Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
. Harlekin kan paras med harlekin eller svart om den svarta är harlekinavlad. Ska man köpa valp bör man alltid kontrollera färgen på föräldrarna, bortsett från de normala som är nämnda ovanför.

Källa sveriges största GD uppfödare och tillika vet.
Tolkar jag dig rätt?

Jag läser:
att uppfödare kan komma undan med parningar och att man DÄRFÖR SOM KÖPARE MÅSTE KONTROLLERA FÄRGEN PÅ FÖRÄLDRARNA

Jag läser inte:
Att det är problematiskt med harlekin plus harlekin eller svart

Tycker dock att GD-rasklubben verkar ta oerhört lätt på det där med att inte para merle x merle eller harlekin x harlekin... dessutom kan ju även helsvarta hundar bära harlekinanlaget. Men inte ett ord om detta i sektionen om färger på rasklubbens hemsida och i RAS står bara: "SKK/AK gjort ett uttalande om att det inte kan anses förenligt med grundreglerna att para merle med merle eller harlekin med harlekin".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 943
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 408
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka