OS-tråden

Ja efter ha hört hennes intervju samt läste att hon behövde ledas från mål så känner jag att det inte känns helt orimligt.

Fast hon är ofta rätt dramatisk. Det händer saker runt henne och har hon tagit ut sig så kollapsar hon i mål. Hon verkar vara så. Men de får ju hålla koll så att hon faktiskt har något kvar att ge både fysiskt och mentalt.
 
Ja efter ha hört hennes intervju samt läste att hon behövde ledas från mål så känner jag att det inte känns helt orimligt.

Det blir ju ett extremfall i så fall om Frida inte alls är i form. Risken finns nu då Frida verkar hantera höjden och kylan rätt dåligt och återhämtar sig dåligt just nu.
Ja, Emma visar ju på bättre form just nu, även om stafetten är en längre distans. Har inte sett någon intervju, bara följt det med liveuppdatering idag, men skulle inte bli helt förvånad om Frida bryter här utifrån det lilla jag hört.
 
Fast hon är ofta rätt dramatisk. Det händer saker runt henne och har hon tagit ut sig så kollapsar hon i mål. Hon verkar vara så. Men de får ju hålla koll så att hon faktiskt har något kvar att ge både fysiskt och mentalt.
Ja kanske. Men eftersom hon tagit ut sig så hårt två lopp rätt tätt inpå varandra så undrar jag om hon hinner återhämta sig. Hon har ju också varit ”utbränd” tidigare. Som @Vassi sa så blir jag inte heller förvånad om hon bryter.
 
Ja kanske. Men eftersom hon tagit ut sig så hårt två lopp rätt tätt inpå varandra så undrar jag om hon hinner återhämta sig. Hon har ju också varit ”utbränd” tidigare. Som @Vassi sa så blir jag inte heller förvånad om hon bryter.

Nä, inte jag heller egentligen. Jag kan tycka att det är dåligt att tränarna inte lyckats förbereda den svenska åkarna bättre på höjden. Man har ju vetat om rätt länge att OS kommer gå på hög höjd. Men det är kanske p.g.a. pandemin? De tre på pallen idag är ju lite äldre åkare som varit med länge och som därmed har betydligt mer erfarenhet av hög höjd än Frida.
 
Nä, inte jag heller egentligen. Jag kan tycka att det är dåligt att tränarna inte lyckats förbereda den svenska åkarna bättre på höjden. Man har ju vetat om rätt länge att OS kommer gå på hög höjd. Men det är kanske p.g.a. pandemin? De tre på pallen idag är ju lite äldre åkare som varit med länge och som därmed har betydligt mer erfarenhet av hög höjd än Frida.
Ja jag håller med. De pratade ju i studion om att åkarna verkade överraskade över förutsättningarna med snö, hög höjd osv. Där tycker jag ledarna har misslyckats. Det är trots allt förutsättningar som de vetat om.
 
Nej det tycker inte jag heller men jag tror kanske ändå att dom räcker. Det är ju i mitt tyckte Finland som är tuffast emot då. Vet inte hur det är med Haga. Det pratades om henne i början men inte hört något de senaste dagarna.

Haga åkte ju skiathlonen och var långt efter. Tror hon var mer än minuten efter Kalla. Att de ställde över henne idag och istället testade sina sprinters tyder väl på att man ville testa dem inför stafetten. Såg att de t.o.m. kollat upp om de kunde plocka in Eckhoff i laget...
 
Haga åkte ju skiathlonen och var långt efter. Tror hon var mer än minuten efter Kalla. Att de ställde över henne idag och istället testade sina sprinters tyder väl på att man ville testa dem inför stafetten. Såg att de t.o.m. kollat upp om de kunde plocka in Eckhoff i laget...

Jag såg det också. Säger en del om statusen i det norska laget. Bakom Johaug är det rätt tomt.
 
Tror USA kan bli farliga i stafetten! De brukar ju köra med Swirbul på förstasträckan, som åker mkt bättre fritt än klassiskt. Nu hade de Mccabe som gjorde ett betydligt bättre lopp så sätter de henne och Brennan på klassiska sträckorna och sedan Swirbul och Digggins på fristilssträckorna kan de bli riktigt farliga!
 
Tror USA kan bli farliga i stafetten! De brukar ju köra med Swirbul på förstasträckan, som åker mkt bättre fritt än klassiskt. Nu hade de Mccabe som gjorde ett betydligt bättre lopp så sätter de henne och Brennan på klassiska sträckorna och sedan Swirbul och Digggins på fristilssträckorna kan de bli riktigt farliga!

Ja, man kan inte räkna bort dem! Tror dock att de måste höja sig för att kunna konkurrera med ryskor och finskor om de håller den kvaliteten de gjort hittills i OS.
 
Haga åkte ju skiathlonen och var långt efter. Tror hon var mer än minuten efter Kalla. Att de ställde över henne idag och istället testade sina sprinters tyder väl på att man ville testa dem inför stafetten. Såg att de t.o.m. kollat upp om de kunde plocka in Eckhoff i laget...
Då kan väl vi plocka in Stina Nilsson i laget
 
Då kan väl vi plocka in Stina Nilsson i laget

Det skulle vi ju kunna göra faktiskt! Det ser inte ut som att hon får åka nåt lopp i skidskytte i OS tyvärr så schemat är inga problem för henne!

Sätt henne på tredje (hon har ju inte tränat så mycket sprint eller klassiskt den senaste tiden) och Jonna på sista. Ebba på andra sträckan och Ribom/Maja på första.
 
Det skulle vi ju kunna göra faktiskt! Det ser inte ut som att hon får åka nåt lopp i skidskytte i OS tyvärr så schemat är inga problem för henne!

Sätt henne på tredje (hon har ju inte tränat så mycket sprint eller klassiskt den senaste tiden) och Jonna på sista. Ebba på andra sträckan och Ribom/Maja på första.
Fast Stina har väl inte åkt så snabbt. Hennes åktider har ju inte varit i topp.
 
Ok, mitt nya bud för det svenska stafettlaget:

1:a sträckan: Emma/Maja beroende på hur deras dagsform är.
2:a sträckan: Ebba
3:e sträckan: Stina
4:e sträckan: Jonna

Frida tar jag bort då hon verkar ha mycket svårt för förhållandena i Kina och tagit ut sig fullständigt i de två lopp hon kört.
 
Det hade ju inte varit så tokigt om hon nu inte får åka något skidskytte

Om hon har tillräckligt med fart nuförtiden när hon slipper ta hänsyn till skyttet dvs.

Hon har åkt hyfsat jämt med Elvira några lopp om jag inte minns fel. Sen har hon ju ett pannben som få. Dessutom är hon ju skitsmart och är bra på taktiskt tänkande och att placera sig rätt vilket Frida inte är bra på. Jag säger ut med Frida och in med Stina.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 170
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 809
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
27
· Visningar
1 901
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp