OS-tråden

Nu sitter jag och tittar på någon typ av slalom. Noterar att åkarna har någon slags stor båge på hjälmen som går ner runt hakan. Är det någon som vet vad den är till för?
 
Jag hoppades verkligen att första långloppet berodde på yttre omständigheter som dålig valla och väder men nu börjar jag verkligen tvivla på formen på våra svenska åkare. :(
 
Ska bli spännande att se vad Finland kan göra mot Norge i stafetten.

Norge har bara Johaug. Hon kan inte göra tillräckligt mycket på en stafett för att utmana de andra lagen tror jag. Hade Heidi Weng inte fått covid-19 precis innan OS hade läget varit ett annat. Men de andra norskorna har inte formen och kapaciteten för att utmana formstarka ryskor och finskor. Det är bara 5 km. Inte ens Johaug kan avgöra till Norges fördel på så kort distans om inte de andra norskorna överraskar enormt mycket.
 
Johaug kommer dessutom nog aldrig sätta sig på en sistasträcka igen då hon inte har nån vidare spurt. Hon förlorar ju 9 av 10 spurter mot vem som helst och några av de andra lagen kommer ha bra spurtare på sistasträckan. Vem ska Norge då sätta in på sistasträckan?
 
Jag tror det ffa blir en kamp 🇫🇮 - 🇷🇺 😬

Men hoppas svenskorna kan komma igen 🙏

Jag tror att svenska laget blir (i ordning):

Maja
Frida
Ebba
Jonna

Maja ska bara hänga på täten och om möjligt dra i från. En av Frida och Ebba kommer möta Johaug och den får bara fokusera på att inte tappa för mycket och den andra på att dra ifrån alt. jaga ikapp så att Jonna kan få ett bra läge inför spurten där hon har goda chanser att knäcka vem som helst.
 
Johaug kommer dessutom nog aldrig sätta sig på en sistasträcka igen då hon inte har nån vidare spurt. Hon förlorar ju 9 av 10 spurter mot vem som helst och några av de andra lagen kommer ha bra spurtare på sistasträckan. Vem ska Norge då sätta in på sistasträckan?
Jag tror dom tar Udness Weng/Weng på första och andra så få det bara hänga med. Sen Johaug på tredje och så får hon skapa så stort avstånd som möjligt för Falla som får åka sista sträckan.
 
Jag tror dom tar Udness Weng/Weng på första och andra så få det bara hänga med. Sen Johaug på tredje och så får hon skapa så stort avstånd som möjligt för Falla som får åka sista sträckan.

Ja, det kan bli nåt sånt. Fast de två första har inte åkt bra hittills i OS. De åkte väl sprinten båda två och även loppet idag. Hur är det med Haga? Är hon med? Kan de slänga in henne?
 
Ja, det kan bli nåt sånt. Fast de två första har inte åkt bra hittills i OS. De åkte väl sprinten båda två och även loppet idag. Hur är det med Haga? Är hon med? Kan de slänga in henne?
Nej det tycker inte jag heller men jag tror kanske ändå att dom räcker. Det är ju i mitt tyckte Finland som är tuffast emot då. Vet inte hur det är med Haga. Det pratades om henne i början men inte hört något de senaste dagarna.
 
Nej det tycker inte jag heller men jag tror kanske ändå att dom räcker. Det är ju i mitt tyckte Finland som är tuffast emot då. Vet inte om Haga är där. Det pratades om henne i början men inte hört något de senaste dagarna.

Jag tror Ryssland kan bli tuffa också. Men Finland är absolut däruppe också!
 
Jag tror att svenska laget blir (i ordning):

Maja
Frida
Ebba
Jonna

Maja ska bara hänga på täten och om möjligt dra i från. En av Frida och Ebba kommer möta Johaug och den får bara fokusera på att inte tappa för mycket och den andra på att dra ifrån alt. jaga ikapp så att Jonna kan få ett bra läge inför spurten där hon har goda chanser att knäcka vem som helst.
Slänger in wildcard; att byta ut Frida mot Emma Ribom.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 165
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 802
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
27
· Visningar
1 867
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp