut, hunden föll framåt flera gånger och ramlade på hakan. Hur kan man ens tycka att det är det minsta okej att amputera två framben på en hund och sedan tycka att det är något att skryta om när hunden slår sig hela tiden i sitt försök att komma upp i en soffa? (det var ej en video från Sverige)
För att man har ju räddat ett stackars liv som onda människor ville släcka..
Har du sett den minidokumentären på youtube med två grand danois tror jag det är? bröder varav ena eller båda har skolios samt någon typ av "cp-skada" som gör att de skakar, tappar balansen och trillar osv.
Massa om hur de leker "på sina egna villkor" osv. Var länge sedan jag såg den så jag kan säkert minnas detaljer fel men mådde fan psykiskt dåligt. Såna djur borde skjutas på fläcken för det vore det enda humana.
Tyvärr vanligt i länder som USA där det är tabu att avliva sin hund för det är "elakt" och "skulle du avliva ditt barn om den blev handikappad??". Håll djuren levande till varje pris i andra ord.
För att man har ju räddat ett stackars liv som onda människor ville släcka..
Har du sett den minidokumentären på youtube med två grand danois tror jag det är? bröder varav ena eller båda har skolios samt någon typ av "cp-skada" som gör att de skakar, tappar balansen och trillar osv.
Massa om hur de leker "på sina egna villkor" osv. Var länge sedan jag såg den så jag kan säkert minnas detaljer fel men mådde fan psykiskt dåligt. Såna djur borde skjutas på fläcken för det vore det enda humana.
Fast det händer ju även här att man behandlar och håller på för länge.Som människa ser man ofta sina djur som sin familj/sina barn, vilket gör det svårt att vara objektiv i vad som är bäst för djuret ibland, och ibland ser inte heller folk hur dåligt deras djur mår/hur djuret lider.
Därför det i Sverige är bra att vi har veterinärer vars uppgift är att fokusera på djurens bästa och inte på ägarens bästa. Och en lagstiftning som också har fokus på att djuren ska kunna leva ett bra liv, och inte leva till varje pris.