Vinthund som gårdshund?

Sant, det finns väl en del molosser/mastiffer som också passar!
Nja inte till bikejoring men kanske gårdshund. Dock långt ifrån TS dröm om en smal vinthund 😅

De flesta mastiff/moloss-raserna har det dock svårt med hälsan, men är man beredd på en irländsk varghund eller skotsk hjorthund som inte heller är så friska/långlivade så kanske det inte spelar någon större roll.

• Gilla
Reactions: Sel
Hej, tack för alla svar. Roligt med ett trevligt forum som lever. Som sagt får jag tänka om helt och släppa det här med att ha en vinthund som gårdshund, oavsett hur fascinerande de är.
Jag kanske borde starta en ny tråd men jag har läst en del om cheasapeake bay retriever, de ska finnas lite vakt i dem i varierad skala och det hade passar bra på en gård mitt i skogen. Hur hade de vart som gårdshund med en aktiv fritid, eller är de för mycket av en hårdbarkad jakthund för att det ens ska vara rimligt.

• Gilla
Reactions: Sel
Nja inte till bikejoring men kanske gårdshund. Dock långt ifrån TS dröm om en smal vinthund 😅

De flesta mastiff/moloss-raserna har det dock svårt med hälsan, men är man beredd på en irländsk varghund eller skotsk hjorthund som inte heller är så friska/långlivade så kanske det inte spelar någon större roll.
Nej det har du rätt i, jag fastnade helt i ordet gårdshund bara! :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 351
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka