Slänger in wildcard; att byta ut Frida mot Emma Ribom.
Det blir ju ett extremfall i så fall om Frida inte alls är i form. Risken finns nu då Frida verkar hantera höjden och kylan rätt dåligt och återhämtar sig dåligt just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slänger in wildcard; att byta ut Frida mot Emma Ribom.
Ja efter ha hört hennes intervju samt läste att hon behövde ledas från mål så känner jag att det inte känns helt orimligt.
Ja efter ha hört hennes intervju samt läste att hon behövde ledas från mål så känner jag att det inte känns helt orimligt.
Ja, Emma visar ju på bättre form just nu, även om stafetten är en längre distans. Har inte sett någon intervju, bara följt det med liveuppdatering idag, men skulle inte bli helt förvånad om Frida bryter här utifrån det lilla jag hört.Det blir ju ett extremfall i så fall om Frida inte alls är i form. Risken finns nu då Frida verkar hantera höjden och kylan rätt dåligt och återhämtar sig dåligt just nu.
Ja kanske. Men eftersom hon tagit ut sig så hårt två lopp rätt tätt inpå varandra så undrar jag om hon hinner återhämta sig. Hon har ju också varit ”utbränd” tidigare. Som @Vassi sa så blir jag inte heller förvånad om hon bryter.Fast hon är ofta rätt dramatisk. Det händer saker runt henne och har hon tagit ut sig så kollapsar hon i mål. Hon verkar vara så. Men de får ju hålla koll så att hon faktiskt har något kvar att ge både fysiskt och mentalt.
Ja kanske. Men eftersom hon tagit ut sig så hårt två lopp rätt tätt inpå varandra så undrar jag om hon hinner återhämta sig. Hon har ju också varit ”utbränd” tidigare. Som @Vassi sa så blir jag inte heller förvånad om hon bryter.
Ja jag håller med. De pratade ju i studion om att åkarna verkade överraskade över förutsättningarna med snö, hög höjd osv. Där tycker jag ledarna har misslyckats. Det är trots allt förutsättningar som de vetat om.Nä, inte jag heller egentligen. Jag kan tycka att det är dåligt att tränarna inte lyckats förbereda den svenska åkarna bättre på höjden. Man har ju vetat om rätt länge att OS kommer gå på hög höjd. Men det är kanske p.g.a. pandemin? De tre på pallen idag är ju lite äldre åkare som varit med länge och som därmed har betydligt mer erfarenhet av hög höjd än Frida.
Nej det tycker inte jag heller men jag tror kanske ändå att dom räcker. Det är ju i mitt tyckte Finland som är tuffast emot då. Vet inte hur det är med Haga. Det pratades om henne i början men inte hört något de senaste dagarna.
Haga åkte ju skiathlonen och var långt efter. Tror hon var mer än minuten efter Kalla. Att de ställde över henne idag och istället testade sina sprinters tyder väl på att man ville testa dem inför stafetten. Såg att de t.o.m. kollat upp om de kunde plocka in Eckhoff i laget...
Jag såg det också. Säger en del om statusen i det norska laget. Bakom Johaug är det rätt tomt.
Tror Emma kör i stället för MajaSlänger in wildcard; att byta ut Frida mot Emma Ribom.
Idag var övriga norskor 21:a, 25:a och 44:a
Tror USA kan bli farliga i stafetten! De brukar ju köra med Swirbul på förstasträckan, som åker mkt bättre fritt än klassiskt. Nu hade de Mccabe som gjorde ett betydligt bättre lopp så sätter de henne och Brennan på klassiska sträckorna och sedan Swirbul och Digggins på fristilssträckorna kan de bli riktigt farliga!
Då kan väl vi plocka in Stina Nilsson i lagetHaga åkte ju skiathlonen och var långt efter. Tror hon var mer än minuten efter Kalla. Att de ställde över henne idag och istället testade sina sprinters tyder väl på att man ville testa dem inför stafetten. Såg att de t.o.m. kollat upp om de kunde plocka in Eckhoff i laget...
Då kan väl vi plocka in Stina Nilsson i laget
Fast Stina har väl inte åkt så snabbt. Hennes åktider har ju inte varit i topp.Det skulle vi ju kunna göra faktiskt! Det ser inte ut som att hon får åka nåt lopp i skidskytte i OS tyvärr så schemat är inga problem för henne!
Sätt henne på tredje (hon har ju inte tränat så mycket sprint eller klassiskt den senaste tiden) och Jonna på sista. Ebba på andra sträckan och Ribom/Maja på första.
Då kan väl vi plocka in Stina Nilsson i laget
Fast Stina har väl inte åkt så snabbt. Hennes åktider har ju inte varit i topp.
Det hade ju inte varit så tokigt om hon nu inte får åka något skidskytte
Om hon har tillräckligt med fart nuförtiden när hon slipper ta hänsyn till skyttet dvs.