Lägger till broholmer som ska vara en rätt så inriktad gårdshund. Nu vet jag iofs inte hur bra de är på bikejoring…Jag tänker en berner (hälsan?), keeshond, golden, eurasier... I större variationer kanske en newfoundland eller St bernard?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägger till broholmer som ska vara en rätt så inriktad gårdshund. Nu vet jag iofs inte hur bra de är på bikejoring…Jag tänker en berner (hälsan?), keeshond, golden, eurasier... I större variationer kanske en newfoundland eller St bernard?
Sant, det finns väl en del molosser/mastiffer som också passar!Lägger till broholmer som ska vara en rätt sp inriktad gårdshund. Nu vet jag iofs inte hur bra de är på bikejoring…
Nja inte till bikejoring men kanske gårdshund. Dock långt ifrån TS dröm om en smal vinthundSant, det finns väl en del molosser/mastiffer som också passar!
Nej det har du rätt i, jag fastnade helt i ordet gårdshund bara!Nja inte till bikejoring men kanske gårdshund. Dock långt ifrån TS dröm om en smal vinthund
De flesta mastiff/moloss-raserna har det dock svårt med hälsan, men är man beredd på en irländsk varghund eller skotsk hjorthund som inte heller är så friska/långlivade så kanske det inte spelar någon större roll.