Inte än kanske..?
En kombination av Sheltie och spets som inte skäller? Jo jag tackar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte än kanske..?
Eller hur
Men så är dom ju "unika" också
Inte än kanske..?
Vad är det ens?Nu är den där Lunalia-grejen igång igen. 9000kr varav 3000kr tingningsavgift. Får man ens ta så mycket??
Det finns väl inga regler som styr varken bokningsavg eller prissättning vad jag vet.Nu är den där Lunalia-grejen igång igen. 9000kr varav 3000kr tingningsavgift. Får man ens ta så mycket??
Det är tyvärr bara hos SKK-anslutna uppfödare som det finns en gräns på handpenningen . Har för mig den är på 15%. Men den måste lämnas tillbaka vid ånger så för uppfödaren är det helt meningslöst med handpenning vid renrasavel. Dessutom kan man som uppfödare inte heller dra sig ur en valpförsäljning om man har tagit emot handpenning.Nu är den där Lunalia-grejen igång igen. 9000kr varav 3000kr tingningsavgift. Får man ens ta så mycket??
Det där är intressant,hur funkar det om man inte har lagt handpenning? Kan uppfödaren säga nej Och ångra sig hursomhelst då?Det är tyvärr bara hos SKK-anslutna uppfödare som det finns en gräns på handpenningen . Har för mig den är på 15%. Men den måste lämnas tillbaka vid ånger så för uppfödaren är det helt meningslöst med handpenning vid renrasavel. Dessutom kan man som uppfödare inte heller dra sig ur en valpförsäljning om man har tagit emot handpenning.
Ja de kan de men det är klurigt. Egentligen gäller ju även muntlig överenskommelse men det är ju svårt att bevisa att sådan ägt rum. Vet att det fanns ett fall för många år sen där köparen fick rätt mot en uppfödare som dragit sig ur. Men jag vet också många uppfödare (även jag själv vid ett tillfälle) som dragit tillbaka erbjudandet om valp utan att något har hänt.Det där är intressant,hur funkar det om man inte har lagt handpenning? Kan uppfödaren säga nej Och ångra sig hursomhelst då?
Det är galet,pommapoo för 45 tusen-hur trevlig blir egentligen en pomme och en pudel?stressskällandet kan nå nya nivåerScrollar genom Blocket och hittar många, för mig, nya "raser":
Jackaranian
Pomapoo
Chipoo
Shipoo
Pompuff
Maltichon
Crestepoo
Och det bara på de senaste två dagarna...
Hos hööks tror jag att jag läste att dom importerat labradoodles från Australien.Australian labradoodles - vad är det ens? Att pudeln varit i Australien?
Är det inte dem de callar för cobberdogs? Gick på kurs med en sån; stackarn var allergisk mot nästan allt ätbart och fullkomligt ointresserad av omvärlden eller matte.Hos hööks tror jag att jag läste att dom importerat labradoodles från Australien.
Ingen aning är inte så insatt,har bara träffat en labradoodle irl och den hamnade i fullt unghaneslagsmål med en jämnårig samojed och ägarna skulle hem och ringa veterinären om kastrering så han skulle bli snäll igen ,det sade mig allting om vilka som säljer dessa hundar till okunniga lättlurade köpare.Är det inte dem de callar för cobberdogs? Gick på kurs med en sån; stackarn var allergisk mot nästan allt ätbart och fullkomligt ointresserad av omvärlden eller matte.
Hua ja, jag jobbade på hunddagis och jag tog mycket hellre hand om räddningshunden som blivit misshandlad och var längre än mig på två ben än doodeln. Opålitlig.Ingen aning är inte så insatt,har bara träffat en labradoodle irl och den hamnade i fullt unghaneslagsmål med en jämnårig samojed och ägarna skulle hem och ringa veterinären om kastrering så han skulle bli snäll igen ,det sade mig allting om vilka som säljer dessa hundar till okunniga lättlurade köpare.