Den stora OS-tråden 2024

Gud ja vad dem stod upp bra mot kineserna, de pressar världens bästa bordtennisspelare till skiljeset i varje match, inte direkt kattlort om man säger så! ;)Det är väl förtjänat silver där de kämpade i varje match! Om inte Truls får bragdguldet för sin individuella medalj så tycker jag det borde gå till bordtennislandslaget!:bump::bow::bow:
 
Gud ja vad dem stod upp bra mot kineserna, de pressar världens bästa bordtennisspelare till skiljeset i varje match, inte direkt kattlort om man säger så! ;)Det är väl förtjänat silver där de kämpade i varje match! Om inte Truls får bragdguldet för sin individuella medalj så tycker jag det borde gå till bordtennislandslaget!:bump::bow::bow:

Jag tycker att Bragdguldet ska gå till Duplantis! Så starkt och stort att sätta världsrekord i en OS-final efter att man redan vunnit!
 
Hoppades in i det sista på pingiskillarna, men ett silver var ju väntat idag och det är fantastiskt bra! 😍 Jag var ute på vift och drog nästan slut på månadens mobilsurf, men det var det värt! Har läst ett par krönikor som tagit upp att åtminstone många av vi "äldre" har en relation till pingis, efter att vi är uppvuxna med att det finns pingisbord i varje skola, källarlokal och på många arbetsplatser. Man känner att "det hade kunnat vara jag" när man ser dem på TV (fast det hade det ju inte 😁). Jag tror att det ligger något i det faktiskt, att det är en slags undanskymd folksport som kommer fram i rampljuset nu (igen)...!

Tror absolut att det finns chans till bragdguld eller Jerringpris. Bragdguldet kan man väl bara få två gånger så Sarah Sjöström kan inte få det igen. Sedan tycker jag att Duplantis finalkväll var fantastisk verkligen, men inte säker på att jag håller det högst för ett bragdguld. Visst, han vann OS och slog världsrekord på samma kväll, men det kändes som att det var världsrekordet som han hade i fokus hela tiden. Han var ju så överlägsen, så själva tävlingen var inte så dramatisk för hans del. Det ÄR förstås en stor prestation att vara så överlägsen så länge som han är, och att lyckas höja sitt eget världsrekord med 1 cm igen, men jag själv håller också att slå ur underläge som pingislaget gjort rätt högt när det kommer till att göra en "bragd". Men de är ju förstås otroliga allihopa och det är svårt att överhuvudtaget jämföra idrottsprestationer inom olika sporter på något rättvist sätt...
 
Truls borde få bragdguldet han överraskade ju alla inklusive sig själv
Sarah och Mondo gjorde ju det förväntade vilket är jättebra såklart men ingen överraskning

Håller du hans individuella silver högre än lagsilvret? Jag tänker att han hade väl högst ranking av svenskarna innan OS, så att laget faktiskt utmanade Kina som världens bästa nation, måste inneburit att de alla tre verkligen lyfte sig över alla förväntningar.
 
Håller du hans individuella silver högre än lagsilvret? Jag tänker att han hade väl högst ranking av svenskarna innan OS, så att laget faktiskt utmanade Kina som världens bästa nation, måste inneburit att de alla tre verkligen lyfte sig över alla förväntningar.
Sant
Bragdguldet till pingislaget blir min röst tror jag
 
Apropå underlaget på hoppbanan så används det även för att springa (i en snitslad bana mellan hindren...O_o) i 5-kamparnas springskytte (?).

Och varför är inte springskytte en etablerad sport?! Eller det kanske det redan är...?? :confused:
 
Inte för att jag fattade alls hur det gick förrän poängen kom upp men det var kul att se ändå! :angel1:
Jag kan inget alls, men tyckte att det såg mindre ut som en självklar vinst den här gången, så blev lite bekymrad när hon såg så glad ut direkt efteråt pga. mammig och ville inte att hon skulle bli besviken av ett annat domslut. :o

En annan okunnig reflektion var att kinesiskans tränare nästan såg lite sadistiska ut? Liksom ja, det är vanligt att kasta vatten i ansiktet på boxarna och att klappa till på kinden för att kolla läget. Men det såg inte omsorgsfullt ut utan mer som tjuvnyp.
 
Jag kan inget alls, men tyckte att det såg mindre ut som en självklar vinst den här gången, så blev lite bekymrad när hon såg så glad ut direkt efteråt pga. mammig och ville inte att hon skulle bli besviken av ett annat domslut. :o

En annan okunnig reflektion var att kinesiskans tränare nästan såg lite sadistiska ut? Liksom ja, det är vanligt att kasta vatten i ansiktet på boxarna och att klappa till på kinden för att kolla läget. Men det såg inte omsorgsfullt ut utan mer som tjuvnyp.

Ja alltså kommentatorerna sa att det var klart så jag litade på dem 😅
 
Truls borde få bragdguldet han överraskade ju alla inklusive sig själv
Sarah och Mondo gjorde ju det förväntade vilket är jättebra såklart men ingen överraskning

Det var förväntat att Mondo skulle vinna. Inte att han direkt efter att ha säkrat guldet skulle sätta världsrekord. Guld och världsrekord smäller högre än silver i det här fallet!
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 780
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 439
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp