Den stora OS-tråden 2024

En sak som jag uppskattar med typ beachvolley och pingis är det här med att man vet att det är alltid någon som får poängen för varje boll. Jämfört med sporter där man ska pricka ett mål och det kan ta två timmar utan att det blir en enda poäng till någon 😅

Ser ju bra ut såhär långt!
 
Första gången jag kollar på beach volley. Hur många poäng för att vinna ett set? Hur många set ska man vinna?
 
Man hörde att de pratade om att fortsätta att våga spela deras spel. Som jag förstod det gjorde de inte det fullt ut de första matcherna.
Men vilka killar! Så duktiga och härliga!
 
Elfte medaljen och sextonde plats i medaljligan! Och som bonus så passerar vi Norge igen i medaljligan efter deras ruskiga spurt med en massa guld idag - om de inte har någon joker i morgon dvs.
 
Jag kollar ikapp på tyngdlyftningen. Trist att inte styrkelyft får vara med på OS, ett antal andra sporter de kunde kicka ut istället tycker jag.
 
Dufour-Laudrup har fina unga hästar på gång och kommer nog klara omställningen till bättre hästvälfärd så henne kommer vi se även i Los Angeles.

Isabel Werth vet jag inte om hon någonsin tänker lägga av 😁 och håller de Wendy frisk och slipper skador lär hon också vara där.
 
Alltså USA verkar ha svårt för att förstå koncepten nationella mästare, världsmästare och olympiska mästare!

1) De kallar de som vinner deras nationella basketligan för world champions. Noah Lyles påpekar att det är de inte för det blir man när man vinner VM. Inget annat. Stort ramaskri! Sen går Tyskland och vinner VM.

Spola fram till OS. USA vinner. Då dyker såna här inlägg upp på Threads!

1000005426.jpg
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 755
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 365
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 001
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
528
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp